Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prejemanje državne štipendije v zaključnem letniku srednje šole (julij, avgust)?

4105 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Spoštovani,

skladno z Zakonom o štipendiranju se v zaključnem letniku srednješolskega izobraževanja za meseca julij in avgust štipendija ne izplačuje. Sprašujem se kakšen je razlog za to diskriminatorno določilo, ki ga narekuje zakon?

V kolikor se bo dijak takoj po zaključenem letniku zaposlil (bo prejel plačo), prijavil na zavod za zaposlovanje (bo prejel denarno socialno pomoč v času brezposelnosti), to ne vidim kot problematično, ker bo v vsakem primeru imel na voljo nekaj finančnih sredstev...

Vprašajmo pa se, kaj se bo zgodilo s tem dijakom, če se bo vpisal v nadaljnje izobraževanje npr. 3+2 ali na visokošolsko izobraževanje in ne bo našel dela v teh dveh poletnih mesecih? Ostal bo brez vsega, prejel ne bo niti evra. Včasih je prejel vsaj otroški dodatek....

Na spletni strani GOV.si je napisano tole opozorilo:

OPOZORILO: ko gre za prehod iz I. stopnje na II. stopnjo ali za prehod PTI- poklicno tehniško izobraževanje (3+2) je potrebno vlogo na novo oddati, saj gre v tem primeru za novo vlogo in ne za nadaljnje prejemanje državne štipendije.

Po prebranem sodeč, bo ta dijak zopet upravičen do državne štipendije z mesecem septembrom po novem programu, izplačilo na TRR pa bo pridobil šele okoli 15. oktobra. In to je dobil za nagrado, ker je izdelal letnik ter se vpisal plus dve leti ali celo na fakulteto, da bi pridobil višjo raven izobrazbe! To je vendar nedopustno! Vemo, da so do državne štipendije po večini upravičeni otroci iz socialnega dna in jim teh nekaj evrov zelo pomeni, prav tako pa tudi njihovim staršem.

Včasih je šolajoča mladina prejemala otroški dodatek do 26 leta + državno štipendijo, ki je bila v primerjavi s sedanjo nižja. Trenutno pa dijaki po 18. letu niso več upravičeni do otroškega dodatka in zato prejemajo višjo državno štipendijo. V tem primeru, ko ne prejmejo niti centa, so opeharjeni dvojno! Dejstvo je, da to določilo v obravnavanem zakonu ne sledi namenu državne štipendije, ki je spodbuditev izobraževanja in doseganje višje izobrazbene ravni upravičencev!

Zato pozivam Vlado RS, da to nespodbudno in diskriminatorno določilo nemudoma briše iz obstoječega zakona, oziroma se člen zakona zapiše tako, da ne bo veljal za dijake, ki se bodo nadaljnje izobraževali.

Lp, 

Nina

 

20 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 20 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N NinaCe 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 10. 2020

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Uvodoma pojasnjujemo, da Zakon o štipendiranju (Uradni list RS, št. 56/13, 99/13 – ZUPJS-C, 8/16, 61/17 – ZUPŠ in 31/18; v nadaljnjem besedilu: ZŠtip-1) v drugem odstavku 2. člena določa, da se štipendije dodelijo za izobraževanje na izobraževalni ustanovi po izobraževalnem programu za pridobitev izobrazbe, za katero štipendist prejme javno veljavno listino ali diplomo, in so namenjene za delno kritje stroškov v zvezi z izobraževanjem. V skladu z opredelitvijo pojmov v 3. členu ZŠtip-1 za zaključek izobraževanja šteje zaključek izobraževalnega programa na izobraževalni ustanovi s pridobitvijo višje ravni izobrazbe od že pridobljene. Za zaključek obveznosti izobraževalnega programa šteje zaključek vseh tistih obveznosti programa, ki so na strani štipendista, vključno z oddajo in zagovorom morebitne zaključne naloge, torej štipendist za zaključek izobraževanja nima več obveznosti, ki bi jih moral opravljati, temveč so obveznosti do zaključka izobraževanja izključno na strani izobraževalne ustanove. Iztek izobraževalnega programa je zaključek obdobja trajanja izobraževanja, kot je predviden z izobraževalnim programom, brez podaljšanja študentskega statusa.

