Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved obveznega testiranja prodajalcev in v storitvenih dejavnosti

1111 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Vlada mora nemudoma ukiniti vse odloke, ki predvidevajo obvezno testiranje prodajalcev ter vseh, ki so v storitvenih dejavnosti.

 

Hitri testi niso zanesljivi in vlada mora nemudoma poslušati vso stroko.

 

Zakaj potem prodajalcev niso testirali že prej od aprila 2020 do februarja 2021?

A tedaj ni bilo možnosti okužbe?

Ali smo potem bili prodajalci najmanj vredni?

Zakaj se jih ni testiralo?

 

Zato nemudoma se mora ta smešen vladni odlok ukiniti ker prodajalci nismo ovce!!!! Smo ljudje kot vsi drugi in iz nas se ne bodo delali norca. Itako pa se lahko zgodi, da čez en teden spet vse zapiramo!!!!

 

Zato ljudje zbudite se!!!!!!

38 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Pilinger 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 3. 2021

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 27/21, v nadaljevanju: Odlok), ki je stopil v veljavo 27. februarja 2021 v 1. členu določa izjeme brez pogoja testiranja, ki veljajo za območje celotne Slovenije:

  1. lekarne,
  2. bencinski servisi,
  3. finančne storitve,
  4. geodetske storitve,
  5. pošte,
  6. dostavne službe,
  7. dimnikarske storitve, pod pogojem, da je v prostoru, kjer se izvajajo dimnikarske storitve prisoten samo en izvajalec, če pa to ni mogoče, je lahko v prostoru prisoten izvajalec storitve in ena oseba, ki je uporabnik male kurilne naprave; opravljanje dimnikarskih storitev ni dovoljeno v prostorih, v katerih je nameščena mala kurilna naprava, ki jih po opravljeni storitvi ni mogoče prezračiti,
  8. gradbena dela v oziroma na nenaseljenih gradbiščih, hišah oziroma stanovanjih, pri izvajanju katerih je zagotovljeno, da ni stika s potrošniki,
  9. individualne nezdravstvene svetovalne in terapevtske storitve,
  10. osebni prevzem blaga ali hrane, razen alkohola in alkoholnih pijač, na prevzemnih mestih, vključno s prodajo kmetijskih pridelkov na kmetiji, kjer je zagotovljen minimalni stik s potrošniki, med 6. in 21. uro, pri čemer konzumiranje prevzete hrane in pijače na javnih površinah ni dovoljeno,
  11. čistilne servise in čistilnice,
  12. servisne delavnice, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja motornih vozil in koles (vulkanizerske, avtomehanične, avtoličarske ali avtokleparske delavnice, delavnice za popravilo koles),
  13. druge nujne storitve za zagotavljanje varnosti in zdravja.

Poleg navedenega je dovoljeno še:

  1. ponujanje in prodajanje blaga in storitev potrošnikom na daljavo, kot ju ureja zakon, ki ureja varstvo potrošnikov,
  2. opravljanje dejavnosti priprave jedi in pijač v primeru dostave,
  3. opravljanje dejavnosti priprave in strežbe jedi ter pijač v organizacijah, ki izvajajo gostinsko dejavnost za svoje zaposlene oziroma varovance, pri čemer je potrebno zagotoviti minimalni stik med uporabniki teh storitev ter upoštevanje vseh higienskih priporočil ministrstva, pristojnega za zdravje in NIJZ.

V točki 1. do 6., 3. člena Odlok določa izjeme ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom s pogojem testa. Le-te so:

  1. opravljanje trgovinske dejavnosti, kot jo ureja zakon, ki ureja trgovino,
  2. druge servisne delavnice s površino do 400 m2 ter storitve izdelave, vzdrževanja in montaže,
  3. storitve nepremičninskega posredovanja,
  4. storitve higienske nege (kot na primer storitve frizerskih salonov, kozmetične dejavnosti, pedikura, manikura, dejavnosti salonov za nego telesa),
  5. storitve strokovnega oziroma poslovnega izobraževanja in usposabljanja do 10 oseb (kot na primer inštrukcije, jezikovne šole, strokovne delavnice),
  6. storitve salonov za nego živali.

Ponujanje in prodajanje blaga je torej dovoljeno pod pogojem, da zaposleni, ki izvajajo ponujanje in prodajanje blaga in storitev enkrat tedensko izvedejo testiranje na virus SARS-CoV-2 s hitrimi antigenskimi testi (v nadaljevanju: test HAGT) ali z metodo verižne reakcije s polimerazo (v nadaljevanju: test PCR), pri čemer lahko ponujanje in prodajanje blaga in storitev opravljajo le zaposleni, ki imajo negativni rezultat testa.

Testiranje pa ni potrebno osebi, ki:

  • e negativni rezultat testa na virus SARS-CoV-2 s testom PCR ali testom HAGT, ki ni starejši od 48 ur,
  • dokazilo o cepljenju zoper COVID-19, s katerim dokazujejo, da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj sedem dni ali proizvajalca Moderna najmanj 14 dni oziroma od prejema prvega odmerka cepiva proizvajalca AstraZeneca najmanj 21 dni,
  • potrdilo o pozitivnem rezultatu testa PCR ali testa HAGT, ki je starejši od 21 dni, vendar ni starejši od šest mesecev, ali
  • potrdilo zdravnika, da so prebolele COVID-19 in od začetka simptomov ni minilo več kot šest mesecev.

Zaradi poslabšanih epidemioloških razmer v Obalno-kraški statistični regiji, ki izpolnjuje kriterije za rdečo regijo pa se poleg obstoječih izjem, ki ne zahtevajo pogoja testa (1. člen Odloka), ponudba in prodaja blaga in storitev potrošnikom dovoli tudi v sledečih dejavnostih, pod pogojem izvedbe tedenskega testiranja:

  1. prodajalne, ki v pretežni meri prodajajo živila, blago za osebno nego in čiščenje,
  2. prodajalne z medicinskimi pripomočki in ortopedskimi pripomočki,
  3. kmetijske prodajalne,
  4. specializirane prodajalne z otroškim programom,
  5. prodajalne s površino do 400 m2, ne glede na vrsto blaga,
  6. tržnice,
  7. premične stojnice za prodajo kmetijskih pridelkov in proizvodov kmetovalcev,
  8. trafike in kioske za prodajo časopisov in revij,
  9. druge servisne delavnice s površino do 400 m2 ter storitve izdelave, vzdrževanja in montaže,
  10. storitve nepremičninskega posredovanja,
  11. storitve higienske nege (kot na primer storitve frizerskih salonov, kozmetične dejavnosti, pedikura, manikura, dejavnosti salonov za nego telesa),
  12. individualne storitve strokovnega oziroma poslovnega izobraževanja in usposabljanja (kot na primer inštrukcije, jezikovne šole, strokovne delavnice),
  13. storitve salonov za nego živali.

Kot določa 7. člen Odloka, Vlada Republike Slovenije preverja strokovno utemeljenost ukrepov Odloka na podlagi strokovnih mnenj. Ker v trenutku sprejetja Odloka blažjih in učinkovitejših ukrepov za zajezitev in obvladovanje širjenja bolezni COVID-19 od sprejetih ni bilo, je Vlada z zadevnim Odlokom sprejela navedene ukrepe.

Ker je z ukrepi potrebno preprečiti morebitno širjenje okužb, predvsem pa zagotoviti varovanje zdravja potrošnikov, kot tudi vseh zaposlenih v trgovinski in storitveni dejavnosti, vašemu predlogu iz razlogov naštetih zgoraj ne moremo slediti.

Komentarji