Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ocenjevanje glasbe, likovne in športne vzgoje v osnovnih šolah.

2219 OGLEDOV 49 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se spremeni zakon o ocenjevanju omenjenih predmetov iz ocen od 1-5 na zelo uspešno, uspešno in manj uspešno.

Gre namreč za predmete, kateri se po točkah popolnoma enako vrednotijo, kot naprimer matematika in slovenščina, kar pa je nedopustno. Otrok želi nekoč postati bodisi doktor bodisi odvetnik vendar ni bil sprejet na sebi ljubo šolo, ker vsa tri leta ni znal lepo risati, peti bodisi pri športu narediti prevala.

Predlagam, da se ti predmeti, ki nimajo nobene povezave z srednjo šolo na katero se otrok vpisuje ne ocenjujejo z oceno in ne vrednotijo enako, kot ostali predmeti.

92 glasov

19 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O Osnovna šola 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 11. 2021

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Eden izmed predlogov Bele knjige leta 2011 glede ocenjevanja znanja in napredovanja učencev je bil, da se v 1. in 2. razredu izvaja opisno ocenjevanje znanja, medtem ko se od vključno 3. razreda dalje pri vseh predmetih izvaja številčno ocenjevanje znanja. Ta predlog je bil na sistemski ravni realiziran preko Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-L).

Eden od ključnih argumentov za to odločitev je bilo stališče, da se s tem vzpostavlja ravnovesje v pomembnosti med šolskimi predmeti in temeljiteje upošteva individualne razlike med učenci. Odločitev za številčno ocenjevanje tako imenovanih »vzgojnih predmetov« od vključno 3. razreda dalje, z namenom ohranjanja ravnotežja v pomembnosti posameznih predmetov, se zdi na prvi pogled tehtna. Vendar ima pomembno senčno plat: čeprav se s številčnim ocenjevanjem pri športu, glasbeni in likovni umetnosti težišče pomena teh predmetov prenaša predvsem na pridobivanje znanja, je morebiti uspešnost na omenjenih področjih nemalokrat povezana z določenimi preddispozicijami učenca, ki niso plod dela in vztrajnosti (ocenjevanje napredka posameznega učenca), temveč naravnih danosti.

V letu 2020 se je začela izvajati nacionalna evalvacijska študija z naslovom »Analiza primernosti uporabe številčnega ocenjevanja področij športa, glasbene in likovne umetnosti«, ki bo potekala dve leti. Cilj študije je evalvacija utemeljenih informacij in podatkov o tem, ali je številčno ocenjevanje področij športa, glasbene in likovne umetnosti primerno in smiselno v kontekstu tega, ali številčno ocenjevanje prispeva h gradnji pozitivnega odnosa in veselja otrok do telesne dejavnosti, različnih načinov umetniškega izražanja in kulture, ali pa morda takšno ocenjevanje prispeva k občutkom obremenjenosti med učenci ter vodi k upadu volje in zanimanja za telesno aktivnost in umetnost med učenci. Z evalvacijsko študijo bodo oblikovana priporočila in usmeritve za edukacijsko politiko ustreznega ocenjevanja športa, glasbene in likovne umetnosti.

Komentarji