8. 11. 2019
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Umirjanje prometa predstavlja ureditev prometnih razmer v naseljih in drugih okoljih, tako da so primerna za bivanje in izvajanje specifičnih dejavnosti v prostoru. V večini primerov gre za že zgrajena okolja, kjer je z ukrepi umirjanja prometa potrebno popravljati storjene urbanistične napake.
Med vrsto ukrepov za umirjanje prometa spadajo tudi sistemski ukrepi, določeni s prometno ureditvijo, ki jo za cesto ali njen del določi upravljavec ceste. V večini primerov o teh ukrepih, na podlagi Zakona o cestah (100. člen), odločajo občine s sprejemanjem prometnih ureditev za določene dele naselij, kjer poleg ostalih ukrepov opredelijo tudi ureditev mirujočega prometa, določanje območij umirjenega prometa, območij za pešce, območij omejene hitrosti ter druge obveznosti udeležencev cestnega prometa. Območje omejene hitrosti je eden izmed ukrepov za umirjanje prometa, ki so obvezni v okoljih varstvenih, izobraževalnih in drugih ustanov, zaradi prisotnosti specifične populacijske strukture.
Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah, ki je v veljavi od leta 2015 dalje, določa prometni znak – dopolnilno tablo (4402), ki se lahko doda prometnemu znaku in se označi »čas, v katerem izrecna odredba velja, če ta ne velja stalno«. Veljavni predpisi s področja cest torej omogočajo, da ima označena izrecna odredba veljavnost samo v določenem časovnem obdobju.
Ob podanem predlogu se je potrebno zavedati, da se s postavitvijo prometnega znaka za izrecno odredbo, ki je časovno omejena, odredi tudi »obratovalni čas« ustanove, zaradi katere je ukrep uveden in s tem uporabo njene okolice, vendar je to zakonska pravica in strokovna odločitev upravljavca ceste.