Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev domačih nalog v osnovnih in srednjih šolah

876 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Osnovnošolski in srednješolski sistem je potrebno razviti v smeri modernih razvitih šolskih sistemov, kjer ne poznajo domačih nalog.

Potrebno je ukiniti domače naloge v osnovnih šolah. V srednjih šolah pa naj se domače naloge zmanjšajo na minimum.

Naš nazadnjaški šolski sistem je potrebno modernizirati,

prav tako pa zamenjati strokovnjake, ki se oklepajo starih načinov avstro-ogrske šole.

Te vedeži namreč v prakso ne pustijo novosti, ki so dokazano učinkovite in dobre.

Razsvetljenim strokovnjakom s šolskega področja je potrebno odpreti vsa vrata in jim dati možnost, da v celoti rekonstruirajo šolski sistem, ki bo primeren za 21. stoletje.

Ljudje se učimo celo življenje, naj to storijo tudi učitelji in pričnejo z novimi načini poučevanja.

Primeri dobrih praks so na voljo povsod:

lead-prep.org/2017/08/there-is-no-homework-in-finland/

www.rtvslo.si/svet/finski-solski-cudez-malo-domacih-nalog-veliko-zaupanja-v-ucitelje/432017

35 glasov

23 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Branko312 27 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 10. 2023

Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Domače naloge so kot del vzgojno-izobraževalnega procesa namenjene ponavljanju, utrjevanju in poglabljanju usvojenega znanja, kot tudi pridobivanju učnih in delovnih navad ter samouravnavanju učenja. O dodelitvi domačih nalog učitelj avtonomno odloča, učenci pa so jih dolžni redno izpolnjevati, kar je skladno z 2. odstavkom  50. člena Zakona o osnovni šoli  (»učenec mora redno obiskovati pouk v okviru obveznega programa in izpolnjevati obveznosti in naloge, določene z akti osnovne šole«) oziroma  pravili šolskega reda, ki opredeljujejo dolžnosti in odgovornosti učencev, med drugim tudi dolžnosti oziroma obveznosti glede domačih nalog.

Ne glede na pravila šolskega reda, v kolikor le-ta opredeljujejo obveznost domačih nalog, morajo biti šole pri tem posebej previdne. Domače naloge namreč lahko služijo svojemu namenu le v primerih, ko so le-te vsebinsko osmišljene in v svojem obsegu, zahtevnosti in  času primerne učenčevim psiho-fizičnim zmožnostim, aktualni ravni znanja in razumevanja (oz. le nekoliko nad njo). Zato morajo biti ustrezno diferencirane in individualizirane (prilagojene posameznikom), da jih učenci znajo in zmorejo samostojno opraviti. Učitelji to lahko zagotovijo s tem, da se z učenci dogovorijo, kateri del naloge je temeljni in obvezen za vse, katerega priporočajo določeni skupini učencev in katerega posameznikom.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 18. 5. 2022 | 15:58:10

Ukinitev domačih nalog s osnovnih in srednjih šolah

Osnovnošolski in srednješolski sistem je potrebno razviti v smeri razvitih šolskih sistemov, kjer ne poznajo domačih nalog.

Potrebno je ukiniti domače naloge v osnovnih šolah, v srednjih šolah pa jih zmanjšati na minimum.

Nazadnjaški šolski sistem je potrebno modernizirati,

prav tako pa zamenjati strokovnjake, ki se oklepajo starih načinov avstroogrske šole.

Te namreč v prakso ne pustijo novosti, ki so dokazano učinkovite in dobre.

Razsvetljenim strokovnjakom s šolskega področja je potrebno odpreti vsa vrata in jim dati možnost, da v celoti rekonstruirajo šolski sistem, ki v 21. stoletju ni več ok.

Ljudje se učimo celo življenje, naj to storijo tudi učitelji in pričnejo z novimi načini poučevanja.

Primeri dobrih praks so na voljo povsod:

lead-prep.org/2017/08/there-is-no-homework-in-finland/

www.rtvslo.si/svet/finski-solski-cudez-malo-domacih-nalog-veliko-zaupanja-v-ucitelje/432017

Komentarji