Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Priključitev občinskih redarjev in varnostnikov v sestav Pomožne policije

4412 OGLEDOV 126 KOMENTARJEV

Temeljne dejavnosti, ki so opisane v poklicnih standardih poklicev Občinski oziroma Mestni redar in Varnostnik, ki jih predpisuje ta Zakon o občinskem redarstvu in Zakon o zasebnem varovanju temeljijo na:

- preprečevanju kršenja in vzpostavljanja javnega reda in miru,

- varovanju oseb in premoženja,

- nadzora mirujočega in tekočega prometa ter

- kontrola vstopnih pravic oseb v varovane objekte

kar deloma pokriva tudi dejavnosti Policije.

Prav tako pa omenjena poklicna standarda predvidevata uporabo prisilnih sredstev, kot so:

- Uporaba fizične sile

- Uporaba sredstev za vklepanje in vezanje

- Uporaba plinskega razpršiica

- Uporaba strelnega orožja (samo Zakon o zasebnem varovanju)

- Uporaba službenega psa

Za pridobitev dovoljenja za delo pred pristojnim uradom Ministrstva za notranje zadeve morata omenjeni poklicni skupini iz uradnih evidenc Ministrstva za pravosodje kandidati izkazovati, da niso bili pravnomočno obsojeni za kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti ali drugo kaznivo dejanje, za katerega je zagrožena zaporna kazen, višja od treh (3) mesecev. Slednje se tudi sklada s standardi o nekaznovanosti za sklenitev pogodbenega razmerja s Policijo.

Glede na navedeno vlagam predlog, da se osebe, ki pred Ministrstvom za notranje zadeve pridobijo dovoljenje za delo Občinskega oziroma Mestnega redarja in Varnostnika povabi k priključitvi v sestav Pomožne policije.

Pri tem je pomembno izspostaviti tudi dejstvo, da se po veljavni resorni zakonodaji opravljanje dela Občinskega oziroma Mestnega redarja in Varnostnika ne izključujeta s sklenitvijo pogodbenega razmerja s Policijo. Kot to ne velja za državne organe v rednem delovnem razmerju v Policiji, Slovenski vojski (vojski in častniki Slovenske vojske) in Upravi za izvrševanje kazenskih sankcij (pravosodni policisti).

Ob tem se optimizira temeljno usposabljanje pomožnih policistov iz vrst omenjenih poklicnih skupin, po principu poudarka na pridobivanju znanj in veščin, ki so v poklicnih standardih za poklica Občinski oziroma Mestni redar in Varnostnik manj zastopana.

Ta znanja in veščine so predvsem:

- Policijska taktika

- Oborožitev s streljanjem

- Podrobnejša znanja o odkrivanju prekrškov in kriminalisti kriminalistiki s postopki po Prekrškovnem in Kazenskrm pravu

- Podrobnejša znanja s področja psihofizične pripravljenosti in samoobrambe

Z ukrepom priključitve oseb, ki pridobijo dovoljenje za delo Občinskega oziroma Mestnega redarja in Varnostnika sestavu Pomožne policije bi skrajšali in stroškovno optimizirali izbirni postopek in usposabljanje za Pomožne policiste ter hkrati povečali sestav Pomožne policije.

147 glasov

29 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matej Kolmanič, Medvode 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 7. 2022

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

V Ministrstvu na notranje zadeve in Policiji smo predlog proučili. Področna zakona Zakon o občinskem redarstvu (Uradni list RS št. 139/06 in 9/17 – ZORed) in Zakon o zasebnem varovanju (Uradni list RS št. 17/11 – ZZasV-1) dovoljujeta obema poklicema, da pri opravljanju svojega dela lahko uporabljata pooblastila oziroma ukrepe. Vendar pa se pogoji uporabe in način izvedbe pooblastil občinskega redarja in ukrepov varnostnika  razlikujejo, od uporabe policijskih pooblastil, ki jih lahko policist izvaja pri opravljanju  policijskih nalog. Skladno s tem, ni možno upoštevati predhodna znanja in jih enačiti z znanji, ki jih mora imeti policist.

Pojasniti je treba, da Zakon o organiziranosti in delu v policiji (Uradni list RS, št. 15/13, 11/14, 86/15, 77/16, 77/17, 36/19, 66/19 – ZDZ, 200/20 in 172/21) v prvem odstavku 101. člena določa, da so pomožni policisti državljani Republike Slovenije, ki so sklenili pogodbo o prostovoljni službi v pomožni policiji in so usposobljeni za izvajanje policijskih nalog. Programi usposabljanja so, glede na naravo in obseg dela, med poklici, ki so navedeni, različni tako po vsebini kot po obsegu. Pri tem  usposabljanje za pomožnega policista zajema širše vsebine.

Uredba o pomožni policiji (Uradni list RS, št. 70/22 – Uredba) v nadaljevanju podrobneje ureja omenjeni postopek popolnjevanja pomožne policije. V 3. členu določa, da Policija pridobiva kandidate za pomožne policiste preko javnega razpisa, v 5. členu pa je opredeljen izbirni postopek na javni razpis prijavljenih kandidatov. Občinskih redarjev in varnostnikov zasebnega varovanja, ki niso opravili predhodnega osnovnega usposabljanja za pomožne policiste, ni mogoče vključiti v pomožno policijo.

Pri tem pa je potrebno še omeniti, da bi zaradi morebitne vključitve omenjenih struktur v sestavo pomožne policije, lahko prišlo do zmanjšanja števila občinskih redarjev in varnostnikov in posledično do težav pri opravljanju osnovnih nalog na področjih delovanja.

Predlagamo, da se skladno z določbami zakona in Uredbe, prijavijo na objavljen javni razpis, kjer bodo po uspešno opravljenem osnovnem usposabljanju lahko opravljali naloge pomožnega policista. Ministrstvo za notranje zadeve ne načrtuje spremembe Uredbe v tem delu.

Komentarji