Glede na drugi odstavek 9. člena ZŠtip-1 se štipendije dodelijo za obdobje od dodelitve do izteka izobraževalnega programa. V tretjem odstavku 88. člena je določeno, da se v zaključnem letniku srednješolskega izobraževanja za meseca julij in avgust štipendija ne izplačuje.

Namen štipendiranja je torej pomoč pri kritju stroškov izobraževanja dijakom in študentom, ki prihajajo iz socialno šibkejših družin, vezano pa je na čas trajanja izobraževalnega programa. Izobraževanje po izobraževalnem programu za pridobitev srednje izobrazbe se zaključi s splošno oziroma poklicno maturo ali zaključnim izpitom. Ministrstvo, pristojno za izobraževanje, z vsakoletnim šolskim koledarjem za srednje šole določi trajanje in razporeditev pouka, trajanje in razporeditev šolskih počitnic, pouka proste dneve ter roke za opravljanje izpitov in izdajo predpisanih listin. Pouk in zaključni izpiti ali splošna oziroma poklicna matura se vsako šolsko leto zaključijo do konca junija, s čimer se tudi zaključi izobraževalni program na ravni srednješolskega izobraževanja. Posledično dijaki zaključnih letnikov srednješolskega izobraževanja ne morejo biti upravičeni do štipendije v mesecih juliju in avgustu, saj se je izobraževalni program, za katerega so prejemali državno štipendijo, iztekel.

Dodatno v zvezi z navedbami v predlogu, ki se nanašajo na izjeme za tiste dijake, ki bi nadaljevali izobraževanje na višji ravni, pojasnjujemo, da je eden od poglavitnih ciljev srednješolskega izobraževanja v Sloveniji pridobitev prvega poklica za vstop na trg dela, zato vsi dijaki ne nadaljujejo izobraževanja na višji ravni, v kolikor pa ga, imajo možnost z novo vlogo uveljavljati državno štipendijo za višjo raven izobraževanja. S tem je v skladu z ustavnim načelom enakosti  zagotovljena tudi enaka obravnava vseh štipendistov, ki štipendijo prejemajo za raven srednjega izobraževanja.

Navedena ureditev torej izhaja iz osnovnega namena štipendiranja in je utemeljena z vezanostjo sistema štipendiranja na izobraževalni program, za katerega je štipendija štipendistu dodeljena, oziroma na njegov zaključek. Glede na navedeno menimo, da je veljavna ureditev ustrezna.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 7. 9. 2020 | 16:58:55

Ne/prejemanje državne štipendije v zaključnem letniku (juli, avgust)?

Spoštovani,

skladno z Zakonom o štipendiranju se v zaključnem letniku srednješolskega izobraževanja za meseca julij in avgust štipendija ne izplačuje. Sprašujem se kakšen je razlog za to diskriminatorno določilo, ki ga narekuje zakon?

V kolikor se bo dijak takoj po zaključenem letniku zaposlil (bo prejel plačo), prijavil na zavod za zaposlovanje (bo prejel denarno socialno pomoč v času brezposelnosti), to ne vidim kot problematično, ker bo v vsakem primeru imel na voljo nekaj finančnih sredstev...

Vprašajmo pa se, kaj se bo zgodilo s tem dijakom, če se bo vpisal v nadalnje izobraževanje npr. 3+2 ali na visoko šolsko izobraževanje in ne bo našel dela v teh dveh mesecih? Ostal bo brez vsega, prejel ne bo niti evra. Včasih je prejel vsaj otroški dodatek....

