Sprememba povrnitve stroškov prevoza za javni sektor
Predlagam vladi da spremeni način povračila stroškov prevoza za javne uslužbence. Vsem javnim uslužbencem naj se brez dokazila priznava določen znesek (recimo 20 evrov, kar je manj od mesečne vozovnice za LPP), več od tega pa izključno na podlagi vsakokrat predložene vozovnice za javni potniški promet, tam kjer ta obstaja.
Obrazložitev:
1. Danes se le malokdo vozi z javnim potniškim prometom, povezav je zato časovno in lokacijsko malo, smo v začaranem krogu (prazni avtobusi in vlaki, opuščanje povezav, še manj potnikov, še manj povezav). Večina se vsakodnevno vozi z avtomobili. Pri tem se velikokrat vozijo posamično. Rezultat tega je gneča na cesti, zastoji pomanjkanje parkirišč in veliki izpusti plinov. Če se npr. danes z osebnim avtom peljete ob jutranji in popoldanski konici v Celje vsaj uro in pol, bi se v primeru povečanega prometa z javim prometom lahko pripeljali prej kot v 1 uri. V 1 uri pripelje tudi vlak, katerega pomanjkljivost pa je skoraj nič direktnih povezav zaradi malo potnikov.
2. S prehodom večine javnih uslužbencev na javni promet bi se bistveno zmanjšal izpust plinov, kar je eden od strateških ciljev naše države.
3. Država bi na ta način pomagala preživeti prevoznikom, pa tudi nekaj prihranila. Zaradi večjega števila potnikov bi bili prevozi cenejši in stroški mesečnih vozovnic nižji kot danes. Država bi prihranila tudi pri tistih, ki bi si še naprej privoščili luksuz vožnje z lastnim vozilom (luksuz, kadar je na relaciji primerno javno prevozno sredstvo).
4. S tem načinom obračunavanja bi tudi na hitro opravili z zaslužkarstvom na račun potnih stroškov. Prijave stroškov za prevoz iz prijavljenega stalnega bivališča na oddaljenem vikendu je sicer zdaj bolj preganjana, a še vedno je tega kar nekaj. Veliko bolj pogosto je obračunavanje celotne vrednost potnih stroškov, ki so v resnici precej nižji, če se jih v avtomobilu vozi več. Nekdo bi rekel, v redu je, da e znajdejo, ampak to plačujejo davkoplačevalci.
5. Država s tem načinom dodatno prispeva k vožnjam na velike razdalje. Če nekdo dela npr. v Ljubljani, se mu splača preseliti stran od delovnega mesta, če so prometne povezave dobre. Nepremičnine so bistveno cenejše, običajno tudi življenjski stroški, javni uslužbenec pa pridobi še pri plači z višjimi potnimi stroški.
6. Večina razvitih držav povračila potnih stroškov niti ne pozna. V nekaterih državah ti delodajalec krije potne stroške samo v primeru prerazporeditve na oddaljeno lokacijo, v nekaterih tudi v primeru prve zaposlitve na tej lokaciji. Vendar praviloma samo za določeno obdobje. Npr. za 3 mesece. V tem času si lahko najdeš prebivališče blizu delovnega mesta, lahko pa se še naprej voziš, ampak na lastne stroške.
Apeliram na tiste, ki ste glasovali proti, da napišete, kako bi vi spodbujali trajnostno mobilnost.
Mislim, da rezultat glasovanja govori tudi o tem, koliko je ljudem za trajnost. To se pokaže tudi ob dnevu 'brez avtomobila'.
Ja, v principu so vsi za trajnostno mobilnost, ampak ko bi morali žrtvovati samo kanček udobja ali materialnih koristi se pa v glavnem neha.
Očitno ne veste, koliko dobimo povrnjen prevoz. Manj kot porabimo. Dajte že enkrat nehati s takimi neumnostmi. So posamezniki, ki imajo lažno prijavljena bivališča in posledično kasirajo več. Za to pa so menda pristojni, da to rešujejo in preverjajo. Že tako nam računajo najkrajše poti, po katerih se sploh pozimi ne moreš peljat ko niso vzdrževane kot treba. Če pa že primerjate z drugimi državami, imajo pa tudi toliko višje plače. Da bi s plačo 600 EUR kril še svoje stroške? Potem pa kaj? Bo ostalo še za burek? Kar pa tudi ne veste je to, da tisti, ki pridejo na sodišče pričat dobijo več kot mi? Mi smo sitne ribe. Prvo kot je, da v veliko krajih ni usreznih povezav. Naj čakamo vlak ali avtobus še eno uro ali več pred šihtom ali pa pred šihtom??? Pa še kaj bi lahko dodala.
