Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uporaba instituta obrnjenega dokaznega bremena

5315 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Republika Slovenija je dne 28. 3. 2007 podpisala Konvencijo Sveta Evrope o pranju, odkrivanju, zasegu in odvzemu premoženjske koristi, pridobljene s kaznivim dejanjem, in o financiranju terorizma (198). Na podlagi slednjega je bil dne 3. 2. 2010 pod številko 00724-4/2010/5 predsedniku DZ RS podan predlog zakona o Ratifikaciji Sveta Evrope o pranju, odkrivanju, zasegu in odvzemu premoženjske koristi, pridobljene s kaznivim dejanjem, in o financiranju terorizma, ki je bil v DZ sprejet 4. 3. 2010. Bistvo navedene konvencije je, da omogoča njenim podpisnicam, v svoj notranji pravni red vnesti možnost takoimenovanega obrnjenega dokaznega bremena, ki se lahko uporabi v zvezi s hudimi kaznivimi dejanji.

Republika Slovenija oz. Ministrstvo za zunanje zadeve je ob ratifikaciji konvencije glede instituta obrnjenega dokaznega bremena podala pridržek z izjavo, da naša država. četrtega odstavka 3. člena Konvencije ne bo uporabljala.

Glede na zgoraj navedeno in ob pogojih oz. možnosti, da se v RS, tudi v kazenskih zadevah uvede institut obrnjenega dokaznega bremena PREDLAGAM, da se pristopi k analizi izrečenega zadržka o uporabi navedenega instituta in posledično k spremembi Zakona o Ratifikaciji Sveta Evrope o pranju, odkrivanju, zasegu in odvzemu premoženjske koristi, pridobljene s kaznivim dejanjem, in o financiranju terorizma. Argumentacija za podani predlog je tudi v vse večjem številu hujših kaznivih dejanj na območju RS, katera (predvsem gospodarska kazniva dejanja) ogrožajo ekonomsko politiko naše države in sam pravni red.

Lep pozdrav!

12 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S safar12 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 2. 2011

