Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zastarele usmerjevalne in reklamne table

870 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Kar nekaj podjetij se registrira in zapre. Ni pa verjetno posebno obvezno da mora podjetje po zaprtju podjetja tudi odstraniti reklamne in usmerjevalne table. Meni osebno je to dokaj moteče in šlampasto. Dobro bi bilo da se to zakonsko uredi in pooblasti občinske redarje da bi bili pozorni tudi na te stvari. Precej je takih tabel od podjetij katera že leta ne poslujejo več. Mogoče bi bilo dobro da se vsaka reklama in usmerjevalna tabla zabeleži v nekakšen sistem, in preden lahko lastnik podjetje zapre te reklame odstrani da se zaprtje podjetja lahko zaključi.

28 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rakarbla 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 12. 2020

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

V skladu z 21. členom Zakona o lokalni samoupravi so usmerjevalne table, reklamiranje in oglaševanje v občinah tako imenovane izvirne naloge občine. Večina občin ima sprejete občinske odloke za potrebe obveščanja (oglaševanje, plakatiranje, usmerjanje). Konkretno vprašanje se torej nanaša na občinske odloke. Ti predpisujejo nameščanje/umeščanje, vzdrževanje in nadzor nad obveščanjem, med drugim tudi kazenske določbe, časovno omejenost in predpisane takse.

Za nameščanje/umeščanje reklamnih in usmerjevalnih tabel je v večini občin potrebno soglasje občine (ki je lahko časovno omejeno), prav tako je potrebno plačevanje takse (enkratno oziroma se plačuje vsako leto). Nadzor nad izvajanjem odloka opravljajo občinske inšpekcijske službe.

Pristojnost državnih inšpekcijskih službe  (Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) – Inšpektorat RS za okolje in prostor; Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na območju kmetijskih zemljišč) je nad nedovoljenimi posegi, vprašanje pa je vezano na obstoječe, torej dovoljene posege.

MOP je z Zakonom o urejanju prostora) ZUreP2 uvedel nov občinski predpis – Odlok o urejanju podobe naselij in krajine, s katerim lahko občine, ki tega področja nimajo urejenega, to sedaj na novo regulirajo.
 

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Predpisi s področja cest določajo, da so upravljavci cest pristojni za odobravanje postavitve objektov za oglaševanje le v območju ceste, ki zajema sam cestni svet in varovalni pas ceste. Na tem območju se tudi izvaja inšpekcijski nadzor, kjer se ugotavljajo določene nepravilnosti glede same postavitve teh objektov in nadzor v času njihove uporabe v kolikor ti objekti  predstavljajo nevarnost za cestni promet.

Zunaj naselij je postavljanje objektov za oglaševanje v območju varovalnih pasov cest prepovedano, razen objektov za obveščanje, ki so nameščeni v neposredni bližini nosilca določene dejavnosti in služijo izključno obveščanju o neposredni bližini objekta nosilca določene dejavnosti. V naseljih je postavljanje teh objektov dopustno na podlagi soglasja upravljavca in pod pogoji, ki jih urejajo akti lokalnih skupnosti.

V primerih, ko legalno postavljen objekt za oglaševanje/usmerjanje predstavlja »zapuščen objekt« je odločitev o nadaljnjem gospodarjenju s tem objektom v pristojnosti lastnika nepremičnine. Lastnik nepremičnine se mora zavedati posledic podeljevana določenih stvarnih pravic in kot dober gospodar spremljati stanje nepremičnine. V kolikor služnosti upravičenec, ki si je pridobil pravico graditi objekt za oglaševanje več ne obstaja prehaja gospodarjenje nad zgrajenim objekt na lastnika nepremičnine. 

V primerih, ko objekt za oglaševanje dotraja in predstavlja nevaren objekt, ki ogroža cestni promet, lahko pristojni inšpekcijski organ izreče ukrep odstranitve tudi pravnim naslednikom investitorja tega objekta. Če je investitor neznan oziroma kot gospodarski subjekt več ne obstaja, se za inšpekcijskega zavezanca šteje zemljiškoknjižni lastnik nepremičnine, na kateri je takšen objekt zgrajen. V primerih, če se inšpekcijskega zavezanca ne da ugotoviti, lahko pristojni inšpekcijski organ ukrepe izreče državi.

Komentarji