Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvezni enotni sistem naročanja za javne institucije

501 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Ker imam vsakič, ko sem v stiku z državnimi institucijami probleme s čakanjem, probleme z naročanjem in splošno neodzivnostjo predlagam:

Da se za vse javne institucije uvede obvezni ENOTNI spletni sistem naročanja.

(zdravstvo, javna uprava, raznorazni mnenjedajalci,…)

Kot dober primer se mi zdi e-napotnica, kjer izbereš storitev in se ti pokažejo vsi izvajalci izbrane storitve po celi Sloveniji. Zakaj ne bi bilo to možno isto izvesti za npr. pridobitev osebnih dokumentov. Na lokalni upravni enoti čakam 2 meseca, na sosednji 2 tedna na malo bolj oddaljeni bi pa prišel takoj na vrsto.

Seveda bi predlagal, da bi bila enotna evidenca obvezna, kajti v zdravstvu ima veliko specialistov sicer to aplikacijo, vendar se prek nje ne da naročiti, ker je naročilo možno samo po telefonu (vsak tretji dan, pol ure v dnevu…..javi se pa tako ali tako noben).

Če smo še racionalni, bi se lahko na ta način tudi lažje vršil nadzor nad delom in bi se hitreje ugotovilo, katere enote so bolj zasedene in katere manj, na ta način bi se lažje kadrovsko uredilo situacijo. Hkrati pa bi se zelo enostavno ugotovilo, če so določeni kadri preobremenjeni ali ne.

29 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N Nlx 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 6. 2022

Odziv Ministrstva za javno upravo

Iz vidika naročanja na upravne storitve, ki se opravljajo na upravnih enotah, bi najprej želeli spomniti, da so bili z Odlokom o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 v upravnih zadevah (Uradni list RS, št. 20/22, 24/22 in 36/22) določeni začasni ukrepi, ki so zaradi nevarnosti širjenja okužb s COVID-19 omogočali poslovanje v upravnih zadevah tako, da so stranke lahko na prilagojen način izvrševale svoje procesne pravice, organi pa nemoteno poslovali. Med drugim je bilo s tem Odlokom določeno tudi obvezno predhodno naročanje na upravno storitev na upravnih enotah.

Z veljavnostjo Odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 (Uradni list RS, št. 36/22) je obvezno predhodno naročanje bilo ukinjeno, kar pa je z vidika vodenja upravnih postopkov na upravnih enotah med drugim pomenilo, da obvezno naročanje ni bilo več potrebno, zato so lahko stranke ponovno vlagale vloge brez da bi se na upravni enoti predhodno naročile. Začasni ukrepi, ki so bili določeni v Odlokih, po katerih so upravne enote zgolj začasno delovale in opravljale svoje storitve zaradi preprečevanja širjenja bolezni COVID-19, so že prenehali veljati.

Nadalje pojasnjujemo, da kljub temu, da upravno poslovanje na upravnih enotah več ne poteka po izključnem sistemu predhodnega naročanja strank, se sistem naročanja strank na upravnih enotah še naprej izvaja in ohranja v skladu z veljavno zakonodajo Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20 in 172/21). V skladu s 21 a. členom Uredbe o upravnem poslovanju lahko stranka namreč zahteva, da ji organ določi dan in uro za vložitev vloge ali drugo upravno storitev.

Glede na navedeno, torej upravne enote tako sprejemajo stranke ves čas v času uradnih ur, torej brez naročanja in na podlagi predhodnega naročanja glede na aktualno ureditev v skladu s 21. a členom Uredbe o upravnem poslovanju. Za potrebe naročanja strank je Ministrstvo za javno upravo v sodelovanju z Upravno enoto Ljubljana pripravilo sistem UeNaročanja. Slednji zagotavlja aplikacijo za samo naročanje in obenem nudi storitev klicnega centra za določeno število upravnih enot.

Do uvedbe enotnega sistema elektronskega naročanja na storitve države uprave, za katerega je javno naročilo šele v teku, sistem UeNaročanje zagotavlja klicni center trem upravnim enotam, in sicer v Ljubljani, Litiji in Logatcu; aplikacija za samo naročanje pa je zagotovljena 4 upravnim enotam – poleg naštetih še UE Celje. Iz previdnosti še izpostavimo, da ne glede na število upravnih enot, ki so vključene v sistem UeNaročanja, se stranke lahko naročijo tudi na preostale upravne enote - preko ustaljenih komunikacijskih kanalov (e-pošta, telefon).   

Ne nazadnje, če strnemo, že sedanji sistem omogoča naročanje na upravno storitev, ki se na upravnih enotah ohranja in tudi izvaja, sam sistem naročanja pa tudi iz vidika informiranja strank omogoča sledenje o bolj oziroma manj zasedenih/obremenjenih upravnih enotah, tako da se lahko stranka sama na podlagi pridobljenih podatkov o čakalnih dobah odloči (za upravne storitve kjer ni določene krajevne pristojnosti), kje bo svojo storitev opravila. Podatki o čakalnih dobah na upravnih enotah so aktualni in ažurni, saj so dnevno osveženi in objavljeni najkasneje do 10.00 ure.

Podatke o čakalnih dobah za opravo upravne storitev na posamezni upravni enoti stranka najde na povezavi: Podatki o čakalnih dobah na upravnih enotah za stranke, ki se za obisk upravne enote še vedno želijo naročiti - tabela | GOV.SI.

Ne glede na že zapisano pa izpostavljamo, da je v postopku javnega naročanja enoten sistem elektronskega naročanja na storitve državne uprave s katerim se namerava:

  • uvesti elektronsko podporo procesu naročanja strank na opravljanje storitev v organih državne uprave;
  • omogočiti enostavno elektronsko samo-naročanje stranke preko spletnega sistema; 
  • zagotoviti enostaven izbor storitve, organa in termina s strani stranke ter načina obiska (osebno, virtualno);
  • podpreti večjo učinkovitost strokovnih delavcev pri upravljanju s strankami;
  • doseči enostavnost upravljanja s čakalnimi vrstami s strani strokovnih delavcev organa; 
  • izvesti integracija informacijske rešitve s portalom eUprava in
  • izvesti integracija informacijske rešitve z drugimi namenskimi informacijskimi sistemi.

Komentarji