Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zaradi nesposobnosti premestitev javnega uslužbenca iz delovnega mesta

1326 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

V kolikor se pri javnem uslužbencu na primer v upravnem postopku dogaja, da se mu drugič oziroma tretjič vrača v odločanje neka zadeva, se ga premesti oziroma da odpoved iz delovnega razmerja. Tak uslužbenec povzroča pri strankah nemalo skrbi, stresa, izgube časa, finančnih sredstev, izgube psihičnega zdravja. To predlagam ne glede da so javni uslužbenci odškodninsko odgovorni, ker ta odškodninska odgovornost spet povzroča nove sodne postopke, nov stres, nove škodljive posledice za uporabnika. Učinki nesposobnega uslužbenca (lahko je tukaj skrit klientelizem) morajo biti takojšnji ne pa čez 5 let.

37 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A adana 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 3. 2021

Odziv Ministrstva za javno upravo

Uvodoma pojasnjujemo, da so obveznosti iz delovnega razmerja javnega uslužbenca opredeljene predvsem v dveh sistemskih zakonih, in sicer Zakonu o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07–UPB3, 65/08, 69/08-ZTFI-A, 69/08-ZZavar-E, 74/09 Odl.US: U-I-136/07-13, 40/12-ZUJF, 158/20 – ZIntPK-C in 203/20 – ZIUPOPDV, v nadaljevanju: ZJU), ki ureja delovna razmerja v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti, in Zakonu o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr.47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/1615/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19 in 203/20 – ZIUPOPDVE, v nadaljevanju: ZDR-1), ki ureja delovna razmerja v ostalih subjektih javnega sektorja. Prav tako je treba upoštevati, da tako v državnih organih in občinah, kot tudi v drugih subjektih javnega sektorja (javni zavodi, javne agencije, javni skladi) veljajo še področni zakoni, ki tudi urejajo delovna razmerja javnih uslužbencev.

Za javne uslužbence veljajo določene posebnosti zaradi narave dela, ki ga opravljajo. S svojim delom javni uslužbenci uresničujejo javni interes in za njihovo delo se porabljajo javna sredstva. Obveznosti javnih uslužbencev so po ZJU opredeljene tako, da je predvsem poudarjena strokovnost, etičnost, pravilnost in smotrnost dela javnega uslužbenca, pri čemer izpostavljamo predvsem naslednji načeli sistema javnih uslužbencev:

  • načelo strokovnosti (9. člen ZJU), v skladu s katerim javni uslužbenec izvršuje javne naloge strokovno, vestno in pravočasno;
  • načelo odgovornosti za rezultate (13. člen ZJU), po katerem javni uslužbenec odgovarja za kvalitetno, hitro in učinkovito izvrševanje zaupanih javnih nalog.

Temeljna obveznost javnega uslužbenca je opravljanje njegovega dela, ki ga mora opravljati skladno s predpisi, kolektivno pogodbo, pogodbo o zaposlitvi, splošnimi akti organa in kodeksom etike javnih uslužbencev (93. člen ZJU).

V zvezi s predlogom predlagatelja, po katerem naj se javne uslužbence, ki so nesposobni za svoje delovno mesto, premesti oziroma se jim odpove pogodba o zaposlitvi, pojasnjujemo, da je odgovornost za zakonito in smotrno delovanje vseh javnih uslužbencev v naši pravni ureditvi že urejena, saj so javni uslužbenci v skladu z veljavno ureditvijo za nepravilno delo ali nesposobnost opravljanja nalog že sedaj lahko poklicani na odgovornost oziroma so ustrezno sankcionirani. Zakonodaja omogoča, da se ob ugotovljenih kršitvah pri opravljanju dela javnih uslužbencev uveljavijo tudi sankcije, ki jih zakonodaja daje za te primere na voljo.

