Prepoved uporabe kolesarskih stez za motorna vozila
Po sedanjih predpisih se lahko po kolesarskih stezah vozijo tudi motoristi, katerih vozila naj ne bi presegala hitrosti 25 km/h. To v praksi niti slučajno ne drži. Motoristi vozijo po kolesarskih stezah veliko hitreje kot jim dovoljuje zakon. S tem ne ogrožajo le kolesarjev, temveč tudi pešce, saj so kolesarske steze pogosto speljane po pločnikih in ob prehodih za pešce. Poleg tega mopedi z dvotaktnim motorjem veliko bolj onesnažujejo kot ostali motorji z notranjim izgorevanjem. Kolesarji so tako pogosto prisiljeni vdihovati škodljive izpuhe dvotaktnih motorjev, ki vsebujejo tudi motorno olje. Nekateri motorna vozila, ki so formalno registrirana kot vozila z omejitvijo do 25 km?h (rdeča tablica), na primer vespe in podobna vozila, so tudi zelo težka in ob trčenju s kolesarjem ali peščcem z neprilagojeno hitrostjo lahko povzročijo znatne poškodbe in tudi smrt.
Glede na navedeno predlagam, da se kolesarske steze namenijo izključno kolesarjem, kvečjemu še električnim kolesom z dejansko omejitvo do 25 km/h, ki mora biti verificirana.
Pridite pogledat v Portorož kjer skuteji , skiroji in kolesarji vozijo kar po plaži. Toliko da ti ne speljejo preko glave.Da ne govorim kaj vse se dogaja na pločniku
ko vozijo slalom med pešci in otroškimi vozički.
Pa da ne komentiram še razdalje in hitrosti s katero ti pripelje za hrbtom.
Mislim da je ta zakon potrebno močno prevetrit. Uredit obvezna zavarovanja za vse udeležence motornih vozil.
Tudi električna kolesa, električni skiroji so motorna vozila. Saj se tudi električni avtomobili smatrajo kot motorna vozila, a ne?
Pa zakone naj predlaga stroka..
Ojoj kakšen komentar vlade.
Še večji problem je širina prometnih površin za kolesarski promet. Pravilnik velja že od leta 2108, indoletno vedenje vodstev krajev s kolesarskimi stezami bi morali izvesti z odpoklicem občinskih vodstev.
Ne razumem, zakaj bi zaradi kršiteljev (motoristov in tistih, ki so nezakonito predelali svoja kolesa z motorjem) prepovedali vožnjo vsem. Prej bi se mi zdelo smiselno postaviti omejitev na kolesarskih stezah v mestu na recimo 25, kot je nekoč že bilo ali celo 20.
Sem za. Omejitev hitrosti bi se s preverjanjem dalo zagotoviti. Me pa zelo motijo stupeni izpušni plini - ko čakaš pred semaforjem v gneči, pred teboj pa moped z izpušno cevjo usmerjeno naravnost v nos :-(
Ne samo na kolesarskih stezah, prepove naj se tudi na pes poteh!
Poleg motornih koles naj se prepove tudi električnim skirojem!
Oh, revica/revček...
Glasovala proti. Sem pa seveda za, da na kolesarskih stezah hitrost ne presega 25 km na uro, tako za kolesa kot za električna kolesa kot za male skuterje in mopede in skiroje.
Predlagam, da predlog sprememite, da dodate ... Površine nemenjene pešcem, lahko uporabljajo le pešci.
V tem primeru bi bil za, saj kolesa in novejša vozila na motorni pogon s "pogumnimi" vozniki dejansko predstavljajo nevarnost in onemogočajo varno rabo površin namenjenih pešcem.
Invalidi na svojih vozičkih ne bi bili srečni.
Sploh pa je v območju za pešce hitrost omejena na 10 km/h.
www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2008-01-2345/
Ampak potem se pojavi nov problem. Tele vespe ipd. bi potem morale voziti po cesti in če ne gredo več kot 25 km/h ovirajo promet.
Poleg električnih koles bi lahko bila tudi vodikova. Lahko tudi druga kolesa z motorjem z izpusti CO2 manj kot XXX mg/km ali pa še kateri drug parameter. Tako bi bilo bolj splošno. Lahko bi se določila tudi največja masa koles z motorjem.
Saj mora bit povsod verificirana maksimalna hitrost, ampak odkar policija ne more vec tezit ljudem, ki jejo burek v mestu, ne delajo vec nic pametnega.