ARSO in zbiranje podatkov o embalaži?
Prosil bi za obrazložitev smiselnosti ukrepa o zbiranju odpadle embalaže za podjetja s strani ARSO, ker sam ne vidim nobenega pozitivnega vzroka za takšno početje, ampak zgolj nalaganje dodatnega dela zaposlenim. Ne le, da tega početja država zasebnikom ne plača (čeprav je to "njena" kaprica), celo terja od njih plačilo davka na odpadlo embalažo.
Da opišem še nadaljnjo nerazumevanje ukrepa. Recimo, da moje podjetje XY od proizvajalca blaga zunaj Slovenije pridobi izdelek, ki je zapakiran v karton in folijo. Ta izdelek moje podjetje preproda končnemu kupcu. Ta končni kupec plačuje odvoz komunalnih odpadkov. Plača ga tudi moje podjetje za primarno embalažo, v katerem izdelek pride. Kakšen je potem namen vsega tega cirkusa, da bi distributer (torej, podjetje XY) moral poročati o vsem, kar zavrže?
Se samo meni zdi ali gre za dvojno oziroma trojno obdavčitev? Glede na to, da je poročanje obligatorno in da se od tega (imaginarnega - ker si količine lahko tudi izmislimo) poročila plača okoljska dajatev, bi morali oprostiti plačilo odvoza smeti tako za komunalne odpadke podjetja kot končnih kupcev. Vsaj tako bi bilo smiselno, da se 3x ne plačuje za isto storitev.
Država nekaj predpiše in potem jo zanimajo samo še kazni v dosti primerih, so pa tudi ti uslužbenci človeški če jih pokličete za probleme, ki se vam pojavljajo vam jih pomagajo rešiti. Moje mnenje je da se mora država popolnoma digitalizirat, saj nam cel kup IT programovja omogoča enkraten vnos podatkov o izdelku za EAN kodo, potem pa se podatki množijo kot želi država kjer pobere ustrezne davke in bi bil Volk in koza cela.
Problem kot ga navajate je več plasten, saj se na embalažo plačujejo davki ko se naredijo, ko se zapakirajo, ko gredo v promet in ko končajo na smetišču. Skratka zelo veliko ali preveč denarja nekam, kjer niso produktivni in živijo zaposleni od ne lastnega dela. V državi in EU manjka zdrave kmečke pameti in ti ljudje nimajo namena se pogovoriti v korist vseh akterjev v omenjenih verigah, saj drugače kako bi preveliko število zaposlenih prejemal tako velike osebne dohodke, če ne drugače kot da se izmišlja vedno nekaj novega, starega pa se ne ukine. Lep primer naše države, začeli smo z cca. 2.000 zakoni, danes smo že krepko čez 20.000 zakonov in še ne vem česa, samo dopišejo nekaj novega, ki se veže na nekaj starega na kar nekaj raznoraznih zakonih, da potem ustvarjalec BDP-ja nima pojma in ga javni uslužbenec danes spomni da je pozabil eno stvar izpolnit, ko jo odda pa nas čez 2-6 mesce ponovno obvesti da manjka še nek papir z soglasjem in tako se zgodba ponavlja. Če pa bi imela država vse digitalno pa do teh anomalij ne bi več prihajalo. Primer neke standardne klasifikacije dejavnosti: pod šifro bi moral pisat prvih 5-10 zakonov/aktov ali kaj podobnega da podjetnik ve, kaj ga čaka od določenem delu za izpolnjevat tržne dejavnosti, ne pa da država reče to ni to in še sama ne ve kje je to vzela, nam pa reče vi to morate vedeti...