Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

1785 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se vrednost parcel ohrani. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

 

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!

 

 

Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o

kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih

zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije.

Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od

vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na

novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so

jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko

pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi

po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od

kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o

novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega

pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi

nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad

pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem

mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve

lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno

ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško

knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih

zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom

pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala

oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali

izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska

zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred

uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za

odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne

okoliščine posamičnega primera.

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere

davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine

pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že

navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno

šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.

<o:p></o:p>

 

22 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 20 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Simon Farkaš 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 12. 2020

Odziv Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Ministrstvo se strinja z navedbami stranke, da je komasacija upravni postopek, ki se vodi v skladu z Zakonom o kmetijskih zemljiščih, pri kateri zemljišča na določenem območju zložijo in ponovno razdelijo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Po mnenju ministrstva nastane problem v tolmačenju pojma, kaj pomeni promet s kmetijskimi zemljišči.

Ministrstvo za finance določila Zakona o dohodnini tolmači na način, da je dobiček iz kapitala dobiček, dosežen z odsvojitvijo kapitala, pri čemer se skladno s 94. členom ZDoh-2 za odsvojitev kapitala med drugim šteje tudi zamenjava kapitala. Pri prenosu zemljišč v okviru komasacij gre prav tako za zamenjavo kapitala. Pri komasaciji namreč nastanejo nove samostojne zemljiške parcele, saj se meje obstoječih zemljiških parcel spremenijo. To posledično pomeni, da posamezni lastnik z menjavo pridobi novo zemljiško parcelo.

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je zato v Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o kmetijskih zemljiščih predlagalo, da se ne glede na zakon, ki ureja dohodnino, dohodnina ne plača od dobička iz kapitala zaradi izvedbe zemljiških operacij. Predlog navedenega zakona je trenutno v javni razpravi in medresorskem usklajevanju do 23. 12. 2020.
 

Odziv Ministrstva za finance

Predlagano je bilo, da se po Zakonu o dohodnini oprosti plačila davka od kapitalskih dobičkov, doseženih pri prometu kmetijskih zemljišč, ki so bila pridobljena v okviru komasacije, oziroma se upravne odločbe o novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju obravnava kot izjemo pri določitvi časa pridobitve kapitala, ko je bilo kmetijsko zemljišče, vloženo v komasacijski sklad, pridobljeno pred več kot 20 leti oziroma pred 1. 1. 2002.

Komasacija je poseben katastrski postopek, ki je namenjen zagotovitvi smotrnejše rabe prostora. Urejena je z Zakonom o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 61/17) ter z Zakonom o kmetijskih zemljiščih (Uradni list RS, št. 59/96 in nasl.; v nadaljevanju: ZKZ). Komasacije kmetijskih zemljišč so urejene z ZKZ. Po tem zakonu je komasacija vrsta agrarne operacije, s katero se urejajo kmetijska zemljišča oziroma kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja pogojev obdelave. S tem namenom se zemljišča posameznih lastnikov na določenem območju zložijo in ponovno razdelijo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čimbolj zaokroženo zemljišče. Komasacije se torej izvajajo z namenom združitve razdrobljenega lastništva, saj se na ta način doseže lažja in bolj gospodarna raba zemljišč. To pa ima za posledico povečanje uporabnosti in praviloma tudi vrednosti samih zemljišč.

Z zakonom sta urejeni dve vrsti komasacije, in sicer upravna ter pogodbena komasacija. Pri upravni komasaciji je skladno s tretjim odstavkom 56. člena ZKZ za uvedbo postopka potrebno soglasje lastnikov kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju. Na drugi strani pa je pri pogodbeni komasaciji skladno s prvim odstavkom 56.a člena ZKZ potrebno soglasje vseh lastnikov kmetijskih zemljišč na določenem območju.