Odziv Ministrstva za pravosodje

Po proučitvi predloga vam sporočamo, da so države članice Sveta Evrope in druge podpisnice Konvencije Sveta Evrope o pranju, odkrivanju, zasegu in odvzemu premoženjske koristi, pridobljene s kaznivim dejanjem, in o financiranju terorizma, ki jo je ratificirala tudi Republika Slovenija, v četrtem odstavku 3. člena sklenile, da vsaka pogodbenica sprejme take zakonodajne ali druge morebitne ukrepe, s katerimi zagotovi, da pri težjem kaznivem dejanju ali dejanjih, ki jih opredeljuje nacionalna zakonodaja, storilec kaznivega dejanja izkaže izvor domnevne premoženjske koristi ali drugega premoženja, ki se lahko odvzame, če je taka zahteva skladna z načeli njene nacionalne zakonodaje. Gre za uporabo instituta obrnjenega dokaznega bremena le v zvezi z ugotavljanjem izvora domnevne premoženjske koristi oziroma premoženja, ne pa v kazenskem postopku na sploh. Republika Slovenija je ob deponiranju svoje listine o ratifikaciji podala izjavo, da si pridržuje pravico, da citirane določbe Konvencije ne bo uporabljala, kar pomeni, da se ni zavezala sprejeti zakonodajnih ali drugih ukrepov, ki bi zagotavljali uporabo obrnjenega dokaznega bremena pri ugotavljanju izvora domnevne premoženjske koristi, ji pa ta pridržek ne preprečuje spreminjanja svoje nacionalne zakonodaje. Ministrstvo za pravosodje se strinja, da je potrebno povečati učinkovitost odvzema premoženja nezakonitega izvora, k čemur bodo zagotovo pripomogli ukrepi, kot so zagotovitev potrebnih pogojev v okviru obstoječih državnih organov, da bodo čimbolj učinkovito delovali v okviru svojih pristojnosti na podlagi veljavne zakonodaje. Sem spada izobraževanje s tega področja za vse, ki v katerikoli fazi sodelujejo pri ugotavljanju premoženjske koristi, v posameznih organih je smiselno uvesti "specializirane oddelke", kot npr. Skupina državnih tožilcev za pregon organiziranega kriminala kot posebna organizacijska enota pri Vrhovnem državnem tožilstvu Republike Slovenije, pri Okrožnem sodišču v Ljubljani je v pripravi specializirani oddelek sodnikov, ki bodo sodili v zahtevnejših zadevah organiziranega in gospodarskega kriminala, terorizma, korupcijskih in drugih podobnih kaznivih dejanj, med te ukrepe pa sodi tudi ustanovitev Nacionalnega preiskovalnega urada kot specializirane kriminalistične preiskovalne enote, ki bo vodila tudi finančne preiskave z namenom identifikacije, izsleditve in zavarovanja premoženjske koristi, nastale s kaznivim dejanjem. Večjo učinkovitosti na tem področju je mogoče doseči le z ustreznim sodelovanjem obstoječih organov in njihovim osredotočanjem na doslednejše uveljavljanje odvzema protipravne premoženjske koristi, kot jo določa veljavna zakonodaja, enako pa velja tudi za morebitne nove institute razširjenega odvzema premoženja in obrnjenega dokaznega bremena, čemur Ministrstvo za pravosodje načeloma ne nasprotuje, vendar je potrebno področje, ki glede na veljavno ureditev pomeni represiven poseg v človekove pravice in temeljne svoboščine, urediti na način, ki bo v skladu z ustavnopravno ureditvijo Republike Slovenije. Ministrstvo za pravosodje je že pristopilo k pripravi ustavnoskladnih materialnopravnih in procesnih podlag v okviru sprememb obstoječe kazenskopravne zakonodaje, ki bodo omogočale razširjen odvzem premoženja oziroma premoženjske koristi, ki je bila pridobljena ne le neposredno s kaznivim dejanjem ali zaradi njega, pač pa tudi v določeni "širši" povezavi s kaznivim dejanjem. Tako je bil v strokovno razpravo že poslan osnutek sprememb in dopolnitev Kazenskega zakonika - splošni del, ki oblikuje sistemsko podlago za odvzem premoženja nezakonitega izvora v posebnem postopku pred kazenskim sodiščem. Če in ko bo predlagana ureditev tudi sprejeta, bo Republika Slovenija postopala skladno s citirano konvencijo in svoj pridržek umaknila.

Priloge:

Komentarji




  • s secufin

    Saj bodo sprejeli tudi ta člen konvencije! Vendar šele takrat, ko bodo vsi, ki so pokradli Slovenijo na varnem zaradi zastaralnih rokov! Živi bili pa vidjeli!

  • k kal-51

    Se popolnoma strinjam z tvojim predlogom.Ta zakon bi morali sprejeti že takoj po osamosvojitvi.Samo takrat in ves čas do danes so nekater močno srbeli prsti in jih srbijo še danes zato močno dvomim,da bo ta tvoj predog kdaj sprejet v obliki zakona.

  • R RJSlo

    Podpiram. Samo, d ase ne bo sistem spremenil v ameriške limonade, kar lahko vidimo v raznih filmih ali dokumentarcih. Na splošno bi bilo potrebno za določene vrste kriminala uvesti strožje kazni. Enako tudi za določene prekrške.

  • Ikona uporabnika kawboy kawboy

    Absolutno podpiram, če bo vmes porota, ki ne bo politično opredeljena, se pravi neodvisna od politike ali njene pripadnosti. Potem naj pa tako odloči tudi sodnik.