Na spletni strani GOV.si je napisano tole opozorilo:

OPOZORILO: ko gre za prehod iz I. stopnje na II. stopnjo ali za prehod PTI- poklicno tehniško izobraževanje (3+2) je potrebno vlogo na novo oddati, saj gre v tem primeru za novo vlogo in ne za nadaljnje prejemanje državne štipendije.

Po prebranem sodeč, bo ta dijak zopet upravičen do državne štipendije z mesecem septembrom po novem programu, izplačilo na TRR pa bo pridobil šele okoli 15. oktobra.

In to je dobil za nagrado, ker je izdelal letnik ter se vpisal plus dve leti ali celo na fakulteto, da bi pridobil višjo raven izobrazbe!

To je vendar nedopustno! Vemo, da so do državne štipendije po večini upravičeni otroci iz socialnega dna in jim teh nekaj evrov zelo pomeni, prav tako pa tudi njihovim staršem.

Včasih je šolajoča mladina prejemala otroški dodatek do 26 leta + državno štipendijo, ki je bila v primerjavi s sedanjo nižja. Trenutno pa po 18. letu niso več upravičeni do otroškega dodatka in prejmejo zato višjo državno štipenijo. V tem primeru, ko ne prejmejo niti centa, so opeharjeni dvojno!

Dejstvo je da, to določilo v obravnavanem zakonu ne sledi namenu državne štipendije, ki je spodbuditev izobraževanja in doseganje višje izobrazbene ravni upravičencev!

Zato pozivam Vlado RS, da to nespodbudno in diskriminatorno določilo nemudoma briše iz obstoječega zakona.

Lp,

Nina

Verzija predloga z dne, 7. 9. 2020 | 16:59:37

Ne/prejemanje državne štipendije v zaključnem letniku srednje šole (julij, avgust)?

Spoštovani,<o:p></o:p>

skladno

z Zakonom o štipendiranju se v zaključnem letniku srednješolskega izobraževanja

za meseca julij in avgust štipendija ne izplačuje. Sprašujem se kakšen je

razlog za to diskriminatorno določilo, ki ga narekuje zakon?<o:p></o:p>

V

kolikor se bo dijak takoj po zaključenem letniku zaposlil (bo prejel plačo),

prijavil na zavod za zaposlovanje (bo prejel denarno socialno pomoč v času

brezposelnosti), to ne vidim kot problematično, ker bo v vsakem primeru imel na

voljo nekaj finančnih sredstev...<o:p></o:p>

Vprašajmo

pa se, kaj se bo zgodilo s tem dijakom, če se bo vpisal v nadaljnje

izobraževanje npr. 3+2 ali na visokošolsko izobraževanje in ne bo našel dela v

teh dveh poletnih mesecih? Ostal bo brez vsega, prejel ne bo niti evra. Včasih

je prejel vsaj otroški dodatek....<o:p></o:p>

Na

spletni strani GOV.si je napisano tole opozorilo:<o:p></o:p>

OPOZORILO:

ko gre za prehod iz I. stopnje na II. stopnjo ali za prehod PTI- poklicno

tehniško izobraževanje (3+2) je potrebno vlogo na novo oddati, saj gre v tem

primeru za novo vlogo in ne za nadaljnje prejemanje državne štipendije.<o:p></o:p>

Po

prebranem sodeč, bo ta dijak zopet upravičen do državne štipendije z mesecem

septembrom po novem programu, izplačilo na TRR pa bo pridobil šele okoli 15.

oktobra. In to je dobil za nagrado, ker je izdelal letnik ter se vpisal plus

dve leti ali celo na fakulteto, da bi pridobil višjo raven izobrazbe! To je

vendar nedopustno! Vemo, da so do državne štipendije po večini upravičeni

otroci iz socialnega dna in jim teh nekaj evrov zelo pomeni, prav tako pa tudi

njihovim staršem.<o:p></o:p>

Včasih

je šolajoča mladina prejemala otroški dodatek do 26 leta + državno štipendijo,

ki je bila v primerjavi s sedanjo nižja. Trenutno pa dijaki po 18. letu niso

več upravičeni do otroškega dodatka in zato prejemajo višjo državno štipendijo.

