30. 1. 2020
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Informacijska baza oz. popis stanja obstoječih državnih kolesarskih povezav v Sloveniji ta trenutek še ne obstaja, ravno tako v prostor še niso umeščene vse daljinske kolesarske povezave, zato predlagani zemljevid ne bi bil popoln in ne bi predstavljal ažurnega stanja na terenu. Ministrstvo za infrastrukturo pa izvaja aktivnosti, da do predlaganega zemljevida pride v najkrajšem možnem času.
Državno kolesarsko omrežje je definiral Pravilnik o kolesarskih povezavah, ki nalogo označevanja in vodenja evidence državnega kolesarskega omrežja, v katero se uvršča tudi daljinske kolesarske povezave, nalaga Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo (v nadaljevanju DRSI).
Na podlagi tega pravilnika in tudi Pravilnika o prometni signalizaciji in opremi na cestah je DRSI na terenu že uspešno označil trase daljinskih kolesarskih povezav D2: Rateče-Jesenice-Kranj-Ljubljana; D3: Vič-Maribor-Ptuj-Ormož-Središče ob Dravi (Dravska kolesarska pot) ter odsek Brežice-Novo mestu (D8) in eno glavno kolesarsko povezavo G10: Ljubljana-Škofljica-Žužemberk-Novo mesto. V letu 2020 je na podlagi elaboratov predvidena označitev dodatnih državnih kolesarskih povezav, med drugim odseka Eurovelo kolesarskih povezav (D5: Martinje-Šalovci-Dobrovnik-Lendava-Pince (EuroVelo 13) in D6: Škofije-Koper-Sečovlje (EuroVelo 8)), odsek Brežice-Bistrica ob Sotli (D8), odsek Sevnica-Mokronog (G12) in Mokronog-Otočec (R16), odsek R19: Črnomelj-Vinica in R20: Vinica-Petrina-Osilnica.
Poleg tega je DRSI v letu 2019 začel s pilotnim projektom popisa kolesarske infrastrukture na odseku daljinske kolesarske povezave D3 med Dravogradom in Mariborom. Pilotni projekt bo določil enotno metodologijo popisa kolesarske infrastrukture za celotno Slovenijo, tako za državno kolesarsko omrežje daljinskih, glavnih in regionalnih kolesarskih povezav kot tudi za lokalne kolesarke povezave v upravljanju občin. Projekt popisa ostalega državnega kolesarskega omrežja se bo predvidoma pričel še v letu 2020. Po izvedbi popisa bo možno daljinske kolesarske povezave predstaviti na enotnemu in redno posodobljenemu zemljevidu državnega kolesarskega omrežja, ki bo uporabniku ponudil tudi informacije o odsekih, na katerih se kolesar lahko pelje po ločeni kolesarski površini ali vodenju kolesarja po lokalnih cestah skupaj z motornim prometom.
Naj dodamo, da DRSI na aktivnostih označevanja državnega kolesarskega omrežja, projektiranja in gradnje kolesarskih površin tudi v letu 2020 intenzivno dela in se v naslednjih 4 letih načrtuje gradnja preko 150 km novih kolesarskih povezav.
Ministrstvo za infrastrukturo si bo v sodelovanju z DRSI intenzivno prizadevalo, da se bo čim prej zaključil tudi popis stanja na celotnem omrežju državnih kolesarskih povezav in se bo le to predstavilo tudi v obliki spletnega interaktivnega zemljevida, iz katerega bo možen tudi izvoz trase v .GPX zapisu.
To bolj ali manj že obstaja na:
-Geopedia
-Openstreetmap
-Slovenia.info
Jaz uporabljam (za info in zabavo, ne za uporabo):
www.openstreetmap.org
Je pa žalostno, da se nekomu zdi, da je tole normalen del kolesarske "avtoceste" med Ljubljano in Kranjem:
goo.gl/maps/6VhmTCgX2XXCfS3v6 - makadam (da zanaša gumo), zdaj jeseni polno listja in blata
goo.gl/maps/7fZFpE9aHgUKyWPr8 - ozko za 1 kolo (ali pešca), poleti je še huje - vse zaraščeno iz leve in desne
goo.gl/maps/JtNZ3aDqwzRVZEvH6 - sicer lep most, ampak gume vleče v špranje, komaj se srečata dva kolesarja
Pa vem, da imamo različne poglede na to, kaj bi morala omogočati kolesarske povezave - na eni strani varno kolesarsko pot za otroke in družine, na drugi pa ekspresno linijo za dnevne migrante na specialkah. Ampak to trenutno ni nič od tega - makadam, preozke poti, špranje - ni ne varno za otroka, ne prijetno za kolesa s prikolico, ne za hitro potovanje.
Openstreetmap že uporabljam, vendar daljinskih kolesarskih poti ne vsebuje v celoti (npr. pri nas na Dolenjskem sploh ne).
Geopedia pa jih sicer vsebuje kolikor sem videl, vendar se zaradi številnih vrisanih kolesarskih poti ne vidi katere od teh so daljinske.
Openstreetmaps je fajn, ker lahko vsak doriše nove trase, popravi stare, iznači zaraščene in neprehodne (po kakemžledu, poplavah ipd),...
...tudi ti!