    Sicer se bo delovalo v tisti smeri katere stranke bodo trenutno na vladi, odgovarjal pa ne bo nikoli nihče niti z leve in niti z desne opcije. Koliki afer in komisij je že bilo, pa nobenega pravičnega in poštenega sodnega epiloga. Škoda je bila narejena in to pred vsem nam davkoplačevalcem.

  • A Alchemist

    Podpiram!

     

    Vendar bi moralo bit strogo definirano v kakšnih kaznivih dejanjih se lahko ta postopek uporabi in v kakšnih ne. Tu bi moralo it predvsem ko se gre za gospodarski kriminal in težke oblike organiziranega kriminala.

     

  • b benF86

    No, ne vem glede poštenih pravnikov, ampak jaz že kar vidim, kako se bo to slej ko prej začelo prilagajati za zmeraj manjše prekrške. Niti slučajno ne zaupam nobeni veji oblasti dovolj, da bi ji verjel, da bo nekaj takega koristila izključno v častne namene.

  • d dragap

    PODPIRAMO.

    Ta zadržek je bil namenoma podan, zaradi tega med drugim ni možno kaznovati velikih kradljivcev, če le imajo boljše odvetnike, kot so tožilci in sodniki. Pravica je zaradi tega pridržka brez moči in jo je silno težko uveljaviti indokazati.

    Jasno pa je, da zaradi varovanja demokratičnosti velja samo za hujša kazniva dejanja.

    Vsak pošten pravnik bo ta predlog podprl. Ali pa je pristranski, oziroma stvari ne razume v globino.

  • s ssss

    Podpiram.

     

    Vendar se bojim, da bo ostalo tako kot je, saj bi v nasprotnem primeru marsikdo od danes glavnih BRBjevcev* moral vrniti vse kar je nakradel.

    ___________

    *BRB - Banana Republic Butale

  • b benF86

    Nisem rekel, da bi se to zgodilo jutri ali naslednji teden. In samo zato, ker to imajo "razvite" države, še ne pomeni, da je to dobra ideja.

     

    Pozorni bralec mojega komentarja opazi tudi besedo "potencialno".

     

    Bojazen pred diktaturo in podobnimi negativnimi pojavi pa ni nikoli odveč.

  • s safar12

    Nikakor se ne morem strinjati s komentarjem. Institut obrnjenega dokaznega bremena ima v svojih pravnih redih kar nekaj evropskih držav, za katere ne moremo reči, da v njih vlada kakršnakoli diktatura.

     

    Pozorni bralec opazi, da je predlog uporabe takega prijema namenjen za huda kazniva dejanja, katera so v našem pravnem redu že definirana, glede na zagroženo kazen.

     

    Prepričan sem, da je bojazen po diktaturi ali kakšnemu drugemu negativnemu pojavu čisto odveč.

  • b benF86

    Zelo nevarna ideja, ki lahko potencialno eskalira v preprost način odstranitve političnih ali poslovnih nasprotnikov.

     

    Če karikiram, koliko ljudi na svetu lahko dokaže, da v življenju niso nikogar ubili?

     

    To je le še en korak bližje k popolni diktaturi.

    • k kal-51

      Meni se zdi,da se bojiš predvsem za sebe ali pa mogoče za tvojega očeta. Diktatura lepo te prosim ne spravljaj me v smeh.

    • b benF86

      Meni pa se zdi, da *nekateri* na tem portalu ne znajo argumentirati nikakor drugače, kot z ad hominem izjavami.

       

      Sicer pa ja, ljudje se v imenu lova na čarovnice, ki je, priznam, včasih celo upravičen, zelo radi odpovejo marsikateri pravici, ki jim sicer pripada. Še raje pa se odpovejo pravicam, ki pripadajo drugim.

       

      Sicer pa iskreno upam, da se motim in da se bo implementacija obrnjenega dokaznega bremena za vse večne čase končala pri gospodarskem kriminalu. A glede na to, kako se svet zadnjih 10 let razvija, dvomim v to.