Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Za vzpon slovenskega gospodarstva

657 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlog:

Enostavna in brezplačna pridobitev uporabnih dovoljenj za poslovne dejavnosti znotraj stanovanjskega naselja (znotraj stanovanjskih hiš in njihovih dvorišč, tudi za trgovsko in proizvodno dejavnost), če se jo opravlja na za okolje nemoteč način.

Cilj predloga: omogočanje dela od doma, zmanjšanje stroškov poslovanja, razvoj slovenske obrti in industrije zaradi omogočenega lažjega začetka pri odločitvi za podjetništvo, zmanjšanje prometa na cestah, zaščita narave pred širitvijo industrijskih con, pridobitev tudi za potrošnike - mnoge storitve in izdelki bi bili na voljo v bližini.

 

Obrazložitev:

Izhajam iz dejstva, da so vsa pretekla stoletja znotraj vasi na delovali različni obrtniki, kot na primer kovači, mizarji, mlinarji, kolarji, krojači, ipd. Tako so imeli ljudje na voljo različne storitve v njihovi bližini, sami obrtniki pa so storitve izvajali v neposredni bližini doma, pa tudi otroci so odraščali v delovnem okolju, kar je vsekakor bilo dobro za njihov razvoj - imeli so stik z ustvarjalnim in delovnim okoljem.

Nikakor ne morem razumeti, da imamo danes zakonodajo, ki na eni strani še vedno dovoljuje moteče dejavnosti v naselju (hrupno in neekološko kmetijsko dejavnost, hrupne kosilnice za košnjo vrtne trave) na drugi strani pa se ne dovoli tudi povsem tihih, nemotečih dejavnosti. Siljenje podjetnikov v drage industrijske cone, ki se širijo v naravo, pa tudi niso ustreznarešitev, saj se s takšno ureditvijo zavira razvoj obrtništva in proizvodne dejavnosti v državi. Opravljanje dejavnosti v domači hiši je zelo primerna tako zaradi nižjih stroškov poslovanja (odsotnosti plačevanja najemnine, nižji ali nikaršni stroški s prevozom na delo), kot tudi zaradi vključevanja otrok in mladine v realno in ustvarjalno okolje, namesto v virtualni svet.

Predlagam, da se omogoči opravljanje skoraj večine proizvodnih in trgovskih dejavnosti tudi znotraj bivanjskih naselij, tudi znotraj stanovanjskih hiš in sicer pod pogojem, da podjetnik zagotovi za okolico nemoteče opravljanje dejavnosti. Pridobitev uporabnih dovoljenj bi moralo biti brezplačno, saj je razvoj podjetništva v veliko korist države. To je najmanj, kar bi morala storiti država pri razvoju podjetništva in zaposlovanju ljudi. Zato tudi ne potrebujemo dragih načrtov, ki jih izdelujejo arhitekti. Stvari je potrebno poenostaviti. Poslovni obrat bi se moral načrtovati in pred pričetkom obratovanja pregledati s strani zato usposobljenih strokovnih državnih usluž, ki kasneje tudi opravljajo nadzor nad obratom.

Predlagam sledeče pogoje za opravljanje poslovnih dejavnosti znotraj naselja:

  1. Dostop do poslovnega obrata le z lahkimi, tihimi tovornimi ali osebnimi vozili, največ s kombiji. Dostop z težjimi tovornimi vozili za poslovne namene bi dovolili le 10x letno ali pa izključno za vzdrževalna dela, ne pa za prevoz surovin, izdelkov in polizdelkov.
  2. Brez piskajočih vozil kot so viličarji in kombiji. Opozarjanje okolice s piski se lahko nadomesti s tipali, ki zaznavajo osebe v neposredni bližini vozila.
  3. Vsa hrupna proizvodna dejavnost se sme opravljati le znotraj dobro zvočno izoliranih prostorov.
  4. Z ničemer se ne sme ovirati javnih poti.
  5. Montirane morajo biti čistilne naprave za zrak in odpadne tekočine.
  6. Preprečiti je potrebno zdravju škodljivo sevanje.

Kaj menite o predlogu, da bi se obrtnikom, kot so za primer kovinarji, mizarji, električarjii, avtomehaniki, peki, razni proizvajalci,in prodajalci tehničnega blaga, omogočilo, da bi to dejavnost lahko na nemoteč način opravljali tudi znotraj naselja, znotraj svojih dvorišč, saj sedaj zaradi prostorskega načrta to ni dovoljeno? Nekateri obrtniki te dejavnosti sedaj izvajajo v prostorih brez uporabnega dovoljenja, pa marsikje sosedov to sploh ne moti.

25 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Primož Opravš 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 6. 2021

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Predloga, da bi se obrtnikom, kot so na primer kovinarji, mizarji, električarji, avtomehaniki, peki, razni proizvajalci in prodajalci tehničnega blaga, omogočilo, da bi to dejavnost lahko na nemoteč način opravljali tudi znotraj naselja, znotraj svojih dvorišč, saj sedaj zaradi prostorskega načrta to ni dovoljeno, ni mogoče sprejeti.

