Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved uporabe uniform sovražnih vojska na proslavah

980 OGLEDOV 21 KOMENTARJEV

Prepovedati je potrebno uporabo zastav in uniform sovražnih vojska iz druge svetovne vojne za organiziranje častnih straž pri državnih spomenikih.

Postavitve častnih straž v zgodovinskih uniformah sovražnih vojska je potrebno razumeti, kot vzpodbujanje sovraštva, nacizma in fašizma.

Naj se dogodki kot je častna straža na Šentjoštu ne ponovi, saj vzpodbuja najmanj sovraštvo :

www.mojaobcina.si/dobrova-polhov-gradec/novice/70-let-od-obiska-skofa-rozmana.html

Zgodovinske uniforme okupatorja med drugo svetovno vojno, naj se uporabljajo le pri obliki kulturnih ali umetniških uprizoritev, s predhodnim dovoljenjem ministrstva za kulturo.

V uniformi nacističnih častnikov nihče nebi smel paradirati samovoljno.

30 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Vanja se ne klanja 61 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 1. 2023

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Pojasnjujemo, da področje uporabe državnih simbolov tudi ob slovesnostih ureja Zakon o grbu, zastavi in himni Republike Slovenije ter o slovenski narodni zastavi (Uradni list RS, št. 67/94), ki pa ne ureja področja uporabe in izobešanja tujih zastav. Določbe o tem so opredeljene v 4. členu Zakona o varstvu javnega reda in miru (Uradni list RS, št. 70/06 in 139/20; v nadaljnjem besedilu: ZJRM‑1). Sankcijo za ravnanje v nasprotju z omenjeno zakonsko določbo predpisuje določba 14. člena istega zakona. Vendar, če v konkretnem primeru ne gre za zastavo tuje države, kot v izpostavljenem predlogu, to ne predstavlja prekrška po omenjenem členu.

Uporaba maskirnih oblačil, uniform ali drugih oblačil, podobnih uniform je inkriminirana v 11.a členu ZJRM-1, kjer prepoveduje, da posameznik (ali v skupini najmanj dveh oseb) nosi določeno oblačilo (npr. uniformo) in hkrati (kumulativno) s svojo aktivnostjo ali zadrževanjem vzbuja videz, da izvaja uradne naloge, ki so v izvirni pristojnosti uradnih ali vojaških oseb.[1] Gre torej za prepoved določenih ravnanj oseb v določenih oblačilih, ki vzbujajo videz izvajanja nalog iz državne (oblastne) pristojnosti. Iz zapisanega izhaja, da tovrstnega prekrška še ne more storiti skupina pri udeležbi na skupinski slovesnosti, saj s svojimi aktivnostmi še ne vzbujajo videza, da opravljajo naloge uradnih oseb.[2]

Za izpostavljena ravnanja je tako potrebno morebitno kaznivost iskati v drugih členih ZJRM‑1. Uporabo zastav in uniform sovražnih vojska iz druge svetovne vojne za organiziranje častnih straž pri državnih spomenikih lahko predstavlja prekršek le tedaj, ko se med posamezniki ali skupinami povzroča vznemirjanje ali razburjanje (7. člen ZJRM-1).

Ob tem je potrebno upoštevati tudi določbe 20. člena ZJRM-1, ki kot kvalificirano obliko določa prekrške storjene z namenom vzburjanja narodne, rasne, spolne, etične, verske, politične nestrpnosti ali nestrpnosti glede spolne usmerjenosti.

Torej, v vsakem konkretnem primeru je potrebno skrbno in vestno pretehtati vse okoliščine, ki so lastne le obravnavanem primeru ter sprejeti odločitev ali določeno ravnanje izpolnjuje vse znake prekrška in ali je storilec zanj tudi odgovoren.

Pojasnjujemo tudi, da mora organizator pri izvedbi kulturnega oziroma umetniškega dogodka, ki je organiziran kot javna prireditev in na katerem se uporabljajo zgodovinske uniforme okupatorja med drugo svetovno vojno, na podlagi Zakona o javnih zbiranjih (Uradni list RS, št. 64/11 – uradno prečiščeno besedilo), upoštevati vse pogoje, ki jih določajo posebni predpisi (Zakon o grbu, zastavi in himni Republike Slovenije ter o slovenski narodni zastavi, ZJRM-1 ipd.).

Glede na zgoraj navedena dejstva o kaznovalnem vidiku izpostavljenih ravnanj in predvsem redkosti tovrstnih ravnanj smo mnenja, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

 


[1] Pojem uradne in vojaške osebe je opredeljen v 99. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21 in 105/22 – ZZNŠPP)

[2] Naloge policije so določene v prvem odstavku 4. člena Zakona o nalogah in pooblastilih policije (Uradni list RS, št. 15/13, 23/15 – popr., 10/17, 46/19 – odl. US, 47/19 in 153/21 – odl. US), kot sta npr. vzdrževanje javnega reda ali nadzor državne meje.

Komentarji