Obnova cest in odsekov
Predlagam vladi, da se obnova cest in odsekov vrši v bistveno večjem številu aktivnih delavcev, ne pa da so zapore za 100 metrski pas po več mesecev. Umetno navijanje ur podjetij je za družbo nesprejemljivo.
Predlagam vladi, da se obnova cest in odsekov vrši v bistveno večjem številu aktivnih delavcev, ne pa da so zapore za 100 metrski pas po več mesecev. Umetno navijanje ur podjetij je za družbo nesprejemljivo.
Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Izvajanje obnovitvenih del na državnih cestah je v pristojnosti Direkcije RS za infrastrukturo in družbe DARS (pristojna za avtoceste in hitre ceste). Občinske ceste so v pristojnosti občin. Operativno dela izvajajo izvajalska podjetja. Izvajanje obnovitvenih del je proces, ki zahteva organizacijo celotnega gradbišča. Kadar je na cestnem odseku postavljena zapora, to lahko pomeni obnovo vozišča, preiskave voziščne konstrukcije, geodetske meritve, zato število delavcev na cestnem odseku ni nujno relevantno. Upoštevati je potrebno tehnološke procese za obnovo voziščne konstrukcije, ki so časovno odvisni od vgrajenih materialov in so določeni s tehnološkim elaboratom. Kadar poteka obnova vozišča, le ta poteka po vnaprej določenih delovnih skupinah. Število delovnih skupin je odvisno od obsega dela in dolžine odseka. Zato se ni mogoče strinjati z oceno, da izvajalci namerno navijajo ure, saj se projekti izvajajo na enoto mere, dodatno ustvarjanje delovnih ur pa bi izvajalcu povzročalo dodatne stroške. Trenutno je prisotno tudi veliko pomanjkanje delovne sile, zato bi zavlačevanje izvajalcem povzročalo poleg dodatnih stroškov tudi probleme z zagotavljanjem zadostnega števila delavcev za izvedbo del.
Eno 150 m škarpo so delali 10 mesecev z delno zaporo ceste. Pogodbe bi morali sestaviti bolj odgovorno. V tej vročini ne bi škodilo tudi nočno delo in odobritev več dopusta tem ljudem izven gradbene sezone!
Umetno navijanje ur? Izvajalce se že vsaj 100 let plačuje po izvedenih količinah in ne po opravljenih urah...
Se absolutno strinjam.Uvedli bi lahko večerno/nočno izmeno (poleti v najhujši vročini ne morejo biti na cesti), sicer pa pa troizmensko delo; kjer je oboje seveda možno). Naj bo več delavcev na enem odseku in naj z novim začnejo, ko je ta končan. Ne da se na 10 odsekih dela v nedogled. Država sicer ne more vplivati na že sklenjene pogodbe, na nove pa zagotovo lahko.