Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved uporabe kolesarskih stez za motorna vozila

2168 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Po sedanjih predpisih se lahko po kolesarskih stezah vozijo tudi motoristi, katerih vozila naj ne bi presegala hitrosti 25 km/h. To v praksi niti slučajno ne drži. Motoristi vozijo po kolesarskih stezah veliko hitreje kot jim dovoljuje zakon. S tem ne ogrožajo le kolesarjev, temveč tudi pešce, saj so kolesarske steze pogosto speljane po pločnikih in ob prehodih za pešce. Poleg tega mopedi z dvotaktnim motorjem veliko bolj onesnažujejo kot ostali motorji z notranjim izgorevanjem. Kolesarji so tako pogosto prisiljeni vdihovati škodljive izpuhe dvotaktnih motorjev, ki vsebujejo tudi motorno olje. Nekateri motorna vozila, ki so formalno registrirana kot vozila z omejitvijo do 25 km?h (rdeča tablica), na primer vespe in podobna vozila, so tudi zelo težka in ob trčenju s kolesarjem ali peščcem z neprilagojeno hitrostjo lahko povzročijo znatne poškodbe in tudi smrt.

 

Glede na navedeno predlagam, da se kolesarske steze namenijo izključno kolesarjem, kvečjemu še električnim kolesom z dejansko omejitvo do 25 km/h, ki mora biti verificirana.

37 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O Ostrovrhar 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Posodobljena pravila glede uporabe kolesarskih površin so bila določena z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa – ZPrCP-F, ki je bil objavljen v  Uradnem listu RS, št. 123/21, dne 27. 7. 2021.

V skladu z določili Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10, 48/12, 46/15 in 10/18) se kolesarske površine delijo na:

  • kolesarsko pot, ki je namenjena prometu koles in drugih uporabnikov, pod pogoji, določenimi s pravili cestnega prometa in predpisi, ki urejajo ceste,
  • kolesarski pas, ki je vzdolžni del vozišča ali pločnika ločen z ločilno črto, je namenjen prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, na cestah v naselju pa tudi prometu drugih vozil, če je tako določeno s prometno signalizacijo ter
  • kolesarske steze, ki so del cestišča namenjena prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

Kolesarske površine morajo poleg kolesarjev uporabljati tudi:

  • vozniki mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. Po smernih voziščih lahko vozijo le v primeru, da  teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, in sicer ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje. Vozniki mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, morajo voziti drug za drugim,
  • lahka motorna vozila, za katere veljat isto pravilo vožnje v primeru da teh površin ni oziroma niso prevoznem in sicer morajo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 km/h. Lahka motorna vozil so invalidski vozički in vozila na motorni pogon, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm in so izvzeta s področja uporabe Uredbe (EU) št. 168/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. januarja 2013 o odobritvi in tržnem nadzoru dvo- ali trikolesnih vozil in štirikolesnikov (UL L št. 60 z dne 2. 3. 2013, str. 52),
  • posebna prevozna sredstva, kot so skiro, kotalke, rolke, rolerji, otroško kolo s pomožnimi kolesi, monokolo, invalidski vozički in po namenu uporabe podobna prevozna sredstva, ki niso vozila po zakonu, ki ureja motorna vozila. Tudi posebna prevozna sredstva se smejo v cestnem prometu uporabljati le na pločnikih, poteh za pešce in kolesarskih poteh ter na območjih za pešce in območjih umirjenega prometa, odvisno od njegove velikosti.

Uporaba kolesarskih površin za navedene udeležence je zakonsko obvezna. Uporaba teh površin je prepovedana za mopede, ki je je motorno vozilo z dvema ali tremi kolesi, katerega delovna prostornina motorja na prisilni vžig ne presega 50 ccm ali moč motorja na kompresijski vžig ali trajna nazivna moč elektromotorja ne presega 4 kW in pri katerem konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h. Med mopede spadajo tudi lahko dvokolesno vozilo na motorni pogon, kolo na motorni pogon, dvokolesni moped in trikolesni moped.

Glede na prometni profil kolesarja, voznika mopeda, lahkih motornih vozil in posebnih prevoznih sredstev in zmogljivost prevoznega sredstva, ki ga uporablja posamezni udeleženec cestnega prometa na kolesarskih površinah ni racionalna in prostorsko sprejemljiva delitev površin, nikakor pas ne vključitev voznikov mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h na površine, ki jih lahko uporabljajo samo motorna vozila.

Komentarji




  • D DoberNamen

    Pridite pogledat v Portorož kjer skuteji , skiroji in kolesarji vozijo kar po plaži. Toliko da ti ne speljejo preko glave.Da ne govorim kaj vse se dogaja na pločniku

    ko vozijo slalom med pešci in otroškimi vozički.

    Pa da ne komentiram še razdalje in hitrosti s katero ti pripelje za hrbtom.

     

    Mislim da je ta zakon potrebno močno prevetrit. Uredit obvezna zavarovanja za vse udeležence motornih vozil.

    Tudi električna kolesa, električni skiroji so motorna vozila. Saj se tudi električni avtomobili smatrajo kot motorna vozila, a ne?

     

    Pa zakone naj predlaga stroka..

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Ojoj kakšen komentar vlade.

  • I Ivan Peter Benko

    Še večji problem je širina prometnih površin za kolesarski promet. Pravilnik velja že od leta 2108, indoletno vedenje vodstev krajev s kolesarskimi stezami bi morali izvesti z odpoklicem občinskih vodstev.

  • z znalček

    Ne razumem, zakaj bi zaradi kršiteljev (motoristov in tistih, ki so nezakonito predelali svoja kolesa z motorjem) prepovedali vožnjo vsem. Prej bi se mi zdelo smiselno postaviti omejitev na kolesarskih stezah v mestu na recimo 25, kot je nekoč že bilo ali celo 20.

  • M Marko272

    Sem za. Omejitev hitrosti bi se s preverjanjem dalo zagotoviti. Me pa zelo motijo stupeni izpušni plini - ko čakaš pred semaforjem v gneči, pred teboj pa moped z izpušno cevjo usmerjeno naravnost v nos :-(

  • L Lilijarmena

    Ne samo na kolesarskih stezah, prepove naj se tudi na pes poteh!

    Poleg motornih koles naj se prepove tudi električnim skirojem!

    • p pončo

      Oh, revica/revček...

  • j jk456

    Glasovala proti. Sem pa seveda za, da na kolesarskih stezah hitrost ne presega 25 km na uro, tako za kolesa kot za električna kolesa kot za male skuterje in mopede in skiroje.

  • D DaNamBoBolje

    Predlagam, da predlog sprememite, da dodate ... Površine nemenjene pešcem, lahko uporabljajo le pešci.

    V tem primeru bi bil za, saj kolesa in novejša vozila na motorni pogon s "pogumnimi" vozniki dejansko predstavljajo nevarnost in onemogočajo varno rabo površin namenjenih pešcem.

  • b bostjang

    Ampak potem se pojavi nov problem. Tele vespe ipd. bi potem morale voziti po cesti in če ne gredo več kot 25 km/h ovirajo promet.

  • b bostjang

    Poleg električnih koles bi lahko bila tudi vodikova. Lahko tudi druga kolesa z motorjem z izpusti CO2 manj kot XXX mg/km ali pa še kateri drug parameter. Tako bi bilo bolj splošno. Lahko bi se določila tudi največja masa koles z motorjem.

  • B Burek Man

    Saj mora bit povsod verificirana maksimalna hitrost, ampak odkar policija ne more vec tezit ljudem, ki jejo burek v mestu, ne delajo vec nic pametnega.