Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev naročanja na Upravnih enotah

723 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Smo v digitalni dobi in Vlada namerava ukiniti naročanje v Upravnih enotah. Sam sem izkusil naročanje kot izjemno uspešno. Naročil sem se po telefonu na UE Maribor – hitro in učinkovito, naročen dva dni po klicu. Obiskal enoto, dve stranki sta bili pred mano, čakanje 5 minut, naročil sem zamenjavo osebne, vozniške in potnega lista. Dokumente sem prejel priporočeno po petih dnevih. Vsaka čast UE.

Sedaj pa šok, Vlada bo sprejela ukrep ukinitve naročanja obiska UE. V spominu imam nepopisno gnečo na UE pred covidom, kar menim, da je popolnoma nepotrebno. Zakaj zgubljati čas na UE, če pa lahko gre postopek gladko in hitro, kot je moja izkušnja na UE Maribor.

Sam sem zamenjavo dokumentov nedavno realiziral hitro in učinkovito, zato predlagam, da Vlada na Upravnih enotah ohrani naročanje, vsaj za določeno obdobje. Verjamem, da bodo državljani izjemno hvaležni. Idealen bi bil vpis v tel. aplikacijo in generirano sporočilo o potrditvi možnosti prihoda. Izognili se bi nepotrebnemu čakanju in slabi volji.

Pripominjam, da bo ob aktualni zamenjavi osebnih izkaznic za nove na slovenskih UE izjemna gneča.

28 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 27 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D DaNamBoBolje 56 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 5. 2022

Odziv Ministrstva za javno upravo

V zvezi s podanim predlogom bi najprej želeli spomniti, da je bilo obvezno predhodno naročanje na upravno storitev uvedeno z Odlokom o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19 v upravnih zadevah.[1] Z veljavnostjo Odloka o prenehanju veljavnosti Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje ponovnih izbruhov in širjenja okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19[2] je obvezno predhodno naročanje bilo ukinjeno, kar pa z vidika vodenja upravnih postopkov na upravnih enotah med drugim pomenilo, da obvezno naročanje ni bilo več potrebno, zato so lahko stranke ponovno vlagale vloge brez da bi se na upravni enoti predhodno naročile.

Nadalje pojasnjujemo, da kljub temu, da upravno poslovanje na upravnih enotah več ne poteka po izključnem sistemu predhodnega naročanja strank, se sistem naročanja strank na upravnih enotah še vedno izvaja in ohranja v skladu z veljavno zakonodajo Uredbe o upravnem poslovanju.[3] V skladu s 21 a. členom Uredbe o upravnem poslovanju lahko stranka namreč zahteva, da ji organ določi dan in uro za vložitev vloge ali drugo upravno storitev.

Glede na navedeno, torej upravne enote tako sprejemajo stranke ves čas v času uradnih ur, torej brez naročanja in na podlagi predhodnega naročanja glede na aktualno ureditev v skladu s 21. a členom Uredbe o upravnem poslovanju. V tej zvezi pa bi zgolj dodatno izpostavili, da v skladu s petim odstavkom 21. a člena Uredbe o upravnem poslovanju, stranki, ki se ni naročila, samo zaradi tega ni mogoče odreči možnosti vložitve vloge v poslovnem času.

 


[1] Uradni list RS, št. 20/22, 24/22 in 36/22.

[2] Uradni list RS, št. 36/22.

[3] Uradni list RS, št. 9/18, 14/20, 167/20 in 172/21.

Komentarji




  • D DaNamBoBolje

    Podan je predlog, dobil je podporo, odgovor pa kaže na to, da pripravljale tega predloga ni razumel, ta namreč ne omenja prestopajo vrste temveč predlaga način. Načinov kako realizirati rezervacijo termina po predhodni najavi je mnogo, posebej danes v informacijski družbi. Tako da zaključek odgovora razočara. Pričakoval bi resno obravnavo in rešitev, ki bi bila vsem dobrodošla.