Nadalje je treba izpostaviti, da je komasacija na splošno urejena tudi z Zakonom o evidentiranju nepremičnin (Uradni list RS, št. 47/06 in nasl.; v nadaljevanju: ZEN). Po prvem odstavku 53. člena ZEN je komasacija zložba parcel, ki imajo različno pravno stanje glede lastninske pravice, in razdelitev po zložbi oblikovanega zemljiškega sklada na nove parcele. Komasacijski postopek se konča z odločbo upravnega organa, s katero se določijo nove parcele ter lastninska pravica na njih. Komasacijska odločba ima pravno naravo odločbe državnega organa, ki je skladno z 39. členom Stvarnopravnega zakonika (Uradni list RS, št. 87/02 in nasl.) ena od podlag za pridobitev lastninske pravice. Na tej podlagi posamezni lastnik v okviru komasacije pridobi lastninsko pravico na novi samostojni zemljiški parceli, ki je prej ni imel v lasti. Pri čemer pa posamezne zemljiške parcele, ki so bile dane v komasacijski sklad, z vpisom lastnikov novo nastalih zemljiških parcel v zemljiško knjigo prenehajo obstajati, saj ima vpis v zemljiško knjigo konstitutiven učinek.   

Po Zakonu o dohodnini (Uradni list RS, št. 117/06 in nasl.; v nadaljevanju: ZDoh-2) je dobiček iz kapitala dobiček, dosežen z odsvojitvijo kapitala, pri čemer se skladno s 94. členom ZDoh-2 za odsvojitev kapitala med drugim šteje tudi zamenjava kapitala. Pri zložbi in ponovni razdelitvi zemljiških parcel oziroma nepremičnin kot oblike kapitala v okviru komasacij gre za zamenjavo kapitala. Posamezni lastnik namreč z zamenjavo svojih zemljiških parcel pridobi novo zemljiško parcelo. Enako kot pri ostalih obdavčljivih zamenjavah kapitala, tudi pri zamenjavah kapitala v okviru komasacij ni pomembno, ali so zložene in ponovno razdeljene parcele posameznega davčnega zavezanca  morebiti enake velikosti in vrednosti. Z vidika obdavčitve po poglavju 6.3 Dobiček iz kapitala ZDoh-2 je bistveno, da pri komasaciji posamezni lastnik z zamenjavo pridobi nov kapital (tj. nova zemljiška parcela oziroma nepremičnina kot celota).

Nova zemljiška parcela se obravnava samostojno in neodvisno od zemljiških parcel, ki so bile predmet zamenjave, saj so slednje z vpisom lastnikov novo nastalih zemljiških parcel v zemljiško knjigo prenehale obstajati. Z vidika časa pridobitve to pomeni, da se ta določa skladno s prvim odstavkom 101. člena ZDoh-2, po katerem se za čas pridobitve kapitala šteje datum sklenitve pogodbe ali drugega pravnega posla oziroma datum pravnomočnosti sodne odločbe ali dokončnosti odločbe upravnega organa, na podlagi katerih je fizična oseba pridobila kapital. V primeru pogodbene komasacije se skladno s 56. členom ZEN kot čas pridobitve šteje dokončna odločba o evidentiranju pogodbene komasacije oziroma pri upravni komasaciji je to skladno z 59. členom ZEN dokončen sklep o evidentiranju upravne komasacije.

Tudi z vidika davčnih ugodnosti - kot je npr. oprostitev plačila dohodnine od dobička iz kapitala, doseženega pri odsvojitvi kapitala po 20 letih imetništva (prvi odstavek 96. člena ZDoh-2), ali doseženega pri odsvojitvi nepremičnine, pridobljene pred 1. 1. 2002 (153. člen ZDoh-2) - se iz navedenih razlogov nova zemljiška parcela obravnava samostojno. Pri tem je treba izpostaviti, da se – kadar se v okviru komasacije zložijo zemljiške parcele, ki jih je davčni zavezanec pridobil pred več kot 20 leti oziroma pred 1. 1. 2002 – posledično na ta način z dohodnino obdavčujejo samo morebitni kapitalski dobički, ki so bili doseženi od datuma pridobitve zemljiške parcele v okviru komasacije do njene poznejše odsvojitve.

Upoštevaje navedeno, se z veljavno davčno ureditvijo po ZDoh-2, ki velja za zložbe in ponovne razdelitve zemljiških parcel v okviru komasacij, zagotavlja uveljavitev načela enake davčne obravnave, saj se posameznike, ki so v bistveno enakem položaju, obravnava bistveno enako. Enako se namreč davčno obravnava posameznike, ki menjajo zemljiške parcele v okviru komasacijskih postopkov, in posameznike, ki menjajo svoje nepremičnine na drug način.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:10:57

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, ki se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Definicija komasacije: Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se velikost ter vrednost parcel ohranita. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:13:02

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Definicija komasacije: Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se velikost ter vrednost parcel ohranita. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:13:29

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Definicija komasacije: Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se velikost ter vrednost parcel ohranita. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!


Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije. Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS. Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

 

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

 

 

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne okoliščine posamičnega primera.

 

 

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:15:55

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Definicija komasacije: Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se velikost ter vrednost parcel ohranita. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!


Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije. Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS. Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

 

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.


Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne okoliščine posamičnega primera.

 

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:16:19

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se vrednost parcel ohrani. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!



Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o

kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih

zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije.

Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od

vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na

novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so

jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko

pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi

po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od

kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o

novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega

pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi

nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad

pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem

mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve

lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno

ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško

knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih

zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom

pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala

oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali

izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska

zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred

uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za

odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne

okoliščine posamičnega primera.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere

davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine

pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že

navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno

šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.<o:p></o:p>

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:16:49

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se vrednost parcel ohrani. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!



Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o

kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih

zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije.

Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od

vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na

novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so

jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko

pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi

po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od

kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o

novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega

pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi

nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad

pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem

mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve

lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno

ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško

knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih

zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom

pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala

oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali

izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska

zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred

uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za

odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne

okoliščine posamičnega primera.

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere

davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine

pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že

navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno

šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.

<o:p></o:p>

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:17:14

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se vrednost parcel ohrani. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!



Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o

kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih

zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije.

Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od

vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na

novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so

jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko

pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi

po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od

kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o

novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega

pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi

nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad

pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem

mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve

lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno

ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško

knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih

zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom

pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala

oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali

izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska

zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred

uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za

odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne

okoliščine posamičnega primera.

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere

davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine

pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že

navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno

šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.




Komasacija kmetijskih zemljišč je

urejena v Zakonu o kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij

kmetijskih zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne

operacije. Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija

ena od vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.<o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

Z odločbo upravnega organa se

komasacijskim udeležencem na novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v

zameno za zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski

sklad in so jih lahko pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002.

Glede na navedeno bi po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih

za odmero davka od kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati

upravne odločbe o novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo

od splošnega pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z

listinskimi dokazi nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v

komasacijski sklad pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002.

Prav tako je po mojem mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne

odločbe kot čas pridobitve lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu

z veljavno pravno ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z

vpisom v zemljiško knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o

kmetijskih zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z

vpisom pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.<o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

Na kratko strnjeno: komasacija ni

pridobitev kapitala oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug

originaren ali izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so

kmetijska zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne

načine pred uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih

postopkih za odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede

na konkretne okoliščine posamičnega primera.<o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

 <o:p></o:p>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V skladu z veljavno pravno

ureditvijo pa je namen odmere davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s

preprodajo nepremičnine pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002,

pri čemer je kot že navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po

mojem mnenju zmotno šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>

Verzija predloga z dne, 15. 10. 2020 | 09:17:43

Finančna uprava in nesmisel v postopku pri prometu s nepremičninami

Vsi vemo, da je potrebno pri prometu kmetijskega zemljišča plačati 2% davek na promet. Potem obstaja pa še "NAPOVED ZA ODMERO DOHODNINE OD DOBIČKA IZ KAPITALA PRI ODSVOJITVI NEPREMIČNINE", ki pa se ugotavlja, kadar je prodajalec nepremičnino pridobil po 01.01.2002. Sedaj trčimo v jedro spora, saj v primeru komasacije, le to na finančnem uradu smatrajo kot datum pridobitve kmetijskega zemljišča.

Prodajalec je lastnik kmetijskih zemljišč od leta 1999, ko je dedoval. Komasacijo, se je zaključila z vpisom v ZK leta 2013. Finančni urad želi odmeriti dohodnino, kot da je kmetijsko zemljišče pridobil leta 2013.

Komasacija je storitev, pri kateri zemljišča na določenem območju zložimo in ponovno razdelimo med prejšnje lastnike tako, da dobi vsak čim bolj zaokrožena zemljišča. Lastniki zemljišč pri komasaciji pridobijo bolj enoten kompleks parcel, pri čemer se vrednost parcel ohrani. Torej tu ne gre za noben promet, pridobitev, za nobeno prekupčevanje, ampak zgolj za zložbo zemljišč komasacijskih udeležencev, katere investitor je občina. Zato se mi zdi skrajno nelogično, pravzaprav absurdno, da želi finančna uprava za takšne primere pobirati kapitalski dobiček.