Glede disciplinske odgovornosti se za javne uslužbence uporabljajo določbe Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 35/05 – uradno prečiščeno besedilo) o disciplinski odgovornosti (XVII. Poglavje), kjer so med drugim kot disciplinska kršitev na primer opredeljene kršitve delovnih obveznosti, določenih s predpisi, kolektivno pogodbo in pogodbo o zaposlitvi ter splošnimi in posamičnimi akti organa. Disciplinska odgovornost se nanaša na krivdno ravnanje javnega uslužbenca, kot na primer malomaren odnos do dela, naklepno neizvrševanje nalog, ipd. Disciplinska ukrepa, s katerima je možno v disciplinskem postopku sankcionirati javne uslužbence za disciplinske kršitve, sta opomin in denarna kazen.

Javni uslužbenec lahko poleg disciplinske odgovornosti odgovarja tudi za prekršek in kaznivo dejanje. Vse te odgovornosti ne izključujejo disciplinske odgovornosti. Kazenski zakonik (KZ-1) v šestindvajsetem poglavju določa »Kazniva dejanja zoper uradno dolžnost, javna pooblastila in javna sredstva«, ki se nanašajo na naslednja kazniva dejanja uradnih oseb oziroma javnih uslužbencev: Zloraba uradnega položaja ali uradnih pravic (257. člen); Oškodovanje javnih sredstev (257.a člen); Nevestno delo v službi (258. člen); Ponareditev ali uničenje uradne listine, knjige, spisa ali arhivskega gradiva (259. člen); Izdaja tajnih podatkov (260. člen); Jemanje podkupnine (261. člen); Dajanje podkupnine (262. člen); Sprejemanje koristi za nezakonito posredovanje (263. člen); Dajanje daril za nezakonito posredovanje (264. člen); Kršitev človeškega dostojanstva z zlorabo uradnega položaja ali uradnih pravic (266. člen); Izsiljevanje izjave (267. člen) in Protipravna prilastitev stvari ob preiskavi ali izvršbi (268. člen). Kazenska odgovornost se ugotavlja pred kazenskim sodiščem.

Če ima kršitev delovnih obveznosti javnega uslužbenca vse znake kaznivega dejanja, delodajalec lahko javnemu uslužbencu izredno odpove pogodbo o zaposlitvi.

Odškodninska odgovornost javnih uslužbencev, zaposlenih v državnih organih in upravah samoupravnih lokalnih skupnosti je posebej urejena v ZJU (od 135. do 140. člena). Za izplačano odškodnino za škodo, ki jo je javni uslužbenec na delu ali v zvezi z delom naklepno ali iz hude malomarnosti povzročil tretji osebi, uveljavlja delodajalec, ki je škodo izplačal, regresni zahtevek za poplačilo celotne izplačane odškodnine. Če bi škodo povzročil inšpektor, pa velja še Zakon o inšpekcijskem nadzoru. Za javne uslužbence, ki so zaposleni v javnih agencijah, javnih skladih, javnih zavodih in javnih gospodarskih zavodih, drugih osebah javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti, pa se uporabljajo določila ZDR-1 o odškodninski odgovornosti.

V zvezi s prejetim predlogom posebej izpostavljamo, da v primeru ugotovljene nesposobnosti javnega uslužbenca za svoje delovno mesto veljavni ZJU že sedaj omogoča premestitev na drugo delovno mesto pri istem ali drugem organu (prvi odstavek 149. člena). Nadalje delodajalec javnemu uslužbencu, za katerega se ugotovi, da je nesposoben za svoje delovno mesto lahko tudi redno odpove pogodbo o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti (160. člen). Javni uslužbenec je na podlagi 159. člena ZJU nesposoben za svoje delovno mesto, če ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov. Šteje se, da javni uslužbenec ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov, če ne opravlja dela v določenih ali dogovorjenih rokih oziroma naloženega dela ne opravlja strokovno in kakovostno.

Glede na vse navedeno je v zvezi s prejetim predlogom mogoče ugotoviti, da veljavna delovnopravna ureditev že sedaj omogoča, da se ob morebitnih ugotovljenih nepravilnostih pri izpolnjevanju delovnih obveznosti javnih uslužbencev ustrezno ukrepa oziroma po potrebi uvede in izpelje ustrezen postopek ter ugotovi njihova odgovornost.

Komentarji