17. 6. 2024
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) v zvezi s predlogom pojasnjuje, da pogoje za upravičenost do denarne socialne pomoči trenutno urejata Zakon o socialno varstvenih prejemkih (Uradni list RS, št. 61/10, 40/11, 14/13, 99/13, 90/15, 88/16, 31/18, 73/18, 196/21 – ZDOsk in 84/23 – ZDOsk-1; v nadaljnjem besedilu ZSVarPre) in Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (Uradni list RS, št. 62/10, 40/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 14/13, 56/13 – ZŠtip-1, 99/13, 14/15 – ZUUJFO, 57/15, 90/15, 38/16 – odl. US, 51/16 – odl. US, 88/16, 61/17 – ZUPŠ, 75/17, 77/18, 47/19, 189/20 – ZFRO, 54/22 – ZUPŠ-1, 76/23 – ZŠolPre-1B in 122/23 – ZŠtip-1C; v nadaljnjem besedilu ZUPJS).
V skladu z 2. členom ZSVarPre je denarna socialna pomoč socialno varstveni prejemek, namenjen tistim posameznikom, ki si materialne varnosti ne morejo zagotoviti zaradi okoliščin, na katere sami ne morejo vplivati.
V skladu s 6. členom ZSVarPre so do denarne socialne pomoči upravičene osebe, ki si zase in za svoje družinske člane sredstev v višini minimalnega dohodka ne morejo zagotoviti iz razlogov, na katere niso mogle oziroma ne morejo vplivati, in so uveljavljale pravico do denarnih prejemkov po drugih predpisih in pravico do oprostitev in olajšav po tem zakonu ter izpolnjujejo druge pogoje po tem zakonu.
Okoliščine, na katere bi posameznik lahko vplival (t.i. krivdni razlogi), veljavni zakon (28. člen ZSVarPre) določa primeroma, splošno pa določa, da do denarne socialne pomoči ni upravičena oseba:
- ki ne dosega minimalnega dohodka iz razlogov, na katere je mogla vplivati oziroma lahko vpliva, ali
- ki brez utemeljenih razlogov zavrača, se izogiba ali opušča aktivnosti, ki bi lahko oziroma lahko privedejo do zaposlitve oziroma do drugega načina izboljšanja socialnega položaja zanjo ali njene družinske člane.
Poudarjamo še, da 3. odstavek 28. člena ZSVarPre določa še, da se osebe, pri katerih obstajajo krivdni razlogi, pri ugotavljanju minimalnega dohodka družine ne upoštevajo, upoštevajo pa se njihovi dohodki in premoženje. Navedeno z drugimi besedami pomeni, da te osebe do denarne socialne pomoči niso upravičene, se pa njihovi dohodki in premoženje še vedno upoštevajo pri ugotavljanju materialnega položaja družine.
V skladu s 36. členom ZSVarPre se denarna socialna pomoč dodeli za določen čas glede na okoliščine, ki so podlaga za dodelitev in določitev višine denarne socialne pomoči (prvi odstavek). Denarna socialna pomoč se prvič lahko dodeli največ za obdobje treh mesecev (drugi odstavek). Denarna socialna pomoč se lahko dodeli ponovno, če so okoliščine, ki so podlaga za dodelitev in določitev višine denarne socialne pomoči, v času prve oziroma prejšnje in ponovne odločitve nespremenjene. Ponovno se lahko dodeli največ za obdobje šestih mesecev (tretji odstavek). Ne glede na določbe drugega in tretjega odstavka tega člena se denarna socialna pomoč lahko dodeli največ za obdobje enega leta, če zaradi starosti nad 63 let za ženske in nad 65 let za moške, bolezni ali invalidnosti ali drugih okoliščin ni mogoče pričakovati izboljšanja socialnega položaja upravičenca (četrti odstavek).
Denarna socialna pomoči je torej zadnja v vrsti pomoči, ki se samski osebi oziroma družini zagotovi, če si sama materialne varnosti začasno po merilih ZSVarPre ne more zagotoviti zaradi okoliščin, na katere ne more vplivati. Njen namen je gospodinjstvom, ki nimajo dovolj sredstev za dostojno življenje, omogočiti, da dosežejo določeno stopnjo dohodkov. Temeljno načelo ZSVarPre je, da je vsakdo po svojih sposobnostih dolžan skrbeti za dostojno preživetje sebe in svojih družinskih članov in da upravičenec do denarne socialne pomoči ne more biti v ugodnejšem socialnem položaju od tistega, ki si sredstva za preživetje zagotavlja z delom ali na podlagi pravic iz dela. Dodeli se glede na okoliščine, ki so podlaga za dodelitev in določitev višine denarne socialne pomoči oziroma, če posameznik oziroma družina izpolnjuje vse zakonsko določene pogoje. Do denarne socialne pomoči so v skladu z zakonsko določeno, po mnenju ministrstva primerno, časovno omejitvijo (z možnostjo podaljševanja) upravičeni le ljudje z nezadostnimi dohodki in premoženjem, ki so aktivni pri reševanju svoje socialne problematike in so izkoristili vse možnosti za pridobitev sredstev za preživetje iz drugih virov.
V zvezi s preverjanjem upravičenosti do denarne socialne pomoči na terenu ministrstvo odgovarja, da bo tveganje za izkoriščanje pravice vedno obstajalo, saj ljudje vedno iščejo pravne praznine in pomanjkljivosti »sistema«.
Centri za socialno delo (v nadaljnjem besedilu: CSD) v primeru indica, da posameznik ali družina ne izpolnjuje več zakonskih pogojev, dejansko stanje preverijo tudi na terenu.