V tem primeru, ko ne prejmejo niti centa, so opeharjeni dvojno! Dejstvo je, da

to določilo v obravnavanem zakonu ne sledi namenu državne štipendije, ki je

spodbuditev izobraževanja in doseganje višje izobrazbene ravni upravičencev!<o:p></o:p>

Zato

pozivam Vlado RS, da to nespodbudno in diskriminatorno določilo nemudoma briše

iz obstoječega zakona, oziroma se člen zakona zapiše tako, da ne bo veljal za

dijake, ki se bodo nadaljnje izobraževali.<o:p></o:p>

Lp,

<o:p></o:p>

Nina<o:p></o:p>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<o:p> </o:p>

Verzija predloga z dne, 8. 9. 2020 | 12:33:49

Ne/prejemanje državne štipendije v zaključnem letniku srednje šole (julij, avgust)?

Spoštovani,

skladno z Zakonom o štipendiranju se v zaključnem letniku srednješolskega izobraževanja za meseca julij in avgust štipendija ne izplačuje. Sprašujem se kakšen je razlog za to diskriminatorno določilo, ki ga narekuje zakon?

V kolikor se bo dijak takoj po zaključenem letniku zaposlil (bo prejel plačo), prijavil na zavod za zaposlovanje (bo prejel denarno socialno pomoč v času brezposelnosti), to ne vidim kot problematično, ker bo v vsakem primeru imel na voljo nekaj finančnih sredstev...

Vprašajmo pa se, kaj se bo zgodilo s tem dijakom, če se bo vpisal v nadaljnje izobraževanje npr. 3+2 ali na visokošolsko izobraževanje in ne bo našel dela v teh dveh poletnih mesecih? Ostal bo brez vsega, prejel ne bo niti evra. Včasih je prejel vsaj otroški dodatek....

Na spletni strani GOV.si je napisano tole opozorilo:

OPOZORILO: ko gre za prehod iz I. stopnje na II. stopnjo ali za prehod PTI- poklicno tehniško izobraževanje (3+2) je potrebno vlogo na novo oddati, saj gre v tem primeru za novo vlogo in ne za nadaljnje prejemanje državne štipendije.

Po prebranem sodeč, bo ta dijak zopet upravičen do državne štipendije z mesecem septembrom po novem programu, izplačilo na TRR pa bo pridobil šele okoli 15. oktobra. In to je dobil za nagrado, ker je izdelal letnik ter se vpisal plus dve leti ali celo na fakulteto, da bi pridobil višjo raven izobrazbe! To je vendar nedopustno! Vemo, da so do državne štipendije po večini upravičeni otroci iz socialnega dna in jim teh nekaj evrov zelo pomeni, prav tako pa tudi njihovim staršem.

Včasih je šolajoča mladina prejemala otroški dodatek do 26 leta + državno štipendijo, ki je bila v primerjavi s sedanjo nižja. Trenutno pa dijaki po 18. letu niso več upravičeni do otroškega dodatka in zato prejemajo višjo državno štipendijo. V tem primeru, ko ne prejmejo niti centa, so opeharjeni dvojno! Dejstvo je, da to določilo v obravnavanem zakonu ne sledi namenu državne štipendije, ki je spodbuditev izobraževanja in doseganje višje izobrazbene ravni upravičencev!

Zato pozivam Vlado RS, da to nespodbudno in diskriminatorno določilo nemudoma briše iz obstoječega zakona, oziroma se člen zakona zapiše tako, da ne bo veljal za dijake, ki se bodo nadaljnje izobraževali.

Lp, 

Nina


Komentarji