Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Bolnišnične okužbe naj postanejo javni podatek, da bomo pacienti lažje izbrali v katero bolnišnico želimo na zdravljenje.

645 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Bolnišnična okužba je vsaka dodatna okužba, ki je pacient ni prinesel z seboj ob prihodu v bolnišnico. V Sloveniji je takšnih uradno 18.000/letno. Vsaka stane dodatno ZZZS 15.000 EUR (ker se zaradi nje poveča čas hospitalizacije, materiala in tudi dodatnega kadra, ki je potreben).

Po svetu imamo vedno več bakterij, ki so odporne na antibiotike, v Sloveniji je takšnih bakterij ki so za stalno naseljene v bolnišnicah 25 - na njih ne prime noben antibiotik in če jo dobite in niste dobrega zdravja umrete (vsakdo od nas pozna koga, ki jo je imel).

Predlog, ki ga podajam je da bolnišnice javno poročajo koliko bolnišničnih okužb imajo in se tako primerjajo med sabo, da bomo lahko pacienti primerjali in se odločili kam gremo. S tem bodo bolnišnice tudi prisiljene da nekaj naredijo na tem področju - trenutno je vse kar delajo vodenje statistike, njihov odgovor pa saj smo v Evropskem povprečju. Odgovornost naj se iz ZZZS prestavi na bolnišnico - ni prav da se stroške bolnišničnih okužb krije iz obveznega zavarovanja.

Tukaj gre za odgovornost bolnišnice, ki nima nobene veze z ZZZS - v ta namen imajo namreč vse bolnišnice sklenjeno zavarovanje o odgovornosti, ki ga ne koristijo. Lažje je da zdravnik spremeni diagnozo in ZZZS plača vse skupaj...nekako tako pod preprogo pometeno bi temu lahko rekli.

Pravica pacienta bi morala biti tudi da pride v varno in čisto okolje - če dobi bolnišnično okužbo je s tem kratena njegova pravica in zato mora nekdo prevzeti odgovornost.

Letno stanejo slovensko zdravstvo bolnišnične okužbe 270.000.000 EUR, med tem ko se ves čas poudarja da je premalo denarja...

69 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sončni Avatar 93 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 11. 2021

Odziv Ministrstva za zdravje

Kakovost zdravstvene obravnave je temelj uspešnega zdravljenja. Zdravstveno varstvo predstavlja pomemben del zdravstvenega sistema, katerega končni cilj je izboljšanje zdravstvenega stanja. Da bi lahko izpolnili pričakovanja glede učinkovitosti in varnosti zdravstvenega sistema, je treba zagotoviti ustrezno kakovost zdravstvenih storitev. Spremljanje kakovosti zdravstvenih procesov in izidov je čedalje pomembnejše. V Sloveniji se že od leta 2010 redno pripravljajo poročila na podlagi sprejetega nabora nacionalno dogovorjenih kazalnikov kakovosti, ki jih je Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije leta 2010 prepoznalo kot pomembne kazalnike sistema zdravstvenega varstva Sloveniji.

V okviru projekta SRSS (»Structural reform support programme«), ki med drugim zajema področje kazalnikov kakovosti, so bili v letu 2019 podani tudi predlogi za prenovo bolnišničnih kazalnikov kakovosti. Po izbruhu pandemije covid-19 v letu 2020 se je nadaljnje posvetovanje o prenovi bolnišničnih kazalnikov kakovosti zamaknilo, zato so kazalniki še vedno nespremenjeni.

Med prikazanimi kazalniki so tudi podatki o bolnišničnih okužbah prikazani po izvajalcih.

Poročila o kazalnikih kakovosti so dostopna na (za leto 2019 npr.): https://www.gov.si/assets/ministrstva/MZ/DOKUMENTI/Dostopnost-in-varnost-zdravstvenega-varstva/Kakovost-zdravstvenega-varstva/Porocila/Kazalniki-kakovosti-v-zdravstvu-2019.pdf.

 V omenjenem poročilu so med kazalniki kakovosti za bolnišnice prikazan tudi nekatere bolnišnične okužbe.

Kazalnike kakovosti objavljajo tudi bolnišnice na svojem spletnem naslovu npr. https://www.sb-nm.si/images/mojeSlike/files/Kazalniki/KK%20MZ/2021/KK_4-6_2021.pdf in https://www.sb-nm.si/images/mojeSlike/files/Kazalniki/KK%20MZ/2021/KK_4-6_2021.pdf.

V okviru nadaljevanja omenjenega SRSS projekta je v pripravi posodobljena strategija kakovosti in varnosti, ki bo med drugim opredelila tudi prenovljene kazalnike kakovosti in tudi te bodo izvajalci zdravstvene dejavnosti javno objavljali. Poleg tega pa Nacionalni inštitut za javno zdravje na pobudo Ministrstva za zdravje izvaja raziskavo o izkušnjah pacientov z zdravstvenimi obravnavami. Namen raziskav je dobiti vpogled v izkušnje z zdravstvenimi obravnavami neposredno s strani pacientov. Številne evropske države so čedalje bolj osredotočene na vlogo pacienta kot osrednje točke v zdravstvenem sistemu, kar se kaže pri večji vključenosti pacientov pri odločanju in ocenjevanju  zdravstvenega procesa. To želimo doseči tudi v Sloveniji, zato je izkušnja slehernega pacienta ključna za vpogled v stanje slovenskega zdravstvenega sistema. Zdravstvenim izvajalcem in osebju bo tako omogočen vpogled v svoje delo skozi oči pacienta, kar bo prispevalo k prepoznavanju dobrih praks in priložnosti za izboljšanje kakovosti zdravstvene oskrbe.

Komentarji