Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nameščanje tablic za dovoljeno zavijanje v desno

763 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da nemudoma prične z množičnim nameščanjem tablic za dovoljeno zavijanje desno ob rdeči luči. Zakon to že dovoljuje, ampak se iz meni neznanega razloga zavlačuje. Množično nameščanje je edino smiselno, saj se bodo le tako vozniki navadili na nove znake. Če bo to le v nekaj križiščih, vozniki tablice sploh ne bodo opazili ali ne bodo vedeli, kaj pomeni. Še bolje bi bilo, da bi bilo zavijanje desno ob rdeči luči dovoljeno povsod, kjer ni eksplicitno prepovedano, kot je to primer v ZDA in še nekaterih drugih državah. V nekaterih državah je dovoljeno tudi zavijanje v levo, če gre za enosmerne ulice.

34 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 62 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 3. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju je najpreprostejša rešitev za bolj tekoče odvijanje prometa in je v večini držav, ki vozijo po desni že dolgo uveljavljena prometna rešitev. V Sloveniji je prometna signalizacija za tovrsten dopustnen način vožnje poznana že dalj časa, pravila takšne vožnje pa so bila formalizirana z zadnjo spremembo predpisa o pravilih cestnega prometa v letu 2021.

Zakonsko pravilo določa, da je vozniku ob rdeči luči na semaforju, kateri je dodan predpisan prometni znak, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči, vendar le ob pogoju, da je smer prosta. Nova ureditev zagotovo zahtevala večjo pozornost voznikov. Poudariti pa je potrebno, da nova ureditev le omogoča, ne pa zahteva zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju. Vozniku ni treba zaviti, če oceni, da tega ne more storiti varno, kljub nestrpnosti voznikov, ki so za njim v koloni.

Pravilo ne more biti vzpostavljeno povsod in v vseh križiščih. Njegova vzpostavitev je odvisna od specifičnosti križišča, njegove prometne obremenitve, prisotnosti pešcev in kolesarjev ter drugih varnostnih vidikov, ki so v posameznih križiščih prisotna. O vzpostaviti pravila v posameznem križišču odloča upravljavec ceste.

Pri uporabi tega pravila nastajajo različne prometne situacije. Ob zavijanju desno pri rdeči luči mora voznik odstopiti prednost vozilom, ki prihajajo z leve strani in prehodu za pešce in kolesarje, ki prečkajo cesto vzporedno s tem tokom. Pri zavijanju desno na trokrakem križišču, z glavne ceste na stransko cesto, mora voznik odstopiti prednost le prehodu za pešce in kolesarje, saj na levi strani ni križiščnega kraka. V primeru, da ima nasprotna stran križišča pas za levo zavijanje mora voznik odstopiti prednost tem vozilom, ki zavijajo levo, ne pa tudi prehodu za pešce in kolesarje, saj je njihov prehod zaprt. V vsakem primeru mora vozilo, ki zavija desno ob rdeči luči odstopiti prednost le enemu od dveh možnih toku vozil in enemu prehodu za pešce oziroma kolesarje. Vsekakor pa ni sprejemljivo takšno pravilo v križiščih, ki imajo na priključnem kraku nivojski prehod železniške proge in so semaforske naprave na progi in cesti sinhronizirane.

Novo prometno pravilo, ki v Republiki Sloveniji dovoljuje voznikom zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju je ustrezno. Pristop do vzpostavitve pravila na posameznem križišču ne more biti posplošen ampak strokovno prometno in varnostno proučen, glede na stanje prometnih tokov v tem križišču.

Komentarji