Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vinjete za Trikolesnike za cestninski razred 1.

2670 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Po naši zakonodaji so trikolesniki (yamaha, Piagio, Peugeot....) nesporno enosledna vozila, čeprav imajo spredaj dvojna kolesa. Zaradi skupne širine do 50cm spadajo pod enosledna vozila (cestninski razred 1). Tukaj se pojavi še nova skupina vozil in to so Can-am-ova vozila (Spyder, Ryker), katera pa imata spredja kolesa širša od 50cm in s tem spadajo avtomatsko v cestninski razred 2A. Vozilo se uporablja enako kot motorno kolo, registracija se računa po principu enoslednega motornega vozila. Vozilo je namenjeno uporabi predvsem v polletnih časih in smo s tem prikrajšani uporabe polovične vrednosti vinjete.

Predlagamo, da se doda ta nova skupina v cestninski razred 1. ali pa omogoči nakup polletne vinjete.

35 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rober7Crow 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 1. 2022

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Skladno z zakonodajo s področja cestninjenja je enosledno vozilo tisto vozilo, katerega sled ni širša od 50 cm. Cestninske razrede predpiše vlada glede na vrsto vozila (enosledno ali dvosledno vozilo), njegovo največjo dovoljeno maso in število osi na njem ter glede na dimenzije ali druge dejavnike razvrstitve po tipih vozil, ki izražajo povzročeno škodo cestam, pod pogojem, da uporabljeni sistem razvrstitve temelji na značilnostih vozila, vsebovanih v dokumentaciji o vozilu, ki se uporablja v vseh državah članicah Evropske unije, ali pa so razpoznavne na pogled. Cestninske razrede za plačilo cestnine določi vlada, pri čemer se določita ločena cestninska razreda za enosledna in dvosledna vozila. Skladno z zakonodajo se za enosledna vozila lahko uporablja letna, polletna ali tedenska elektronska vinjeta, za dvosledna vozila pa letna, mesečna ali tedenska elektronska vinjeta.

Na osnovi predhodno navedenih določb cestninske zakonodaje in na osnovi ocene, da gre tudi iz mednarodnega vidika za običajno klasifikacijo obravnavanih vrst motornih vozil v okviru posameznih cestninskih sistemov ugotavljamo, da vaš predlog ni skladen z določbami obstoječega vinjetnega sistema cestninjenja.

Komentarji




  • N NEJC.Z.Wolf

    SEM PODAL PODOBEN PREDLOG..

  • Ikona uporabnika gotofi so gotofi so

    Aha, uspeli boste enako, kot pred leti s predlogom, da se 'avtodome' in motorna kolesa registrira le za čas ko se uporabljajo, ter da se enakih vozil ne obdavčuje enako z davkom glede na izgorevanje CO2, ampak da se obdavči gorivo, ker več ko voziš več onesnažuješ. Enaki vozili namreč ne prevozita enako km, pa sta enako obdavčeni zaradi onesnaževanja.

    • R Rober7Crow

      Mislim da je tvoj komentar malo neutemeljen. Avtodom lahko uporabljaš celo leto. Prav tako se vinjeta kupuje na časovno obdobje ali uporabljaš ali ne uporabljaš. Motorno kolo pa se večina uporablja samo v letnem času in zato je omogočen nakup samo za polletna. Predlog tukaj je ali se omenjena vozila pridružijo skupini razred 1 ali pa dodajo še polletno vinjeto za razred 2A. Omenjena vozila po opisu ne pašejo ne v razred 1 in ne v razred 2A. So pa vozila s tremi sledovi in namenje a za uporabo v letnih časih. Cestnina in registracija pa je vzeta po sistemu motornih vozil A.

      Registracijo za avtodome in motorje lahko predčasno odjaviš in s tem plačaš samo čas ki ga uporabljaš. Zavarovalnice so tukaj dodale dodaten popust za neodjavo vozila in s tem pritegnila uporabnike o registraciji za celo leto.

      • Ikona uporabnika gotofi so gotofi so

        Tudi motorno kolo in tole skropucalo, (ki ima vse minuse motorja - ni klime, ni strehe, ni zaščite... ter vse minuse avtomobila - preširok za vožnjo mimo stoječe kolone, preširok za parkiranje na pločniku...)

        lahko uporabljaš celo leto. Vprašanje je le, koliko si navdušen. Ni zakona, ki bi prepovedoval uporabo motornega kolesa v dežju, zametih ali pri -50°C.

        Vsa vozila so namenjena za uporabo v - tvoja navedba 'letnih časih', je pa res, da so nekatera mnogo bolj uporabljana v letnem času imenovanem Poletje

        • R Rober7Crow

          Bistvo je parkiranje na pločniku in vožnja pri -50°C. Bravo

  • N NEJC.Z.Wolf

    ja sem za način da se tem udeležencem omogoči polletna vinjeta.( za osebna vozila") so po svoje res v grupi trikolesnih motornih koles in tako tudi vremensko na "udaru" in le v vozni v času letne moto sezone... nekaj bo treba storiti tudi v tej smeri, drugače bo na lokalnih cestah kar gužva saj ta trend kar lepo raste.. zato v razmislek tudi darsu.. ali pokasirati 1/2 vinjete za 6 mesecev ali pa ostati brez tega dodatka.. vsak pameten bi vedel kaj je treba narediti..

  • H Hannah

    Super ideja

  • o optimist11

    Popolnoma se strinjam s predlagateljem. Motor, ki ima sprednja kolesa širša od 50cm je ovrednoten enako kot avtomobil. O.K. če še to vzamem v zakup zaradi večje širine motorja, ni pa pravično da moram kupiti celoletno vinjeto , je pa zaradi vremenskih razmer ne morem uporabljati.

  • 5 5r

    evinjeta.dars.si/pravila-uveljavljanja

    Vračilo dela kupnine ob odjavi vozila iz prometa.

    • R Rober7Crow

      V tem primeru si pa pri zavarovalnici oškodovan, na popust o neodjavi vozila iz prometa.

      • z znalček

        Nisi, ker dobiš nepotečeno zavarovanje in tudi cestnino nazaj.