Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kaznovati napačno cestno signalizacijo

5244 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Pozdravljeni,

prevozim 3000-5000 km/mesec in nemalokrat naletim na pozabljene obcestne znake, ki opozarjajo na DELO NA CESTI (in pripadajoči znaki o omejitvi ipd.) Včasih je bilo teh "pozabljenih" znakov ogromno in so opozarjali na že davno končana dela ali začasno prekinjena dela in moram reči, da je dandanes tega precej manj.

Vendar kljub temu opažam, da izvajalci ne umikajo znakov ob prekinitvi del, recimo čez vikend ali ob ustavitvi del zaradi karkšnihkoli vzrokov.

Ne vem ta trenutek, ali je ali ni to kaznivo, vendar bi morali povišati kazni za izvajalce, odgovornega za postavitev in odstranitev opozorilnih znakov, na vsaj 3000€. S tem bi dosegli kar nekaj pozitivnih učinkov:

  • Umikanje in postavljanje opozorilnih znakov ob cestišču naj bi postal samoumevni del kulture dela na cesti.
  • Izvajalec, ki nima te kulture, zelo verjetno nima niti vseh drugih potrebnih občutkov za izvajanje del, kot so vestnost, željo po dobro opravljenih delih ipd, zato je tudi načelno prav, da se takega izvajalca kaznuje (in se mu s tem oteži nastopanje na novih razpisih)
  • Vozniki bomo rabili še kar nekaj časa, da se bomo privadili, da opozorilo za delo na cesti pomeni, da se dela IZVAJAJO TA TRENUTEK, ker imamo slabe izkušnje iz preteklosti, vendar nekje je treba začeti
  • Toliko v tem predlogu.

    17 glasov

    2 glasova

    Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

    AVTOR Andrej Pirman 13 predlogov
    STATUS PREDLOGA
    • PREDLOG POSLAN
    • KONEC OBRAVNAVE
    • ODGOVOR

    Odgovor


    20. 12. 2010

    Odziv Ministrstva za promet

    Ministrstvo za promet se zaveda vplivov, ki jih lahko ima napačno ali pa neodstranjena prometna signalizacija na varnost cestnega prometa. Zato je Ministrstvo za promet kot pristojen organ za pripravo predpisov s področja javnih cest, pri pripravi predloga Zakona o cestah zajelo tudi problematiko, ki jo izpostavljate v vašem predlogu. Predlog Zakona o cestah, ki je eden izmed štirih zakonov nove cestno prometne zakonodaje v 20. členu predpisuje postavitev prometne signalizacije in prometne opreme. V predlogu Zakona o cestah je določeno, da morajo biti javne ceste in nekategorizirane ceste, ki se uporabljajo za javni cestni promet, opremljene s predpisano prometno signalizacijo in prometno opremo, ki udeležence cestnega prometa opozarja na nevarnost na cesti ali delu ceste, jim naznanja omejitve, prepovedi in obveznosti, jim daje potrebna obvestila za varen in neoviran promet ter jih vodi v prometu. S prometno signalizacijo in prometno opremo morajo biti označene tudi nevarnosti, zlasti tiste, ki nastanejo zaradi onesposobitve ceste ali okvare vozila, ter začasne obveznosti, omejitve ali prepovedi v prometu. Prometno signalizacijo in prometno opremo je treba odstraniti, ko preneha vzrok, zaradi katerega sta bili postavljeni, oziroma ju prekriti za čas, ko nista potrebni. Z globo 1000 evrov se kaznuje za prekršek izvajalec rednega vzdrževanja cest, če ravna v nasprotju z obveznostjo iz prejšnjega stavka, odgovorna oseba izvajalca rednega vzdrževanja pa z globo 500 evrov. V kolikor v praksi opazite nepravilnosti, ki jih izpostavljate v vašem dopisu, vas prosimo, da o tem takoj obvestite pristojni inšpekcijski organ za ceste, ki lahko zoper kršitelja ukrepa v skladu s svojimi pooblastili, ki mu jih daje veljavna zakonodaja.

    Priloge:

    Komentarji




    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      In kaj bomo z tem dosegli? Se zavedate, da v koncni fazi vse to mi placamo?

    • l logos

      Do predloga se je mogoče opredeljevati izključno kot voznik, ne pa zgolj kot nekakšen nedeljski dajalec mnenj.

