Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predvolilne obljube naj postanejo pravna zaveza strank in posameznikov iz teh strank

578 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Vse bolj pogosto stranke nekaj obljubljajo, potem pridejo volitve, stranke sestavijo vlado, potem se pa na predvolilne obljube kar pozabi.

Predlagam da vse predvoilne obljube, ki jih stranke in njhovi predstavniki uporabljajo kot del kampanje (plakati, spletne strani, soočenja) postanejo pravna obveza, tako za stranko, kot posameznike.

Torej, če nekdo obljubi cenejšo vinjeto, nižji (prekdrizni) ddv, podzemno železnico, 3. razvojno os., slovensko misijo na luno, milijon evrov za vsakega, itd., in konkretnih obljub ne izpolni, se za dva mandata stranki in posameznikom iz te stranke (ob morebitnih prestopih in ustvarjanju novih strank) prepove sodelovanje pri volitvah in naprej pri ostalih funkcijah vodenja države.

43 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Burek Man 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 5. 2021

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/2007, 103/2007 - ZPolS-D, 105/2008 - odločba US, 11/2011, 28/2011 - odločba US in 98/13, v nadaljevanju ZVRK) ureja vprašanja volilne kampanje. Drugi odstavek 1. člena ZVRK določa, kaj se šteje za volilno kampanjo: »Volilna kampanja po tem zakonu so vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev.«. ZVRK glede predvolilnih obljub v času volilne kampanje ničesar posebej ne določa. Po našem mnenju to ni potrebno, zato naše ministrstvo ne razmišlja o spremembah veljavne ureditve v tej smeri. Menimo namreč, da bi bila opredelitev predvolilne obljube kot pravno zavezujoče, za kršitev katere bi bila predpisana sankcija prepovedi sodelovanja na volitvah in opravljanje funkcije vodenja države, povsem neustrezna in tudi neustavna. V volilni kampanji se izražajo politična stališča in prepričanja (kar je tudi ustavna pravica vsakega posameznika), že po naravi stvari se marsikaj obljublja, zagotavlja, prepričuje itd. Gre torej za soočenje mnenj, argumentov, in volivcem samim je prepuščeno, katere argumente bodo šteli za močnejše, resnične in katere obljube za uresničljive. Tudi primerjalno-pravno gledano ureditev, po kateri bi kandidati politično in materialno odgovarjali za neizpolnitev predvolilnih obljub, ne obstaja.

Odločitev o tem, čigavi argumenti so prepričljivejši, je v rokah volivcev, in kadar ne gre za morebitne kršitve veljavne zakonodaje, je edina »sodba« dejanj v času kampanje glasovanje na volitvah. V skladu s sodobno predstavniško demokracijo izvoljeni predstavniki predstavljajo ljudsko voljo, saj jih izvolijo državljani, ki imajo volilno pravico in ki imajo na volitvah možnost vplivanja na končni izid glasovanja. Vsak posameznik na volitvah izraža svojo voljo glede tega, kdo naj ga zastopa in v njegovem imenu sprejema temeljne družbene odločitve.

Nenazadnje je večina predvolilnih obljub pogojenih s sprejetjem zakona v državnem zboru ali pa vsaj s sprejetjem določenega akta na vladi. Slednje pomeni, da končna odločitev o uresničitvi predvolilne obljube ni odvisna od posameznika oziroma od politične stranke temveč od končne odločitve kolegijskega organa, ki je sestavljen iz predstavnikov različnih resorjev (ministri pri vladi) ali pa poslancev v državnem zboru.

Glede na navedeno menimo, da prejeti predlog v zvezi s pravno obvezujočimi predvolilnimi obljubami ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji