Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev dodatnega davka na plovila

2302 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

V času krize je bil sprejet dodatni davek na plovila daljša od 5m.

Slovenija je morjeplovska država. Naši morjeplovci so znani širom sveta, tako tekmovalno, kot "pustolovsko". Gre za obliko športa, hobija, druženja ... na svežem zraku.

Jadranje npr. ima visoko okoljevarstveno noto in zelo nizek ogljični odtis. Pogosto so jadrnice učno okolje alternativne rabe energije, trajnostnega bivanja ipd.

Dodatni davek na plovila je za slovenske državljane morjeplovce močno diskriminatoren, ker:

1. Povprečna starost plovil slovenskih morjeplovcev je višja od 10 let.

2. Povprečna vrednost plovil slovenskih morjeplovcev je nižja od 20.000 €

Torej dodatni davek na plovila (nekateri ga imenujejo tudi davek na prestiž) je popolnoma neutemeljen, saj je povprečna vrednost plovila:

- nižja od cene avta srednjega razreda,

- nižja od vrednosti zidanice ali vikenda,

- enakovredna marsikateremu hobiju ali športni aktivnosti, tako stroškovno, kot družbeno, družabno itn.

Precej je morjeplovcev, s plovili starejšimi od 30 let, katerih vrednost ne presega niti 5.000€, pa vseeno plačujejo "davek na prestiž", čeprav zadnji evro pustijo v marini in navtičnih trgovinah (DDV!). Veliko med njimi so upokojenci, katerim morjeplovstvo pomeni aktivnost, gibanje na svežem zraku, druženje s prijatelji ...

Kot en od diskriminiranih državljanov RS Slovenije, predlagam čimprejšnjo odpravo diskriminacije in ukinitev dodatnega davka na plovila.

S spoštovanjem!

Marko M

126 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marko M 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 10. 2021

Odziv Ministrstva za finance

Po Zakonu o davku na vodna plovila (Uradni list RS, št. 117/06 in 40/12 – ZUJF; v nadaljevanju: ZDVP) so z davkom na vodna plovila (v nadaljnjem besedilu: DVP) pod pogoji iz 2. člena ZDVP obdavčena vsa plovila, ki se ne uporabljajo za opravljanje registrirane dejavnosti in so daljša od petih metrov. Nekatera plovila, kot primeroma tradicionalna plovila in plovila starejša od trideset let, ki so pomembna za ohranjanje kulturne dediščine ter plovila za jadranje, veslanje ali kot spremljevalna plovila društev za vodne športe so iz obdavčitve izvzeta.

Z uveljavitvijo Zakona za uravnoteženje javnih financ, v letu 2012, je prišlo do spremembe ZDVP in sicer je prišlo do spremembe pri načinu zniževanja davčne obveznosti zaradi starosti plovila oziroma njegovega pogona (ukinjeno je bilo zniževanje davčne obveznosti glede na starost pogona oziroma motorja in je tako odvisno le od starosti plovila). Hkrati je bil zvišan prag, do katerega se lahko davčna obveznost zaradi starosti plovila znižuje in sicer iz 35 % na 50 % ter uveden dodatni davek od plovil, ki se je prvič odmeril za leto 2013. Dodatni davek od plovil se odmeri smiselno na enak način kot DVP – odmeri se za plovila nad 5 metri dolžine in je odvisen je od dolžine plovila ter od moči pogona plovila, davek pa se, enako kot DVP, znižuje glede na starost plovila. DVP kot tudi dodatni davek od plovil tako nista odvisna od vrednosti plovila, hkrati pa se glede na življenjsko dobo plovila, za vsako dopolnjeno leto starosti plovila znižata za 5 % (do najmanj 50 % davčne obveznosti za novo plovilo).

DVP je premoženjski davek, ki se ne odmerja neposredno od vrednosti plovila, ampak od lastnosti plovila kot sta dolžina in moč motorja. Zaradi njegove ekološke naravnanosti so ob isti dolžini bolj obdavčena plovila z močnejšim motorjem. Hkrati se višina davčne obveznosti niža v odvisnosti od starosti plovila. Navedene lastnosti oziroma nekatere izmed njih pri odmeri davka na plovila upošteva tudi npr. sosednja Hrvaška, pri čemer se davčna obveznost na Hrvaškem ne znižuje v odvisnosti od starosti plovila.

Urejanje predmeta obdavčitve je v polju proste presoje zakonodajalca, pri čemer se, poleg zasledovanja finančnih ciljev, v sistem obdavčitve velikokrat vgradijo tudi podporni ukrepi najrazličnejšim politikam države (npr. okoljski). Pri tem je, po teoriji obdavčenja, smiselno davčno obremenitev porazdeliti med različne davčne vire in s tem doseči enakomernejšo porazdelitev tega bremena med zavezance z različno strukturo dohodkov in premoženja. Zakonodajalec ima pri presoji, katera vrsta davčne obremenitve je oziroma bi bila najbolj primerna za uresničevanje javnofinančnih potreb države ter zasledovanje ekonomske, fiskalne ter drugih politik države razmeroma prosto izbiro. Ministrstvo za finance, kot pristojno za pripravo rešitev s področja obdavčitve, pri morebitni pripravi novih rešitev na področju zakonodaje s svojega delovnega področja, upoštevaje vsakokratni pravni okvir, cilje in namene davčne politike ter javnofinančno stanje, prouči tudi predloge zavezancev oziroma zainteresirane javnosti.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 21. 1. 2020 | 15:43:08

Ukinitev dodatnega davka na plovila

V času krize je bil sprejet dodatni davek na plovila daljša od 5m.

Slovenija je morjeplovska država. Naši morjeplovci so znani širom sveta, tako tekmovalno kot "pustolovsko". Gre za obliko športa, hobija, druženja ... na svežem zraku.

Jadranje npr. ima visoko okoljevarstveno noto in zelo nizek ogljični odtis. Pogosto so jadrnice učno okolje alternativne rabe energije, trajnostnega bivanja idr. za mladino.

Dodatni davek na plovila je za slovenske državljane morjeplovce močno diskriminatoren, ker:

1. Povprečna starost plovil slovenskih morjeplovcev je višja od 10 let.

2. Povprečna vrednost plovil slovenskih morjeplovcev je nižja od 20.000 €

Torej dodatni davek na plovila (nekateri ga imenujejo tudi davek na prestiž) je popolnoma neutemeljen, saj je povprečna vrednost plovila:

- nižja od cene avta srednjega razreda,

- nižja od vrednosti zidanice ali vikenda ipd.

Kar nekaj je morjeplovcev s plovili starejšimi od 30 let, katerih vrednost ne presega 5.000€. Pa vseeno plačujejo "davek na prestiž", čeprav zadnji evro pustijo v marini in navtičnih trgovinah (DDV!). Veliko med njimi so upokojenci, katerim morjeplovstvo pomeni gibanje na svežem zraku, druženje s prijatelji ...

Ko predstavnik diskriminiranih državljanov RS Slovenije predlagam, čimprejšnjo ukinitev dodatnega davka na plovila.

S spoštovanjem!

Marko Mesec

Komentarji