Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Škodljivo oglaševanje - kapljice za ušesa

3211 OGLEDOV 160 KOMENTARJEV

V zadnjem času opažamo porast različnih oglasov za prodajo pripomočkov, zdravil in prehranskih dopolnil (npr. oglaševanje kapljic za ušesa) na svetovnem spletu ter v dnevnem časopisju in revijah, ki potrošnikom nudijo čudežne rešitve za njihove težave, pri katerih se v večini primerov izkaže, da je prodajalec podjetje iz tretjih držav, ki potrošnikom ne priznavajo enakega varstva pravic, kot mu jih zagotavlja slovenska zakonodaja.

Tržni inšpektorat RS glede na dana pooblastila ne more voditi inšpekcijskega postopka zoper podjetje s sedežem v tretjih državah, če podjetje sicer ne posluje v Sloveniji (v Slovenijo zgolj dostavlja naročene izdelke). TIRS lahko le preveri pri oglaševalcu, kdo je naročnik in plačnik oglasa ter ga opozori, da škodljivi oglas takoj umakne iz njegovih tiskanih edicij.

Predlagam, da se ustrezno dopolni zakonodaja (Zakon o medijih, Zakon o zdravilih), ki bo odpravila sedanje pomanjkljivosti, glede procesiranja škodljivih oglaševalcev in zahtevala od oglaševalcev predhodno preverjanje oglasov pred objavo v medijih, pri JAZMP, katerega osnovno poslanstvo je varovanje javnega zdravja z reguliranjem in nadzorom zdravil, medicinskih pripomočkov.

80 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 28 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 156 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 9. 2021

Odziv Ministrstva za zdravje

Kot ste pravilno napisali in kot ugotavljamo tudi mi, se število oglasov, ki oglašujejo čudežno pomoč ali ozdravitev, v medijih povečuje. Ne gre samo za oglaševanje v medijih, pač pa tudi oziroma še več, na spletu in družabnih omrežjih.

V primeru oglaševanja zdravil in medicinskih pripomočkov inšpekcija Javne agencije za zdravila in medicinske pripomočke takoj ukrepa. V kolikor se ugotovi, da je lastnik domene v Republiki Sloveniji, se neprimerno oglaševanje takoj prepove in umakne.

Žal večino oglasov prihaja iz domen, večinoma iz tretjih držav, zato takega oglaševanja ne moremo preprečiti. Zakon o medijih ne sodi v področje dela Ministrstva za zdravje, vaš predlog, da bi morala vse oglase predhodno odobriti JAZMP pa je glede na svetovni spet verjetno neizvedljiv. Zakon o zdravilih in Zakon o medicinskih pripomočkih določata pogoje oglaševanja za imetnike dovoljenja za zdravila in proizvajalce, ne pa objave v medijih.

V času digitalizacije in izjemnih sprememb na področju IT ter dostopnostjo svetovnega spleta se bomo verjetno tudi potrošniki morali naučiti preverjanja informacij in večje kritičnosti do oglasov, ki obljubljajo nemogoče.

Komentarji