Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Popoldna prepoved uporabe pesticidov in drugih škropiv

5314 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Zaradi že znanih škodnih dolgoročnih vplivov uporabe pesticidov (herbicidov,...) predlagam njihovo popolno prepoved uporabe; brez izjem. Nesmiselno je pljuvati v lastno skledo, zato da bo nekaj generacij boljše živelo od večjega pridelka,... kaj pa potem?

Hkrati bi bilo potrebno omejiti ali obdavčiti uvoz hrane brez "čistega" porekla.

Dolgoročno bo to pomenili vračanje živalskih vrst na njive, biološko raznovrstnost,... torej skrb narave za naravo.

malo povezav:

http://videopozitivke.si/videos/275/anton-komat-3

http://www.mladina.si/tednik/200116/clanek/komat/

http://www.razvoj-podezelja.si/index.php?option=com_content&task=view&id=105&Itemid=73

12 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tiliga 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 3. 2011

Odziv Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Pesticidi so zakonsko regulirani tako za namene kmetijske rabe (fitofarmacevtska sredstva (FFS)), kot tudi za namene nekmetijske rabe (biocidna sredstva). To pomeni, da je raba določene snovi urejena z različnimi zakoni, zato se bomo v odgovoru omejili samo na kmetijsko rabo pesticidov. Trenutna zakonska ureditev področja FFS je v Sloveniji urejena z Zakonom o fitofarmacevtskih sredstvih (Uradni list RS, št. 35/2007), ki v slovenski pravni red prenaša določbe evropske Direktive o dajanju FFS v promet (91/414 EC). V letošnjem letu v veljavo prihaja nova EU zakonodaja na področju FFS, in sicer Uredba (ES) št. 1107/2009 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. oktobra 2009 o dajanju FFS v promet, ki na novo definira pogoje, pod katerimi se določena snov sme uporabljati na nivoju skupnosti. Evropska uredba velja neposredno v pravnem redu vseh posameznih držav članic EU, zato bi za sprejetje predlaganega predloga bilo treba spremeniti to uredbo. Konec leta stopi v veljavo tudi nova evropska Direktiva 2009/128/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 21. oktobra 2009 o določitvi okvira za ukrepe Skupnosti za doseganje trajnostne rabe pesticidov, ki predvsem opredeljuje rabo FFS z namenom zmanjševanja vseh potencialnih negativnih vplivov na ljudi in okolje. Že sedaj je področje registracije in rabe FFS v Sloveniji zakonsko zelo konzervativno urejeno, kar se kaže tudi v dejstvu, da je število dovoljenih FFS v Sloveniji med najmanjšimi na nivoju skupnosti. Prav tako nadzor nad ostanki FFS v živilih kaže, da je ostankov FFS v živilih slovenskega porekla (v primerjavi z živil iz drugih držav EU ter tretjih držav) bistveno manj in posledično predstavljajo manjše tveganje za zdravje ljudi. V Sloveniji imamo že področje rabe FFS urejeno na način, ki se v evropski pravni red uvaja šele sedaj in temelji predvsem v smeri čim manjšega tveganja za zdravje ljudi in okolje. Sem spadajo področja:

  • izobraževanje končnih uporabnikov FFS, trgovcev FFS, odgovornih oseb za FFS;
  • testiranje aplikacijske tehnike;
  • ločevanje rabe glede na profesionalno in neprofesionalno rabo;
  • omejevanje dostopa do FFS glede na zgoraj navedene pogoje.

Na ministrstvu se zavzemamo za čim manjšo in čim bolj pravilno uporabo FFS pri pridelavi kmetijskih rastlin. Prve zakonske podlage za okolju prijazno kmetovanje je ministrstvo sprejelo leta 2001, ko je v okviru programa SKOP uvedlo neposredne podpore za ekološko in integrirano kmetovanje. Z vstopom Slovenije v EU se enaki podporni ukrepi za ekološko in integrirano kmetijstvo nadaljujejo v okviru Programa razvoja podeželja v letih 2004 - 2006 in trenutno 2007 - 2013. Poleg teh kmetijsko okoljskih ukrepov, ministrstvo v skladu z uvedbo »zelenih javnih naročil« (z letom 2012) načrtno spodbuja okolju prijazno pridelavo in predelavo kmetijskih rastlin. Znano je, da je uporaba FFS v kmetijski pridelavi omejena in nadzorovana s strani Inšpektorata RS za kmetijstvo, gozdarstvo in hrano. Dodatno pa ekološka pridelava pomeni pridelovanje kmetijskih rastlin brez vsake uporabe FFS in dodajanja mineralnih gnojil, pri integrirani pridelavi pa imajo naravni ukrepi prednost pred fitofarmacevtskimi. Tako ekološka kot integrirana pridelava sta še dodatno pod nadzorom organizacij za kontrolo in certificiranje. Predlagani predlog popolne prepovedi rabe FFS v Sloveniji bi imel tudi negativne posledice:

  • velik padec proizvodnje hrane v Sloveniji. Zaradi tega bi se spremenil ekonomski in predvsem socialni položaj v kmetijstvu. V Sloveniji bi bili še bolj odvisni od pridelave in uvoza hrane iz drugih držav;
  • negativni vpliv na zdravje ljudi, kot posledica večje uporabe živil iz drugih držav, ki pa po podatkih vsebujejo večje količine ostankov FFS, kot živila domače proizvodnje.

Seveda vseh negativnih vplivov, ki bi jih takšna sprememba prinesla ni mogoče v celoti predvideti, predvsem zaradi povezanosti in prepletenosti kmetijske dejavnosti s problematiko prostora in vlogo kmetijstva pri ohranjanju podeželja. Se pa strinjamo, da bo treba vložiti še dodatne aktivnosti in napore v aktivnosti za zmanjševanje vseh negativnih vplivov, ki jih lahko povzročajo FFS. Glede na navedeno ocenjujemo, da predlog ni dober za nadaljnjo obravnavo in da bi lahko imel številne negativne posledice za Slovenijo.

Priloge:

Komentarji