Predlagam, da se nemudoma pričnejo vsi postopki, ki so potrebni, da se v zakonu o dohodnini takšen primer kot je komasacija izvzame!



Komasacija kmetijskih zemljišč je urejena v Zakonu o

kmetijskih zemljiščih in v Pravilniku o izvajanju komasacij kmetijskih

zemljišč. Zakon ureja komasacije v V. poglavju z naslovom Agrarne operacije.

Tako je v smislu 39. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih komasacija ena od

vrst agrarnih operacij s katerimi se urejajo kmetijska zemljišča oziroma

kmetijski prostor zaradi izboljšanja kmetijskih zemljišč oziroma izboljšanja

pogojev obdelave. V skladu s 3. odstavkom 40. člena omenjenega zakona se

agrarne operacije lahko izvedejo tudi proti volji lastnikov kmetijskih

zemljišč, vendar samo ob pogojih in po postopku, ki jih določa ta zakon. Tako

se v skladu s 3. odstavkom 56. člena Zakona o kmetijskih zemljiščih predlog za

uvedbo komasacijskega postopka lahko vloži, če se s komasacijo strinjajo

lastniki kmetijskih zemljišč, ki imajo v lasti več kot dve tretjini površin

kmetijskih zemljišč na predvidenem komasacijskem območju (se pravi, da se ob

izpolnitvi tega pogoja lahko komasacija uvede tudi proti volji lastnikov, ki se

s komasacijo ne strinjajo). Iz navedenega izhaja, da se komasacija ne izvaja v

zasebnem interesu posameznih udeležencev z namenom pridobivanja lastninske

pravice na kmetijskih zemljiščih oziroma kapitala, ampak v javnem interesu, ki

je v izboljšanju kmetijskih zemljišč in kmetijske obdelave, z namenom

ustvarjanja ugodnejših pogojev za pridelavo hrane in povečanje samooskrbe v RS.

Kmetijska zemljišča v RS uživajo tudi posebno varstvo po ustavi in zakonu.

Z odločbo upravnega organa se komasacijskim udeležencem na

novo dodelijo zemljišča iz komasacijskega sklada v zameno za zemljišča, ki so

jih komasacijski udeleženci vložili v komasacijski sklad in so jih lahko

pridobili pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Glede na navedeno bi

po mojem osebnem mnenju bilo potrebno v davčnih postopkih za odmero davka od

kapitala pri prometu s kmetijskimi zemljišči, obravnavati upravne odločbe o

novi razdelitvi zemljišč na komasacijskem območju kot izjemo od splošnega

pravila, zlasti v primerih, ko stranka v davčnem postopku z listinskimi dokazi

nedvomno dokaže, da je zemljišče, ki ga je vložila v komasacijski sklad

pridobila pred več kot 20. leti oziroma pred 1. 1. 2002. Prav tako je po mojem

mnenju tudi zmotno šteti datum dokončnosti upravne odločbe kot čas pridobitve

lastninske pravice na nepremičnini, saj se v skladu z veljavno pravno

ureditvijo v RS lastninska pravica na nepremičnini pridobi z vpisom v zemljiško

knjigo. Tako tudi v skladu z 3. odstavkom 71. člena Zakona o kmetijskih

zemljiščih postanejo komasacijski udeleženci lastniki zemljišč z vpisom

pravnomočne odločbe o novi razdelitvi zemljišč v zemljiško knjigo.

Na kratko strnjeno: komasacija ni pridobitev kapitala

oziroma kmetijskih zemljišč v pravnem prometu ali na drug originaren ali

izviren način, ampak je agrarna operacija katere predmet so kmetijska

zemljišča, ki so jih komasacijski udeleženci pridobili na različne načine pred

uvedbo komasacije, zato je po mojem mnenju potrebno v davčnih postopkih za

odmero davka od kapitala vsak tak primer obravnavati ločeno, glede na konkretne

okoliščine posamičnega primera.

V skladu z veljavno pravno ureditvijo pa je namen odmere

davka od kapitala, obdavčiti dobiček ustvarjen s preprodajo nepremičnine

pridobljene pred manj kot 20 leti oz. po 1. 1. 2002, pri čemer je kot že

navedeno zemljišča dodeljena iz komasacijskega sklada po mojem mnenju zmotno

šteti za novo pridobljena zemljišča oz. kapital.



<o:p></o:p>

Komentarji