Če bi se jih več vozilo javnim prometom, bi bilo tudi povezav več in zastojev manj. Očitek, da ne vem, koliko porabite za prevoz ne drži. Ja, manj kot porabite, če se vozite v avtomobilu sami. Če bi se vozili z avtobusom, bi dobili povračilo v celoti. Nekaj drugega je pa, če se jih v avto natrpa več in imajo od prevoza dobiček. To pa ni pravično do drugih, ki si takega dobička ne morejo privoščiti.
V medkrajevnem prometu povrnitev stroškov za prevoz pokrije dejanske stroške. Vsaj taka je moja osebna izkušnja po vseh uredbah do sedaj. Namesto kilometrine, lahko predložite mesečno vozovnico. Kilometrina pa se povrne za najkrajšo VARNO pot, ki je lahko tudi avtocesta.
Službene poti, pa se že dolgo (lahko) povrnejo po višji tarifi kot pot na delo, ker so načeloma občasne.
A mislite, da imamo vsi avtobusne povezave?? Veliko nas je takih, ki smo prisiljeni se voziti s svojimi avtomobili.
Me prav zanima v katerem zakotju živite in v katerem še večjem zakotju delate, da nimate povezave. Predlog ste mogoče razumeli tako, da če ne obstaja avtobusna povezava dobite samo tisti minimum. Pa seveda ni mišljeno tako. Če ni javnega prevoza se ne obračuna tako. Predlog se nanaša samo na tam, kjer je javni prevoz. Kar seveda pomeni, da bi vi dobili povrnjene stroške kilometrine samo do avtobusne/železniške postaje, potem bi vam pa refundirali karto, če bi jo predložili, drugače pa bi se vozili za svoj žep in bi prejeli samo minimum.
Podpiram predlog,vendar zakaj samo javni uslužbenci. Zadeva bi morala veljati za vse, ki si želijo obračunati povračilo stroškov prevoza na delo.
Še lažji način pa bi bil, da je delodajalec zavezan kupiti in predati zaposlenemu karto za JPP, povrnitev kilometrine pa samo za razliko med zadnjo primerno postajo in domom.
Jaz sem napisal samo za javne uslužbence zato, ker država ne more odrediti, kaj bodo lastniki plačevali svojim zaposlenim. To določajo kolektivne pogodbe, sklenjene med reprezentativnimi sindikati in delodajalci. Lahko pa država za presežne potne stroške zaračunava dohodnino.
Ja saj bi bilo itak pravično za vse. Jaz pač delam v javni upravi. Nimamo pa vsi možnosti javnega prevoza. V tem je problem. Za kilometrino pa itak ne dobimo toliko, da bi pokrili stroške.
Preberite zadnji stavek prvega odstavka predloga.
Če prav razumem predlog, bi tisti, ki nimajo možnosti javnega prevoza, dobili polno kilometrino (kot sedaj). Torej nekako tisti iz naselij z manj kot 500 prebivalci (razred navezanosti manj kot E).
plačilo po kilometrini in to je tudi vse. nobenih izjem.
Skoraj enako idejo sem imel tudi sam. Osnovni znesek bi nekoliko dvignil in še vedno osnoval na razdalji, vendar manj kot je sedaj (10 % cene litra 95-oktanskega bencina na izpolnjen kilometer), npr. 5 %. Na ta način bi se še vedno izplačala vožnja z avtomobilom več oseb skupaj, posameznika pa ne. To bi bil vsaj vmesen korak in omogočil ugodno vožnjo tudi tistim, ki sicer imajo možnost javnega prevoza, vendar ne kvalitetnega (več prestopanj s čakanjem).
Tudi ta ideja mi je všeč.
Eni imajo možnost, da se jih več vozi. NImamo pa tega vsi. Zato je prav, da se nam pri takih kriminanih plačah vsaj to povrne pravično. Kam pa naj še gremo po sredstva za preživetje? Je pa tudi teh 10 % premalo, da bi stroške pokrili. Saj če preračunamo ne pridemo skozi.
Se vidi, da si nekej v Ljubljani ali okolici.
Javni sektor je tudi drugje po Sloveniji. Ogromno ljudi je doma na okacijah, kjer NIKOLI ne pelje noben javni prevoz.
No, pa še ena zadeva, ki pa se delno dotik te teme.
Poznam kar nekaj ljudi, ki delajo v JS in imajo prebivališča prijavljena drugje, da dobijo potem bistveno višje nadomestilo za gorivo.
Preverjeno !
Najbrž niste dobro prebrali predloga, drugače bi glasovali za, ne pa proti. Piše, da se predloži vozovnica za javni promet, kjer ta obstaja. Če ga ni (ustreznega), seveda ne moreš predložiti vozovnice in se obračuna drugače.
