Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev subvencij za električna in hibridna vozila

836 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Subvencije za nakup električnih in hibridnih vozil znašajo do 7.500 evrov in jih plačujemo davkoplačevalci. Moj predlog je, da se te subvencije omejijo na manjša in cenejša vozila v vrednosti do največ 30.000 € brez DDV. Saj nenazadnje tudi proizvodnja električnih vozil obremenjuje okolje in čim večja in dražja so ta vozila, večja je obremenitev okolja.

 

Če država resno misli, da so električni avtomobili prihodnost, potem tudi predlagam, da postopoma svoj civilni vozni park na vseh nivojih (vlada, agencije, lokalna skupnost, javni zavodi, pravosodje, šolstvo itd.) zamenja z električnimi avtomobili. Tako bo iz prve roke spoznala vse prednosti in slabosti takih avtomobilov, hkrati pa bo morda s tem navdušila tudi kakšnega svojega uslužbenca, da si za zasebno uporabo omisli električni avtomobil.

20 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 12 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D dronyx 26 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 1. 2020

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Za doseganje ciljev razogljičenja prometa v Sloveniji, z doseganjem indikativnih ciljev OP TGP ter udejanjanjem domačih zavez in obvez Republike Slovenije na podlagi mednarodnih sporazumov in zakonodaje EU, bo treba do leta 2030 spremeniti strukturo voznega parka v Sloveniji. Tako pri osebnih kot pri gospodarskih vozilih ter avtobusih za javni linijski prevoz potnikov se bo moral precej večati delež vozil na alternativna goriva. Šele zadostno število vozil na alternativna goriva bo omogočilo izvajanje vzdržnih poslovnih modelov vzpostavljanja in upravljanja infrastrukture.

Optimalen scenarij Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov do leta 2030 na 20 odstotkov. Z dosego zastavljenih ciljev v skladu z optimalnim scenarijem bo Slovenija izpolnila zaveze, ki jih ima na področju prometa. Če pa želimo doseči, da bi bila Slovenija med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti, bi morali slediti scenariju, ki predvideva, da bi imeli v voznem parku v letu 2030 že 37-odstotni delež osebnih avtomobilov na alternativna goriva. To pomeni, da bi bil v letu 2030 delež teh vozil ob prvi registraciji 81 odstotkov vseh na novo registriranih vozil, pri čemer bi bilo 79 odstotkov električnih avtomobilov in 2 odstotka avtomobilov na vodik.

Pri načrtovanju ukrepov uvajanja električnih vozil v prometu smo imeli ob pripravi Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu zadržke, ki ste jih navedli tudi sami v vaši pobudi, zato smo ukrepe neposrednih spodbud s subvencijami omejili na časovno obdobje, ko električna vozila cenovno še ne morejo konkurirati vozilom, ki jih poganja motor z notranjim zgorevanjem.

Glede vase pobude o prihodnosti električnih vozil in spodbujanja njihove uporabe v javnem sektorju pa vam sporočamo, da subjekti javnega sektorja pri posodabljanju voznega parka upoštevajo zahteve uredbe, ki ureja zeleno javno naročanje.

V vmesnem pregledu izvajanja ukrepov iz Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu 2018-2020 (akcijski program), ki smo ga na ministrstvu izdelali ob koncu leta 2019, ugotavljamo, da uresničevanje ciljev iz Strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji (strategija), ki jo je Vlada Republike Slovenije sprejela 12. oktobra 2017, predvsem na področju uporabe električnih vozil, znatno zaostaja za cilji strategije in akcijskega programa. Zato trenutno razmišljamo predvsem o dodatnih ukrepih za spodbujanje uporabe alternativnih goriv v prometu in ne o zniževanju sredstev za subvencije ob nakupu vozila. Svoje ukrepe bomo tudi v prihodnje sproti vrednotili in prilagajali situaciji na trgu in terenu.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 29. 8. 2019 | 10:06:59

Omejitev subvencij za električna in hibridna vozila

Kot kaže trenutno sploh ni omejitev kar se tiče subvencij za električna in hibridna vozila. te subvencije znašajo do 7.500 evrov in jih plačujemo davkoplačevalci. Torej tudi če neko kupi športno hibridno vozilo Ferrari SF90, ki stane pri nas čez 700.000 € lahko s strani davkoplačevalcev za ta nakup dobi subvencijo. To je zame nesprejemljivo.

Moj predlog je, da se te subvencije omejijo na manjša in cenejša vozila v vrednosti do največ 30.000 € brez DDV.

Saj nenazadnje tudi proizvodnja električnih vozil obremenjuje okolje in čim večja in dražja so ta vozila večja je obremenitev okolja.

Komentarji