Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Popularizacija okolju prijazne električne mobilnosti

594 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Po hitrem postopku bi bilo potrebno sprejeti zakon, ki bi omogočal dodatne vzpodbude za nakup okolju prijaznih vozil. Eden od predlogov je znižana stopnja DDV po vzoru Nemčije. Na drugi strani bi bilo potrebno uvesti dodatno obdavčitev za umazana vozila z motorji na notranje izgorevanje. Prav tako bi okoljsko neoporečna vozila lahko vzpodbudili z brezplačno vinjeto, lahko bi subvencionirali zavarovanje, omogočili brezplačno parkiranje in ostale inovativne pristope, ki bi se Sloveniji pomagali uvrstiti med napredne države z najvišjim deležem električnih vozil. Z ukrepi nakup okoljsko nevarnih avtomobilov z motorji na notranje izgorevanje ne bi več bil smiseln. S trenutnimi vedno manjšimi vzpodbudami Ekosklada, izjemno počasno obdelavo zahtevkov in neskončno birokracijo pri postopkih Ekosklada bo Slovenija na tem področju močno zaostala.

19 glasov

13 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M MiranM 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • c crnaprst

    btw električna vozila sploh niso okloju prijazna, predvsem v fazi preden pridejo na cesto in fazi ko jih odstranijo s ceste. tako da ...?

  • k kr en

    Predvsem naj država poskrbi za predpise, ki so omejujoči za voznike.

    Pri hiši imamo same "zelene" avte. Enega hibrida in enega električnega.

    Prav danes sem šel (bil primoran) kupit enega navadnega bencinarja. Razlog je v tem, da imamo pri hiši po novem mladega voznika, za katerega ne želimo, da ima v vozniški zapisano omejitev, da sme voziti samo vozila s samodejnim menjalnikom. Tako imaš v prihodnje lahko tudi težave pri najemanju vozil. Vsi hibridi in EV so namreč samodejni ali celo brez menjalnika in če vozi le take, omejitev zapišejo v vozniško.

    Tako smo morali nabaviti tehnološko zastarel avto, da bo z njim vozil brez omejitev.

    Sicer pri uporabi EV nimam pripomb. Privilegijev je trenutno dovolj ali celo preveč.

    Trenutno je še vedno možno brezplačno "tankati". Zastonjskih polnilnic je še kar veliko.

    Dobil sem subvencijo in eko kredit.

    Pri registraciji nisem plačal cestnih dajatev.

    Parkiranje je pogosto brezplačno (in predvsem nezasedeno) tudi v plačljivih in zelo zasedenih okoljih.

    Ali ni to dovolj?

  • u urmel

    Nikoli mi ne bo jasno, pa če pustimo baterije ob strani, kako lahko proizvodnja štroma postane kar na lepem okolju prijazna, ko gre za avtomobile, drugače je pa fuj. ko gre za druge porabnike.

  • A AnžeBarle

    Vse lepo in prav...ampak ali vemo, kolikšen je dejansko okoljski odtis izdelave, vzdrževanje in razgradnje električnega avtomobila?

    Baterije in številni drugi elektro-sistemi v vozilu vsebujejo strupene snovi (plastike in izolacije, litij) oziroma izvirajo iz okoljsko precej sporne proizvodnje (litij, redke zemlje za čipe,...).

    Poleg tega električen avto ni prav nič "zelen", če ga napajate z elektriko iz kakšne termoelektrarne, kot je recimo TEŠ. Vam se sicer na prvi pogled zdi vse "oh in sploh" ekološko, a svoje izpuste pač zgolj prenesete na nekoga drugega. Tega pa številni okoljevarstveniki ne vidijo.

    Sprejemljiva bi bilo le elektrika iz vetrnih in sončnih elektrarn, česar pa v SLO zaradi znanih razlogov na strani NVO in samega okolja (ni dovolj sončnih ur in konstantnega vetra) ne moremo imeti v zadostni meri.

    Slovenija tudi nima lastne avtomobilske industrije (v primerjavi z Nemčijo ali Francijo), posledično takšne iniciative sicer zagotavljajo delovna mesta v proizvodnji, dobički pa gredo v tujino.

     

    Osebno bi sploh ukinil eko-subvencije za električne avtomobile in jih nadomestil z okoljskimi krediti bank, saj bi bilo tako precej manj birokracije in obdelave raznih zahtevkov. Če imate denar in želite e-avto, si ga pač kupite, ne pa da vam država plača iz proračuna (torej s tujim denarjem), da ga kupite.

    Motor na notranje izgorevanje je preživel skoraj 200 let in bo ostal prisoten še naprej, vsaj še nekaj desetletji. Je pa smiseln hibridni (bencin + plin) pogon, vsak kot vmesna faza dokler ne razvijemo dejansko bolj okoljsko sprejemljivih motorjev.

    • h hribovc0601

      Dokazano je, da EV vozila povzročajo v celotni življenjski dobi precej manjši CO2 odtis kot ICE vozila z motorjem na notranje izgorevanje. Elektrika za pogon EV vozil povzroča nekajkrat manjše emisije kot fosilna goriva in stanje se vsako leto izboljšuje. Na vsaki položnici za elektriko lahko vidite količino CO2, ki je izpuščeno v ozračje.

      EV vozila ne povzročajo emisij neposredno med vožnjo, kar rešuje težave mestnih središč glede onesnaženja s trdimi delci. EV vozila imajo precej boljši izkoristek primarne energije, sočasno pa omogočajo izrabo energije zaviranja. Znano je, da ICE vozila prvih 5 kilometrov izpuščajo znatno več emisij kot je deklarirano zanje. Praktično vsa ICE vozila pred Euro 6 motorji so narejena po standardu, ki ni realen in prikazuje precej manjšo porabo goriva in posledično emisij od realnih v prometu. ICE vozila so redno podvržena predelava, kot so odstranitev filtra trdih delcev, preslepitev računalnika da ne potrebuje AD blue tekočine,...

      Fosilna goriva mora Slovenija v celoti kupovati na tujih trgih, elektriko pa proizvajamo sami. Skoraj vsak državljan lahko postavi ali investira v izgradnjo fotovoltaično elektrarne in tako poskrbi da je njegova letna bilanca porabljene in proizvedene energije pozitivna. Pri fosilnih gorivih te možnosti ni. EV vozila lahko ob pravi digitalizaciji električnega omrežja skrbijo za stabilizacijo omrežja in izkoriščajo viške energije in oddajajo energijo ko le te primanjkuje. Rešitve so v pilotnih izvedbah že delujoče in cenovno smotrne.

      To je le nekaj prednosti EV vozil, zagotovo sem kaj še pozabil.