DDV električna energija za gospodinjstva- nižja stopnja
Predlagam, da se DDV pri električni energiji za gospodinjstva zniža in se uporablja nižja, tj. 9,5% stopnja. Gre pač za osnovno dobrino, brez katere ljudje ne morejo živeti.
Predlagam, da se DDV pri električni energiji za gospodinjstva zniža in se uporablja nižja, tj. 9,5% stopnja. Gre pač za osnovno dobrino, brez katere ljudje ne morejo živeti.
Če bo predlog prejel vsaj 35 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za finance
Dobave električne energije so po Zakonu o davku na dodano vrednost (v nadaljevanju: ZDDV-1) obravnavane kot obdavčljive transakcije, od katerih se obračunava in plačuje DDV po splošni stopnji 22 % od davčne osnove.
Slovenija v seznam dobav blaga in storitev iz Priloge I k ZDDV-1, za katere se v skladu z drugim odstavkom 41. člena ZDDV-1 uporablja nižja stopnja 9,5 %, ni vključila električne energije, čeprav je ta možnost sicer predvidena v 102. členu Direktive Sveta 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost, na podlagi katerega države članice EU, po posvetovanju z Odborom za DDV, nižjo stopnjo DDV lahko uporabljajo za dobave zemeljskega plina, električne energije ali daljinskega ogrevanja.
Uvedba nižje stopnje DDV od električne energije bi povzročila znižanje javnofinančnih prihodkov iz naslova DDV. Ocenjujemo, da bi bil učinek znižanja stopnje DDV od dobav električne energijo z 22 % na 9,5 % 60 mio. evrov letno nižji prihodki državnega proračuna iz naslova DDV.
Potrebno je upoštevati, da tudi ni nujno, da bi nižja stopnja DDV od električne energije znižala maloprodajne cene za električno energijo. Ponudniki namreč lahko maloprodajno ceno prilagodijo nižji stopnji DDV, s čimer povečajo lastno maržo, cena za potrošnike pa bi ostala nespremenjena.
Nadaljnji pomislek glede primernosti predlaganega ukrepa se nanaša tudi na potrebo po določitvi kompleksnih meril oziroma mehanizma, s katerim bi se v praksi zagotavljalo, da bi bila vsa električna energija, ki bi se dobavljala gospodinjstvom (torej zasebna potrošnja), obdavčena z nižjo stopnjo DDV, na drugi strani pa električna energija, dobavljena prejemnikom v zvezi z opravljanjem ekonomske dejavnosti (vključno svobodnih poklicev oz. del, ki jih gospodarski subjekti preko svojih zaposlenih opravljajo »od doma«) obdavčena s splošno stopnjo DDV. Ocenjujemo, da bi to predstavljalo znatno dodatno obremenitev tako za zavezance kot za davčni organ.
Kar se tiče področja trajnostne mobilnosti je potrebno dodati, da se tudi v Sloveniji nadaljuje trend rasti trajnostne mobilnosti, zato je pričakovati, da se bo vse večji delež električne energije v gospodinjstvih porabil za polnjenje električnih vozil in priključnih hibridov. Izpostavljamo, da je tudi v teh primerih nemogoče ločevanje odjema električne energije za pogon od ostale rabe električne energije za gospodinjske odjemalce. Električna energija je pri obdavčenju s trošarino, v primerjavi z ostalimi pogonskimi gorivi, že zdaj občutno nižja. Tudi glede na to uvedba nižje stopnje DDV od električne energije za gospodinjstva ne bi bila primerna.
Prispele pobude tako v tem trenutku ni mogoče podpreti.
DDV energenti za ogrevanje - nižja stopnja
Predlagam, da se DDV pri energentih za ogrevanje zniža in se uporablja nižja, tj. 9,5% stopnja.
Kako je lahko npr. DDV za elektriko 22%? Saj gre vendar za življenjsko nujno dobrino.
V prispevku na spodnji povezavi pa je izpostavljena preobremenjenost cene kurilnega olja z davki in trošarinami - bistveno več gre v % državi, kot npr v sosednji Avstriji.