Predlog predstavlja dopustitev opravljanja obrtnih dejavnosti znotraj naselij na splošen, pavšalen način. To pomeni, da bi bilo to dopustno kjerkoli v naseljih ne glede na specifične okoliščine, ki so značilne za posamezna naselja. Pri tem bi bili spregledani namen, cilji in instrumenti urejanja prostora, ki za doseganje trajnostnega prostorskega razvoja predvidevajo celovito obravnavo, usklajevanje in upravljanje družbenih, okoljskih in ekonomskih vidikov. Med številnimi cilji urejanja prostora je tudi cilj doseganja prostorsko usklajene in medsebojno dopolnjujoče več-funkcijske razmestitve dejavnosti v prostoru, ki ne pomeni omejevanja opravljanja dejavnosti v naseljih. Te so dopustne, a le tam, kjer se v postopkih prostorskega načrtovanja preverja možnosti razmeščanja dejavnosti v prostoru. Prostorsko načrtovanje pa je kontinuirana interdisciplinarna aktivnost, s katero se na način dogovarjanja in usklajevanja med udeleženci urejanja prostora načrtuje prostorski razvoj in določa izvedbena regulacija prostora. Pri urejanju prostora je treba slediti načelom urejanja prostora, pri čemer je treba posebej opozoriti na načelo sodelovanja javnosti. Pristojni organi morajo v zadevah urejanja prostora omogočati sodelovanje javnosti pri odločanju in sprejemanju odločitev v prostorskih aktih tako, da je javnosti omogočeno zgodnje in učinkovito sodelovanje. V kolikor bi se na pavšalen način dopustilo opravljanje različnih obrtnih dejavnosti v naseljih, bi bilo povsem spregledano načelo javnosti, to pa bi vodilo v številne konflikte.

Pri urejanju prostora je treba iskati tudi možnosti gospodarskega razvoja, kamor sodi tudi razvoj obrtnih  dejavnosti. Pri tem je treba zagotavljati trajnostni prostorski razvoj. Ta se zagotavlja tako, da izmed možnosti za razvoj izberemo tisto, ki je za uresničevanje interesov razvoja in obenem za ohranjanje kakovostnega življenjskega prostora in drugih varstvenih zahtev najboljša. V kolikor bi soglašali s predlogom, bi obšli navedeno načelo trajnostnega prostorskega razvoja in s tem marsikje dosegli ravno nasprotne učinke od želenih. Možnosti za razvoj obrtnih dejavnosti se zato lahko zagotovijo le v postopkih prostorskega načrtovanja, kjer se odločitve sprejemajo na podlagi strokovnih standardov, dognanj in analiz o lastnostih in zmogljivostih prostora.

Predlog, da bi se za navedene dejavnosti pridobi samo uporabno dovoljenje, ni možno sprejeti.

Uporabno dovoljenje je odločba, s katero se dovoljuje uporaba objekta in je po trenutno veljavni zakonodaji že hiter in enostaven postopek v kolikor je objekt izveden skladno z izdanim gradbenim dovoljenjem. Postopek pridobitve uporabnega dovoljenja je torej postopek, v katerem se preverja skladnost z izdanim gradbenim dovoljenjem za uporabo objekta, na katerem je dokončana gradnja in s tem konec izvajanja del, ter se zagotavlja izpolnjevanje bistvenih zahtev. Zato je potrebno za vsako gradnjo, ki pomeni izvedbo gradbenih in drugih del, povezanih z novogradnjo objekta (razen enostavnega objekta), njegovo rekonstrukcijo ali spremembo njegove namembnosti najprej pridobiti gradbeno dovoljenje. V postopku se ugotavlja skladnost s prostorskimi pogoji, resornimi predpisi, možnostjo priključitve na komunalno opremo ter omogoči ustrezno pravno varstvo udeležencem postopka,

Pogoj za prijavo začetka gradnje za manj zahteven in zahtevne objekte je projektna dokumentacija, ki poleg načrta arhitekture obsega še druge načrte (načrt gradbenih konstrukcij, različne načrte inštalacij, idr.), izkaze in potrdila, s katerimi se izkazuje izpolnjevanje osem bistvenih zahtev (mehanska odpornost in stabilnost, varnost pred požarom higienska in zdravstvena zaščita ter zaščita okolja, varnost pri uporabi, zaščita pred hrupom, varčevanje z energijo in ohranjanje toplote, univerzalna graditev in raba objektov in trajnostna raba naravnih virov). Vsak objekt mora namreč, glede na njegov namen, vrsto, velikost, zmogljivost, predvidene vplive in druge značilnosti, izpolnjevati vse bistvene zahteve, s čimer se zagotavlja varnost objekta za uporabnika in okolico

Gradbeni zakon pa že tudi danes omogoča poseben postopek, če gre zgolj za  spremembo namembnosti objekta in sicer določa zgolj obveznost pridobitev gradbenega dovoljenja na podlagi dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljena, s katero se ugotavlja skladnost s prostorskimi in resornimi pogoji ter povsem poenostavljen postopek pridobitve uporabnega dovoljenja na podlagi izjava nadzornik, da so dela končana in skladna z tehničnimi zahtevami.

Postopki prostorskega načrtovanja in pridobitve gradbenega ter uporabnega dovoljenja so že danes lahko hitri in enostavni, če s k načrtovanje pristopi pravočasno, strokovno, se izkazuje javni interes ter zasleduje načela trajnostnega razvoja.

Komentarji