      Žalostno dejstvo je, da pri nas na cestah vlada kaos zaradi sinergije med slaboumnostjo sistema in nevestnostjo voznikov. Izkušnje nas namreč učijo, da so prometni znaki pri nas NAJPOGOSTEJE samo zaradi tega, da se je zadostilo nekim elaboratom, žal pa v mnogih primerih nimajo realne zveze s konkretnim terenom, stanjem ceste ipd. ipd. Garantirano bom danes spet kar nekajkrat peljal mimo postavljenega znaka "delo na cesti" in na istem drogu omejitve 40 km/h. Ampak ni problema, saj vem, da zdaj tam ne delajo: je premraz, prevlažno, nekaj dni deževja, skratka, tisoč razlogov, zakaj prav ZDAJ (ali pa: danes, ali pa: ta teden, mesec) tam nihče nič ne dela. Nič hudega, znak še vedno opozarja, da neke vrste "proces" tega delanja še vedno ni zaključen. To pomeni: ker vem, da dela ne potekajo, bom (po zdravi pameti legitimno, z vidika predpisov nezakonito) znak ignoriral. In ker vem, da je tako, bom (po zdravi pameti legitimno, z vidika predpisov nezakonito) ignoriral tudi omejitev hitrosti - e, takrat pa se lahko zgodi čudež, da bo sistem nenadoma proradil in mi bo policija prilepila kazen zaradi divjanja; ali še huje, nenadoma se bo od nekod dejansko vzel Mujo z lopato in ga bom - divjak, kot sem - mirno povozil. Vprašaj se, voznik, kako ravnam/ravnaš: popolnoma sprejemljivo z vidika logike, saj nismo tesla; čeprav smo z vidika sistema kršitelji in norci.

      Prometna stroka bi morala delovati strokovno in zagotavljati čim bolj tekoč promet, ne pa skrbeti samo za to, da bi bilo na cesti čim več ovir in šikan, s končnim ciljem, da bi se ljudje vozili čim bolj počasi. Oprostite, to je žalitev razuma. Sedanje stanje je pa tako, da se vozniki po logiki razuma ne moremo zanašati na postavljene prometne znake, ampak predvsem na svojo presojo razmer na cestah; čeprav je prav te lahko hudo varljiva. Vsega tega ne bi bilo, če bi "strokovnjaki" dejansko delali z glavo; npr. postavitev znaka za začetek naselja 200 metrov pred prvo hišo v vasi je več kot očitno zgolj provokacija in občasna priložnost za polnjenje policijske malhe. Primerov vemo našteti ogromno.

      Ta sistem pa je tisto, kar vsi mi plačujemo, in to ne zato, da bi pasel ovce na gmajni, ampak da bi DELOVAL. Zato predlog popolnoma podpiram in pozivam "stroko", naj se strezni predvsem sama, ne pa da voznikom soli pamet z alkoholom in kaj še vse kot vzroki, zakaj je toliko norosti na naših cestah.

    • p pravica_ljudem

      Kazni bi lahko bile za kanček nižje pod pogojem, da so kaznovane fizične osebe, ki so dejansko krive, (tisti ki nadzirajo delavce) da je do tega prišlo in ne posredno država.

    • a avtomobil

      sem ZA in v celoti popdiram predlog...

    • Ikona uporabnika Anti NWO Anti NWO

      V bistvu bi z tem kaznovali same sebe, saj itak mi placujemo vse te kazni, tako, da to je prakticno neumno, saj jaz ne mislim placevati za kazni drugih, sploh pa ne bi bilo nobenega efekta, ker to je isto, kot, ce bi dajali doma zeni kazen, ce ne skuha pravocasno kosila.

    • d dragap

      PODPIRAM!

      Podoben člen v Zakonu o prometni signalizaciji bi bilo najlažje samo dodati in postaviti kar visoko kazen za prekrškarje.

      Seveda inšpekcije in policija na tem področju sploh ne delajo, ker so osnove za sedanje neupoštevanje ali napačno postavljeno prometno signalizacijo že v sedanjem Zakonu. Pri teh službah je osnovni problem, ker je potrebnega kar nekaj strokovnega dela: nedvoumno je treba ugotoviti Izvajalca del, poslikati dejansko stanje ob natančno registriranem času kontrole in se na celotnem gradbišču prepričati, da signalizacija resnično ni potrebna. To pa je za navedene službe že preveč in tu je pravi vzrok težav.

    • S Simona78

      Se strinjam, da bi bilo prav tudi finančno kaznovanje lenobe cestnih delavcev. Vse prevečkrat naletim na pozabljene znake oz. delavce pod prvim drevesom.

      Konec koncev ni težko znak obrniti stran od ceste, saj nekateri pa to le zmorejo!

    • K Katrin

      3000 eur za pozabljen znak? Al pa če jim kar levo roko odrežemo pri zapestju, bo bolj zaleglo...