Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Pohitritev dela sodišč

578 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam, da se spremlja in preveri produktivnost in učinkovitost sodišč, ker se posamezni postopki po nepotrebnem vlečejo tudi nekaj let. Uporabiti bi bilo smiselno standardizacijo rokov izvedbe za posamezne primere, prav tako roke za odgovore strank v postopku.

Prav tako bi bilo nujno potrebno preveriti povezave med sodniki in posameznimi odvetniki glede pretoka informacij, naklonjenosti reševanja primerov ipd.

36 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Natalia 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 12. 2022

Odziv Ministrstva za pravosodje

Zakonodaja, natančneje Zakon o sodiščih[1] v 60.c členu, določa obveznost določitve časovnih standardov, ki jih sprejme predsednik Vrhovnega sodišča Republike Slovenije s soglasjem ministra za pravosodje. Časovni standardi določajo pričakovani čas opravljanja tipičnih procesnih dejanj in reševanja zadev na posameznih vrstah in stopnjah sodišč. Časovni standard je čas, v okviru katerega se pričakuje, da bo izvedena določena faza postopka. Časovni standardi so merilo učinkovitosti poslovanja posameznih sodišč in predstavljajo orodje, ki sodiščem omogoča prilagajanje delovnih procesov z vidika hitrosti reševanja zadev ter zagotavljanja pravice do sojenja v razumnem roku, s čimer prispevajo k varovanju interesa strank. Določijo se za vsako leto posebej in so objavljeni na spletni strani Vrhovnega sodišča (https://www.sodisce.si/sodna_uprava/casovni_standardi/)

Za varstvo pravic strank do sojenja brez nepotrebnega odlašanja zakonodaja na podlagi Zakona o varstvu pravice do sojenja brez nepotrebnega odlašanja (v nadaljevanju: ZVPSBNO)[2] omogoča pospešitvena pravna sredstva, in sicer možnost rokovnega predloga in nadzorstvene pritožbe. Pri odločanju o pravnih sredstvih po ZVPSBNO se upoštevajo okoliščine posamezne zadeve, zlasti njena zapletenost v dejanskem in pravnem pogledu, ravnanje strank v postopku, predvsem z vidika uporabe postopkovnih pravic in izpolnjevanja obveznosti v postopku, spoštovanje pravil o vrstnem redu reševanja zadev na sodišču, zakonski roki za razpis narokov in izdelavo sodnih odločb, trajanje časa, v katerem je bila na drugih sodnih stopnjah oziroma sodiščih reševana zadeva, način, po katerem je bila zadeva obravnavana pred vložitvijo nadzorstvene pritožbe ali rokovnega predloga, narava in vrsta zadeve ter njen pomen za stranko.

Glede predloga, naj se določijo roki za odgovore strank v postopkih, pa pojasnjujemo da so roki in posledice za zamudo teh rokov določeni v procesnih predpisih. V procesnih predpisih so tudi določeni pogoji, kdaj je možno predlagati izločitev sodnika iz postopka.


[1] Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 45/08, 96/09, 86/10 – ZJNepS, 33/11, 75/12 – ZSPDSLS-A, 63/13, 17/15, 23/17 – ZSSve, 22/18 – ZSICT, 16/19 – ZNP-1, 104/20 in 203/20 – ZIUPOPDVE.

[2] Uradni list RS, št. 67/12 – uradno prečiščeno besedilo.

Komentarji