Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Rešitev in predlog je nov volilni sistem

4914 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

V parlament naj pridejo samo neposredno izvojeni predstavniki ljudstva iz volilnih okrajev. Slovenijo razdelimo na 88 volilnih okrajev. Na volilnem listu lahko kandidirajo samo tisti, ki imajo stalno prebivališče v okraju ali so bili rojeni v tem volilnem okraju. Ljudje dajo mandat osebi in ne stranki. Ljudje lahko tudi vzamejo mandat tako da izvolijo z novimi volitvami novega poslanca samo v njihovem volilnem okraju ( nižji stroški) , če niso zadovoljni z njegovim delom.

Prepovedano je kakršno koli spozoriranje volilne kampanje s strani gospodarstva in lobijev. Če ne delajo v korist ljudstva, jih ljudstvo lahko zamenja. Na ta način razbijemo strankokracijo, kje poslanci glasujejo, tako kot jim rečejo vodilni v strankah, za katere pa se ne ve kdo stoji od zadaj za njimi. Z referendumom si lahko izborimo nov volilni sistem in dobimo svojo državo nazaj. Proti bodo tisti, ki želijo še naprej manipulirat in izkoriščat ljudstvo. V Sloveniji ima oblast ljudstvo in ne kapitalisti.

12 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR kawboy 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 1. 2011

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ministrstvo za javno upravo, ki je pristojno za pripravo Zakona o volitvah v državni zbor (Uradni list RS, št. 109/06 – uradno prečiščeno besedilo, v nadaljnjem besedilu ZVDZ) in Zakona o volilni in referendumski zakonodaji (Ur. l. RS, št. 41/07, 103/07 - ZPolS – D, v nadaljnjem besedilu ZVRK), je že pripravilo nekatere spremembe teh dveh zakonov, ki sta povezana tudi s predlogi predlagateljev. Predlog novele ZVDZ tako med drugim določa ukinitev volilnih okrajev in uvedbo absolutnega obveznega preferenčnega glasu. Volilni okraji kot način uresničevanja pasivne volilne pravice bi se ukinili in bi se ohranili le še na administrativni ravni. Volivci bi tako glasovali o celotni listi kandidatov v volilni enoti, uvedel pa bi se primerjalno-pravno pogosto uveljavljeni preferenčni glas, in sicer v obliki absolutnega obveznega preferenčnega glasu, ki je po mnenju predlagatelja predloga novele ZVDZ najustreznejši in v največji možni meri odraža voljo volivcev. Absolutni obvezni preferenčni glas namreč pomeni, da mora volivec preferenčni glas obvezno oddati, nadalje pa, da so izvoljeni tisti kandidati, ki so dosegli največje število preferenčnih glasov, pri čemer se preferenčni glas upošteva ne glede na to, kolikšno število preferenčnih glasov je dobil kandidat. S takšno ureditvijo bi bil uresničen tudi predlog kandidatov, ki predlagajo, da se da mandat »osebi, ne stranki«. Takšna ureditev bi stopila v veljavo, če bi jo državni zbor potrdil z dvotretjinsko večino glasov vseh poslancev. Nadalje pa predlog sprememb ZVRK določa, da pravne osebe ne bi več smele financirati volilne kampanje. S prepovedjo financiranja volilne kampanje pravnim osebam bi se zmanjšala odvisnost političnih strank in drugih, ki kandidirajo na volitvah, od donatorjev sredstev za volilno kampanjo, s čimer bi se preprečevala možnost za korupcijo. Predlog zakona vsebuje izrecne določbe, po katerih bi bilo od pravnih oseb, samostojnih podjetnikov posameznikov ali posameznikov, ki samostojno opravljajo dejavnost, prepovedano tako pridobivanje prispevkov za volilno kampanjo kot tudi brezplačno opravljanje storitev in dajanje blaga. Organizatorji volilne kampanje bi lahko pridobivali posojila samo pri bankah in posojilnicah. Predlagani »odvzem mandata« v primeru, ko izvoljeni predstavniki ljudstva svojega dela ne opravljajo dobro, se po mnenju našega ministrstva ustrezno udejanji na volitvah, ko volivci kandidata, s katerim so imeli slabe izkušnje, na naslednjih volitvah pač ne bodo izvolili. Predloga ne podpiramo tudi v delu, ki se nanaša na zahtevo po kandidatovem stalnem prebivališču v okraju, v katerem kandidira, oziroma je bil v tem volilnem okraju rojen. Poslanci so že po Ustavi RS predstavniki vsega ljudstva in naj v državnem zboru ne bi zastopali parcialnih lokalnih interesov. V primeru predlagane ureditve pa se temu ne bi dalo izogniti. Lokalni interesi se zastopajo v Državnem svetu RS, ki ima dvaindvajset predstavnikov, ki zastopajo lokalne interese, prav tako pa zahteva po stalnem prebivališču velja za uveljavljanje tako aktivne kot pasivne volilne pravice na lokalnih volitvah. Kot navedeno, predlog v določeni meri podpiramo in smo predlagane rešitve tudi že vključili v predvidene spremembe zakonodaje, v določeni meri pa ga ne podpiramo.

Priloge:

Komentarji