Ravno zaradi tistih, ki kot pišete, še vedno goljufajo (to je mimogrede sedaj tudi razlog za takojšnjo odpoved delovnega razmerja), je pomembno, da se izplačuje na podlagi predložene vozovnice. Razen če zavestno podpirate goljufe.
Ja jaz imam tudi začasno, vendar živim na tem začasnem naslovu. Tako da bi to morali kontrolirati pa bi bilo. Jaz se vozim pol ure eno stran na dan do službe. Res nas je kar dosti, ko nimamo možnosti javnega prevoza. Pač tako je. Eni so v mestih, eni na vasi, eni pa v zabačenem.
Saj bere se všečno. Ampak nekatere povezave so res katastrofa. Primer če delaš v Ljubljani, ne v centru prihajaš pa iz Kamnika ali Vrhnike. Potem moraš praviloma najprej v center Lj in iz tam s trolo ne vem recimo na konec Letališke. Avtobus iz centra do konca Letališke vozi 20 min. v tem času je ta isti zaposleni že iz Domžal ali Vrhnike na svojem delovnem mestu. Relacija Vrhnika-Lj ali Domžale-Lj je še dodatna izguba časa. To je lahko na dan 1,5 ur na teden preko 7 ur.
Tisti, ki pa delajo v centru pa jaz večina poznam, da hodijo z javnim prevozom.
Saj velika velika večina služb javne uprave je v centru ali pa le postajo ali 2 iz centra. Poanta predloga je v tem, da bi z več potniki bilo tudi več in pogostejše linije javnega prevoza. In tisti redki, ki se peljejo iz centra na obrobje potrebujejo za to natanko toliko kot tisti, ki se vozijo iz primestnih sosesk (Jarše, Fužine, Vrhovci), oziroma celo manj, ker je v tisto smer manj prometa.
O tem, da bi iz Vrhnike ali Kamnika prišli v 20 minutah: jaz poslušam zgodbe, da v zastojih redno stojijo in ne pridejo v Ljubljano niti v pol ure, iz meni neznanega razloga pa se iz Domžal ali Kamnika ne spravijo na vlak.
Javne uprave ja... Ampak pod javne uslužbence se ne šteje zgolj javna uprava
Ja saj bi moralo biti za vse enako in pravično. Pa ne vem če kdaj bo, ko samo gledajo kje nas bodo oskubili.
Ne gre kar tako na izi s temi javnimi prevozi.
Je tako. Ne morejo nas vse metat v isti koš. Imamo rauzlične razdalje in povezave.
Javnim uslužbencem za pot na delo v času od 5.00 do 8.00 in za odhod z dela med 14.00 in 17.00 sploh nebi bilo treba imeti nobenih dokazil da gredo na delo ali z dela in bi lahko imeli prost javni prevoz tako za avtobuse, vlake in mestni prevoz. Vsem pa bi se pri plači obračunal pavšalni prispevek v višini recimo 60 €, ostalo pa bi doplačala subvencionirala država kot njihov delodajalec.
Zakaj pa ne bi kar izdali direktno mesecno vozovnico vsem zaposlenim, pa se bodo vec vozili z avtobusi, ker bo voznja z avtom izkljucno na lastne stroske, avtobus bo pa ze placan?
Zato, ker se je pokazalo, da se je v mestih, kjer so uvedli brezplačen javni prevoz predvsem zmanjšala količina pešcev in kolesarjev, avtomobilistov pa je ostalo podobno veliko.
Ampak to pomeni, da bi lpp moral uvest vec prog, optimizirat proge, nehat ga srat z neobratovanjem marsikaterih prog ob nedeljah, in bi voznja z avtobusom ratala bolj zanimiva tudi drugim. Ce moras pol ure cakat avtobus, bos sel raje z avtom.
Sigurno da boš šel z avtom. Saj imamo tudi kakšne opravke druge še po službi. Al zdravnika ali kaj drugega.
Se pravi javni promet ni konkurenčen niti takrat, ko je zastojn?
Če do zdaj še ne vidiš kje je problem, potem ti pa res ni pomoči.
Če prav razumem tale komentar, potem odgovarjam, da javni promet ni konkurenčen, ker vozniki osebnih avtomobilov ne plačujejo za CO2 izpuste in toplo gredo in za dodatne ceste, ki jih je potrebno graditi zaradi velikega števila osebnih avtomobilov.
Mal premisli. A si ti dobu kdaj kaj zastonj? Če si, potem pa imaš res srečo. Škoda debatirat. Verjetno pa meni in podobnim res ni pomoči??? Ali komu drugemu ni?
A misliš da obstajajo? Malo preveri