30. 1. 2020
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Informacijska baza oz. popis stanja obstoječih državnih kolesarskih povezav v Sloveniji ta trenutek še ne obstaja, ravno tako v prostor še niso umeščene vse daljinske kolesarske povezave, zato predlagani zemljevid ne bi bil popoln in ne bi predstavljal ažurnega stanja na terenu. Ministrstvo za infrastrukturo pa izvaja aktivnosti, da do predlaganega zemljevida pride v najkrajšem možnem času.
Državno kolesarsko omrežje je definiral Pravilnik o kolesarskih povezavah, ki nalogo označevanja in vodenja evidence državnega kolesarskega omrežja, v katero se uvršča tudi daljinske kolesarske povezave, nalaga Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo (v nadaljevanju DRSI).
Na podlagi tega pravilnika in tudi Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi na cestah je DRSI na terenu že uspešno označil trase daljinskih kolesarskih povezav D2: Rateče-Jesenice-Kranj-Ljubljana; D3: Vič-Maribor-Ptuj-Ormož-Središče ob Dravi (Dravska kolesarska pot) ter odsek Brežice-Novo mestu (D8) in eno glavno kolesarsko povezavo G10: Ljubljana-Škofljica-Žužemberk-Novo mesto. V letu 2020 je na podlagi elaboratov predvidena označitev dodatnih državnih kolesarskih povezav, med drugim odseka Eurovelo kolesarskih povezav (D5: Martinje-Šalovci-Dobrovnik-Lendava-Pince (EuroVelo 13) in D6: Škofije-Koper-Sečovlje (EuroVelo 8)), odsek Brežice-Bistrica ob Sotli (D8), odsek Sevnica-Mokronog (G12) in Mokronog-Otočec (R16), odsek R19: Črnomelj-Vinica in R20: Vinica-Petrina-Osilnica.
Poleg tega je DRSI v letu 2019 začel s pilotnim projektom popisa kolesarske infrastrukture na odseku daljinske kolesarske povezave D3 med Dravogradom in Mariborom. Pilotni projekt bo določil enotno metodologijo popisa kolesarske infrastrukture za celotno Slovenijo, tako za državno kolesarsko omrežje daljinskih, glavnih in regionalnih kolesarskih povezav kot tudi za lokalne kolesarke povezave v upravljanju občin. Projekt popisa ostalega državnega kolesarskega omrežja se bo predvidoma pričel še v letu 2020. Po izvedbi popisa bo možno daljinske kolesarske povezave predstaviti na enotnemu in redno posodobljenemu zemljevidu državnega kolesarskega omrežja, ki bo uporabniku ponudil tudi informacije o odsekih, na katerih se kolesar lahko pelje po ločeni kolesarski površini ali vodenju kolesarja po lokalnih cestah skupaj z motornim prometom.
Naj dodamo, da DRSI na aktivnostih označevanja državnega kolesarskega omrežja, projektiranja in gradnje kolesarskih površin tudi v letu 2020 intenzivno dela in se v naslednjih 4 letih načrtuje gradnja preko 150 km novih kolesarskih povezav.
Ministrstvo za infrastrukturo si bo v sodelovanju z DRSI intenzivno prizadevalo, da se bo čim prej zaključil tudi popis stanja na celotnem omrežju državnih kolesarskih povezav in se bo le to predstavilo tudi v obliki spletnega interaktivnega zemljevida, iz katerega bo možen tudi izvoz trase v .GPX zapisu.