Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev Zavoda za zaposlovanje

865 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Zavod je samo še ena agencija za najslabša delovna mesta. Katera lahko tudi sam najdeš.

56 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T toxico 82 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2021

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Analiza obstoječega stanja

Zavod RS za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod), katerega položaj in pristojnosti določa Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12 – ZUJF, 21/13, 63/13, 100/13, 32/14 – ZPDZC-1, 47/15 – ZZSDT, 55/17, 75/19, 11/20 – odl. US, 189/20 – ZFRO in 54/21)  v členih 73 do 84, je osrednja javna institucija na trgu dela. Kot javni zavod je organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki posredovanja zaposlitve in zaposlitvenega svetovanja, izvajanja vseživljenjske karierne orientacije, izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti ter izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Poleg tega zavod vodi evidence v skladu z Zakonom o urejanju trga dela, vzdržuje informacijski sitem za spremljanje gibanj na trgu dela, za statistične in raziskovalne namene, zagotavlja javno informiranje ter skrbi za izdelavo analitičnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti. Zavod skladno z zakonskimi določbami vodi postopke za izdajo delovnih dovoljenj ter zagotavlja svetovanje in posredovanje zaposlitev na evropskem trgu dela ter informacije o življenju in delu v državah članicah EU/EGP in Švici. Preko Pisarn za delodajalce, ki so organizirane v vseh Območnih službah zavoda, izvaja velik nabor storitev za delodajalce.

Uporabniki storitev zavoda so brezposelne osebe, delodajalci, osebe, ki potrebujejo strokovno pomoč pri zaposlovanju in poklicni orientaciji, strokovne institucije in izvajalci programov zaposlovanja, socialni partnerji ter javnost.

Zavod z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije in je tudi eden izmed ključnih organov za izvrševanje interventnih ukrepov Vlade Republike Slovenije za omilitev posledic epidemije COVID-19 na gospodarstvo in trg dela.

Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja ključen vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih, predvsem težje zaposljivih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve.
 

Analiza predloga in razlogi za njegovo (ne)primernost

Državljan predlaga ukinitev Zavoda RS za zaposlovanje, z navedbo, da je Zavod samo še ena agencija za najslabša delovna mesta.  Državljan svojega predloga podrobneje ne obrazloži in ne utemelji, prav tako ne predlaga alternativne ureditve sistema. O podanem predlogu, ki je zelo splošen, se konkretneje ne moremo opredeliti, zato predlog ocenjujemo kot neprimeren za nadaljnjo obravnavo.

Dodatno pojasnjujemo, da Zavod nima vpliva na kakovost delovnih mest, ki jih objavijo na Portalu prostih delovnih mest delodajalci. Kakovost delovnih mest je odvisna predvsem od strukture gospodarstva, pozitivnih trendov na (svetovnem) trgu ter od organizacije dela pri delodajalcih in pogojev, ki jih za posamezno delovno mesto določijo delodajalci. Zavod tudi vodi seznam delodajalcev z negativnim referencami (delodajalci, ki so kršili delovnopravno zakonodajo) in k tem delodajalcem na prosto delovno mesta ne posreduje brezposelnih oseb.

Izvajanje nalog zavoda na ministrstvu stalno spremljamo. Zavod vsako leto pripravi Poslovni načrt, v katerem se določi cilje, doseganje teh ciljev pa ministrstvo spremlja s četrtletnimi poročili. Zavod v primeru večjih odstopanj pojasni vzroke odstopanj ter navede rešitve s katerimi bi lahko dosegli zastavljene cilje. Zavod je zadnja leta uspešno posodobil svoje storitve in nadgradil delo z delodajalci in nasploh okrepil sodelovanje z zunanjimi partnerji. V zadnjih letih, še posebej pa v času epidemije covid-19, je nadgradil digitalno poslovanje z uporabniki (delodajalci in iskalci zaposlitve), okrepilo se je tudi delo z najbolj ranljivimi brezposelnimi, pri čemer se zavod povezuje tudi z drugimi institucijami, predvsem centri za socialno delo. 

Vsakoletne ankete, ki jih med delodajalci in med brezposelnimi osebami izvaja zavod, kažejo vedno večje zadovoljstvo strank s storitvami zavoda, k čemur prispeva tudi velik poudarek, ki ga zavod daje usposabljanju zaposlenih in vse večji digitalizaciji svojih storitev. Obe skupini uporabnikov (delodajalci in brezposelne osebe) sta zadovoljni s storitvami zavoda, saj se kaže pozitivni trend ocen že od leta 2015 dalje. Splošno zadovoljstvo brezposelnih oseb s storitvami zavoda na lestvici od 1 – 5 (5 je najvišja ocena) v zadnjih dveh letih dosega 3,81, zadovoljstvo s svetovalcem zaposlitve pa  presega oceno 4 (v letu 2020 je na anketo odgovorilo 7.462 brezposelnih oseb).  Delodajalci so splošno zadovoljstvo s storitvami Zavoda v letu 2021 ocenili z oceno 4,05, zadovoljstvo z delom Pisarn za delodajalce pa dosega oceno 4,29 (na anketo je odgovorilo 4.784 poslovnih subjektov).

Kakovost slovenskega zavoda ugotavljajo tudi inštitucije EU. V  letih 2015/2016 (prvi krog presoje) in 2017/2018 (drugi krog presoje) je bila v okviru EU mreže javnih zavodov za zaposlovanje (PES) izvedena presoja po modelu odličnosti EFQM. Presojalo se je skupaj 30 javnih služb za zaposlovanje, med njim je bil tudi Zavod RS za zaposlovanje. Pregledi so zajemali vse ključne dejavnosti, ki jih javni zavodi izvajajo za stranke, vključno z vodstvenimi in operativnimi procesi, ki so pomembni za zagotavljanje kvalitete in učinkovitosti. Namen pregledov je medsebojna  pomoč vodstvom javnih služb za zaposlovanje pri prepoznavanju izzivov in možnosti za izboljšave.  Zavod RS za zaposlovanje je bil v presojah večinsko ocenjen kot primerljiv z najbolj naprednimi javnimi zavodi v EU. Ocenili so, da je strategija obravnave brezposelnih in delodajalcev dobra in strokovna. Ocenili so tudi, da se je zavod med obema presojama moderniziral in izboljšal, ter da ima dober razvojni potencial v kompetentnih  svetovalcih za kontinuirano izboljšavo storitev, ki so vezane na ključne stranke. Na zavodu so na podlagi ocene prejeli tudi določena priporočila, ki jih zavod vključuje v svoje delo in načrte.  Na osnovi presoj 2017/2018 se je zavod znotraj  Evropske mreže javnih služb za zaposlovanje uvrstil v skupino devetih javnih služb za zaposlovanje z najvišjimi stopnjami organizacijske zrelosti, ki sintetizirajo ocene posameznih dejavnosti in ključnih procesov  (»Mature« in »Well-developed«).
Glede na vse navedeno, dosedanje delo zavoda ocenjujemo kot uspešno, seveda pa je vedno prostor tudi za izboljšave h katerim, skupaj z zavodom, stalno stremimo.

Komentarji