Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prisotnost na delu

1595 OGLEDOV 27 KOMENTARJEV

Delam v finančni upravi v manjšem kraju. Prihod in izhod v službo, odhod na malico kakor tudi vse druge prihode in odhode imamo urejeno s potrjevanjem kartice na avtomatu, ki se nahaja na vhodu oz. izhodu. V istem kraju je tudi sodišče in kakor sem opazil, teh zadev nimajo urejenih tako in včasih vidiš zaposlene na sodišču na malici po dobro uro, ali pa pridejo in gredo prej v in iz službe. Potem se sploh ne čudim sodnim zaostankom. Predlagam, da se na vseh ministrstvih uredi evidentiranje delovnega časa z uporabo kartice, da se bo na tem področju poenotilo ministrstva.

53 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Simon Novak 15 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 11. 2019

Odziv Ministrstva za pravosodje

Državna uprava predstavlja (v organizacijskem smislu) sistem upravnih organov, preko katerih država uresničuje upravne nalog. Med organe državne uprave 6. člen Zakona o javnih uslužbencih (ZJU) uvršča ministrstvo, organ v sestavi ministrstva, vladno službo in upravno enoto. Uredba o delovnem času v organih državne uprave ureja delovni čas javnih uslužbencev samo v organih državne uprave, ne pa tudi v drugih organih javnega sektorja. Sodišča se po ZJU uvrščajo med pravosodne organe in ne med organe državne uprave, zato za urejanje delovnega časa delavcev v teh organih veljajo posebni predpisi, ki so prilagojeni njihovi naravi dela.

Sodni red v okviru določb o hišnem redu (29. člen) in določb poglavja o poslovanju sodišč (50. do 54. člen) ureja delovni čas delavcev na sodišču. Natančneje delovni čas delavcev ureja 51. člen, kjer je določena tudi možnost razporeditve delovnega časa z določitvijo premakljivega začetka in konca delovnega časa, o čemer odloča predsednik sodišča. Delovni čas delavcev lahko predsednik sodišča razporeja na podlagi potreb zagotavljanja navzočnosti delavcev v okviru poslovnega časa sodišča, uradnih ur za nevabljene stranke in uradnih ur za poslovanje z javnimi knjigami.

Obveznost evidentiranja prisotnosti in delovnega časa sodnega osebja se ne razlikuje od obveznosti javnih uslužbencev v državni upravi. Sodno osebje mora delovni čas evidentirati v skladu z Zakonom o evidencah na področju dela in socialne varnosti (ZEPDSV). Zakon ne predpisuje, na kakšen način naj se vodi evidentiranje delovnega časa, tako da lahko posamezno sodišča evidenco vodi ročno ali pa uporablja posebne sisteme pristopne kontrole in evidence delovnega časa. Ob tem še izpostavljamo, da se glede evidentiranja delovnega časa sodnikov določbe ZEPDSV ne uporabljajo, saj so sodniki pravosodni funkcionarji, ki nimajo sklenjenega delovnega razmerja ampak službeno razmerje in njihovega delovnega časa ni mogoče časovno zamejiti zaradi narave njihovega dela. To izhaja tudi iz sodne prakse (UPRS Sodba II U 394/2016-12), kjer je navedeno, da položaj sodnikov in delavcev v delovnem razmerju ni primerljiv, različna ureditev pa temelji na različnem pravnem statusu.

Izpostavljamo še, da Ministrstvo za pravosodje lahko poda samo pregled normativnih podlag, medtem ko se izvajanje in vodenje evidenc delovnega časa šteje kot zadeve sodne uprave, kar sodi v pristojnost sodišč.

Komentarji