Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev socialne pomoči

1158 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Takoj ukrepanje na področju socialne pomoči in drugih drzvanih ugodnosti za priseljence ki dobivajo podporo, drzavno pomoč in niso prispevali za Slovenijo ničesar in tukaj so po 10 let in se sedaj ne govorijo našega jezika, ne sprejemajo nase kulture in marsikdo od teh priseljencev ni delal ene ure in prispeval Sloveniji centa, ob tem pa črpa vsa sredstva, deležen je zdravstvene obravnave, neprofitnih stanovanj...

Takoj spremenite zakonodajo, priseljenec mora tekočem govoriti jezik, tečaj naj si plača sam, opraviti mora dolčeno število ur ali pa naj gre nazaj....koliko denarja gre za te neproduktiven ljudi ki ob enem se ponižujejo in ne sprejemajo slovenske kulture, našo domovino in vse delovne ljudi in vse ki so postavil Slovenijo na nogo.

Takoj sprejmite zakon in ukrepanje, tu gre za načrtno izkoriščanje in poniževanje naše Slovenije !

27 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 20 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Europa Terra Nostra 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 2. 2022

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Zakon o socialno varstvenih prejemkih (Uradni list RS, št. 61/1040/1114/1399/1390/1588/1631/1873/18 in 196/21 – ZDOsk) določa, da je upravičenec do denarne socialne pomoči v času prejemanja denarne socialne pomoči dolžan sprejeti vsako zaposlitev, ki mu jo ponudi oziroma na katero ga napoti zavod. Zakon nadalje določa da do denarne socialne pomoči ni upravičena oseba, ki ne dosega minimalnega dohodka iz razlogov, na katere je mogla vplivati oziroma lahko vpliva, ali brez utemeljenih razlogov zavrača, se izogiba ali opušča aktivnosti, ki bi lahko oziroma lahko privedejo do zaposlitve oziroma do drugega načina izboljšanja socialnega položaja zanjo ali njene družinske člane. Za razloge se štejejo med drugim razlogi, zaradi katerih je pristojni organ za zaposlovanje osebo prenehal voditi v evidenci brezposelnih oseb in sicer če odkloni vključitev v ukrep aktivne politike zaposlovanja ali krši obveznosti, sprejete s pogodbo o vključitvi v ukrep aktivne politike zaposlovanja, odkloni ustrezno ali primerno zaposlitev ali si pri pogovoru za zaposlitev ne prizadeva za njeno pridobitev. Ob uveljavljanju pravice do denarne socialne pomoči  torej center za socialno delo preveri pogoje za pridobitev te pravice. Če vlagatelj izpolnjuje pogoje, se mu pravica prizna, v nasprotnem primeru pa se mu vloga  zavrne. Upravičenec do denarne socialne pomoči, ki je brezposelna oseba in ne prejema denarnega nadomestila za primer brezposelnosti, je v času prejemanja denarne socialne pomoči dolžan sprejeti vsako zaposlitev, ki mu jo ponudi oziroma na katero ga napoti zavod. Upravičenec do denarne socialne pomoči, ki odkloni ali prekine ponujeno zaposlitev, izgubi pravico do denarne socialne pomoči. Odklonitev ali prekinitev zaposlitve ugotovi pristojni organ zavoda z odločbo in o tem nemudoma obvesti center za socialno delo. Center za socialno delo s prvim dnem naslednjega meseca po odklonitvi ali prekinitvi zaposlitve razveljavi odločbo, s katero je bila denarna socialna pomoč dodeljena.

Z vlogo, ki jo mora oseba izpolniti za uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, se opozori vlagatelja, da je dolžna v osmih dneh sporočiti vse spremembe, ki vplivajo  na pravico iz javnih sredstev, ter da je upravičenec v primeru lažnega prikazovanja, zamolčanja podatkov ali nepravočasnega sporočanja podatkov, dolžan vrniti neupravičeno  prejeta sredstva.

Inšpekcijski nadzor na podlagi 57. člena Zakona o socialno varstvenih prejemkih organizira in izvaja Socialna inšpekcija v okviru Inšpektorata za delo. Inšpekcijski nadzor izvajajo inšpektorji ali inšpektorice za socialne zadeve, ki so delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Inšpekcijski nadzor obsega nadzor nad izvajanjem zakona in predpisov izdanih na njegovi podlagi in sicer nadzor nad zakonitostjo dodeljevanja denarne socialne pomoči in varstvenega dodatka, nadzor nad strokovnostjo in kakovostjo dela, nadzor nad vodenjem dokumentacije in poročanjem, nadzor nad ustreznostjo strokovnih postopkov, ter nadzor nad ugotovljenim dejanskim stanjem.

Glede predloga za spremembo zakonodaje za priseljence pojasnjujemo, da Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (Uradni list RS, št. 62/1040/1140/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 14/1356/13 – ZŠtip-1, 99/1314/15 – ZUUJFO, 57/1590/1538/16 – odl. US, 51/16 – odl. US, 88/1661/17 – ZUPŠ, 75/1777/1847/19 in 189/20 – ZFRO) določa enoten način ugotavljanja materialnega položaja upravičencev do pravic iz javnih sredstev. Pravice se uveljavljajo po načelih enotnosti, pravične razdelitve javnih sredstev, ekonomičnosti, ciljne usmerjenosti prejemkov in po načelu spoštovanja človekovega dostojanstva. Pravica iz javnih sredstev se dodeli, kadar dohodek osebe ne dosega meje dohodkov, ki jo za posamezno pravico iz javnih sredstev določa zakon in kadar so izpolnjeni tudi drugi pogoji, ki jih določajo predpisi, ki urejajo posamezno pravico. Pri ugotavljanju materialnega položaja se upoštevajo s tem zakonom določene osebe, njihov dohodek in premoženje. Osnovni namen Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev je zagotavljanje enake obravnave glede na materialno stanje osebe oziroma družine.

Komentarji