  • Ikona uporabnika Predator Predator

    V petek smo družinsko šli v UE Cerknica kjer smo opravili naročilo novih dokumentov. Odločili pa smo se en dan prej. V torek pa smo že dobili vse na dom. A glej ga zlomka iz Ljubljane se je pripeljal še Jani Möderndorfer verjetno v službenem času, ki je videl kako zaostalo opremo imajo tukaj, je zaposlenim puncam obljubil pomoč da bodo imele enake pogoje kjot v večjih mestih. Upam da bo še on držal obljubo da pridejo punce čimprej do novitet. In da ne bodo čakale na njegove obljube naslednjih 5 let.

    Za primer v UE Cerknica sem moral za 2 dokumenta obiskati 3 zaposlene in se po plačilu vrniti še nazaj k prvim dvema, ki sta urejali nove dokumente da sem res vse plačal. In da ne bo pomete, vsi 3 smo vse opravili v 45 minutah, takrat smo bili že v avtu za domov.

    Čakalna doba v Ljubljani = 10.04.2022. Opcija naročanja upam da ostane, saj je to za marsikaterega manj stresno in enostavneje kot na UE čakati nekaj ur da opraviš nekaj za par minut.

  • D DaNamBoBolje

    Do zaključka glasovanja je 21 dni. Začetna podpora pa je hitro minila, tako potrebne podpore ni za pričakovati. Je pa dejstvo, da se izdaja biometričnih in množični potek veljavnosti osebnih izkaznic hitro bliža. Zato bi vendarle podpora bila zanimiva ter ob tem boljša organizacija pospešenega naročanja in dela v Ljubljanski UE, ki kot je videti iz razprave, za razliko od drugih, v tem načinu dela ni najbolj uspešna. Bližajo se tudi volitve z množičnimi srečanji in prazniki ter rast spremljajočih okužb! Vendarle bi bilo po mojem mnenju nova spoznanja in možnosti digitalizacije vlključiti v dnevno rabo. Bolje preventiva kot kurativa ali v HACCP sistemu prvič uporabljenem v NASI, sedaj v svetovni rabi v sistemu vsrovanja zdravja, preprečiti posledice preden do njih pride.

  • D DaNamBoBolje

    Ob spremembi dokumetov, ki v kratkem sledi bodo majhne čakalnice nabito polne.

    • Ikona uporabnika Covid 19 Covid 19

      Komaj čakam!

  • U ULFU

    Se strinjam, da naročanja ne ukinejo. Iz izkušenj je tako lažje za nas stranke in uslužbence UE (kjer je obvezno naročanje le potrebno). Sem pa v osnovi mišljenja, da bi se del storitev, ki se jih le da, premaknil na e-način, in s zmanjšal tudi obseg dela in gužve na UE.

    • D DaNamBoBolje

      Za menjavo osebnih dokumentov se moraš pokazat, odvzamejo yi prstni odtis itd.

    • h heizenberg

      ženska na krajevnem uradu se je praskala za ušesi, a me ni hotela sprejeti, ker pač nisem bil naročen ...

  • z znalček

    1. Ni res. Vlada ukinja obvezno naročanje. Še vedno se lahko naročiš in dobiš termin, če želiš, ni pa to več obvezno.

    2. Naročanje v Ljubljani je bilo nemogoče, ker niso dvigovali telefonov. Naročil si se lahko samo po e-pošti. Jaz sem odgovor na naročilo dobil po skoraj 1 mesecu, termin pa še pozneje.

    • D DaNamBoBolje

      Zakaj ne bi raje uredili sistem naročanja v ljubljani, ki očitno ni skladen z dejansko zmogljivostjo UE Ljubljana, kakor terorizirati zaradi neorganiziranosti te enote celo Slovenijo. In kako si naročiš termin in priti v času naročila mimo vrste v Mariboru na primer mimo tridesetih judi v skupnem prostoru ca 7m x 2m in 5m x 4m.

  • o obhodnik

    naslov je nekoliko kontradiktoren predlogu.

    tudi sma smatram da naročanje skrajšuje vrste, je pa pri tem treba zagotoviti tistim ki tega ne počno prosto okence.

    saj jih he dovolj zaposlenih tudi torej. da.

    • D DaNamBoBolje

      Hvala za komentar! Ideja za okence ni slaba, vendar ne v istem prostoru, ljudje bi namreč kakor stojijo stvari in odnosi danes verjetno, bili zelo nejevoljni.