Možnosti neupravičenega prejemanja denarne socialne pomoči so se sicer zmanjšale zaradi pridobivanja podatkov o osebah ter njihovem premoženju in dohodkih iz okoli 50 različnih uradnih evidenc oziroma 28 upravljavcev zbirk podatkov preko informacijskega sistema centrov za socialno delo tako pri uveljavljanju pravice na podlagi vloge stranke kot pri ugotavljanju obstoja okoliščin, ki so stranki v škodo oziroma v korist Republike Slovenije med upravičenostjo do pravice.
Ministrstvo je dolžno izvajati nadzor nad porabo javnih sredstev, zato je sprejelo številne ukrepe, ki zagotavljajo upravičeno prejemanje denarne socialne pomoči, kot npr. vzpostavitev avtomatiziranega spremljanja sprememb določenih okoliščin, ki so bile podlaga za dodelitev pravice (smrt osebe, izpis iz evidence brezposelnih oseb itd.).
Ministrstvo opozarja še, da so tudi stranke dolžne sporočati spremembe okoliščin, ki vplivajo na pravice iz javnih sredstev. Če je stranka lažno prikazovala podatke ali jih je zamolčala lahko CSD v 3 letih po prenehanju pravice po uradni dolžnosti začne postopek in ugotovi prenehanje upravičenosti do pravice, določi drugo višino ali drugo obdobje prejemanja pravice in oseba 3 mesece od dokončnosti te odločbe ne more uveljaviti te pravice. Poleg tega mora oseba sredstva, ki jih je neupravičeno prejela, vrniti.
Ugotavlja pa se pomanjkanje predvsem uradnih evidenc oziroma neuradnih evidenc oziroma ne povezljivosti z uradnimi evidencami o dohodkih in premoženju, ki jih vodijo druge države. Za primere pridobivanja podatkov, ko uradne evidence o podatkih, ki so potrebni za ugotavljanje materialnega položaja posameznika, ne obstajajo oziroma v primeru pridobivanja izkazovanja dohodkov iz tujine, je pridobitev teh podatkov odvisna od izjave stranke, podano pod kazensko in materialno odgovornostjo, z namenom, da se lahko stranki, če se kasneje ugotovi, da je podatke prikazovala lažno ali jih je zamolčala, pravica za nazaj odvzame.
Glede na navedeno se ocenjuje, da je sistem socialnih pomoči v skladu z veljavnim ZSVarPre ustrezno urejen kot zadnja varovalna mreža širšega sistema socialne varnosti, ki posamezniku pomaga pri preživetju, ko nastopijo (in dokler trajajo) okoliščine, na katere ne more vplivati oziroma ni mogel vplivati. Prav tako veljavna zakonodaja ustrezno ureja posledice, če posameznik ali družina ne izpolnjuje več zakonskih pogojev za upravičenost do pravice. CSD-ji pa morajo ponovno postati ključna ustanova za zagotavljanje predvsem strokovne podpore vsem ljudem v stiskah.
Glede na navedeno predlog predlagatelja ni ustrezen za nadaljnjo obravnavo.
sensa.metropolitan.si/za-navdih/romi-zgodovina/
In če še pomislimo koliko upokojencev prejme 744 , jaz temu rečem državna pokojnina. Res smo bogata država, da podpiramo vso to umetno revščino. Aja to je tisto vsak dela po svojih zmožnostih, prejema po potrebah.
Jaz pa predlagam, da morajo, prosilci socialnih pomoči, otroških dodatkov in drugih socialnih transferjev, najprej osvojiti Slovenski jezik na napredni stopnji. Govorno, pisno in slušno. Saj danes na ulici slišiš vse jezike, razen slovenskega. Po ustavi je še vedno uradni jezik v Sloveniji in tudi v EU, torej vsaj v Sloveniji naj bi se uporabljal Slovenski jezik. Vprašanje, kaj bi rekli na današnjo rabo slovenščine, naši znani literarni mojstri: Primož Trubar, Adam Bohorič, Anton Tomaž Linhart, Jurij Dalmatin, France Prešeren, Žiga Zois, Ivan Cankar in drugi velikani slovenske književnosti.
Predlagam, da se socialne pomoči omejijo dejansko na tiste prejemnike, ki zaradi svojega zdravstvenega ali drugega stanja ne morejo opravljati nobenega dela ali je njihova delazmožnost omejena in ne kot je naša trenutna ureditev, ki nagrajuje nedelo in nedelavce.
V prelepi R Sloveniji je mnogo takih del ki jih je potrebno opraviti, med njimi tudi čiščenje obcestnih jarkov, pobiranje smeti, urejanje okolic javnih površin in druga dela ki jih lahko osebe - prejemniki socialne pomoči - nedvoumno opravijo, zato menim, da MORAMO socialne transfere temeljito prevetriti in jih dodeliti tistim ki so dejansko le teh potrebni in ne, da socialno pomoč ali druge transfeje iz javnih sredstev prejme oseba, ki npr. ne sprejme nobenega dela ali na delu ne ostane daljši čas, se pa na delo vozi z dragim avtomobilom in izkorišča nemalokrat tudi zaupanje javnih uslužbencev v sklopu reševanja vlog za dodelitev socialne pomoči ali druge javne transfere oz. transfere iz ajvnih sredstev.
Naj vlada občutno omeji število tujih delavcev iz tujine bredvsem iz bivše jugoslavije.
Da bo sploh kaj dela za lasten narod, tako pa sedaj na debelo delite delovne vize.
Primer
V naši občini so odprli novo firmo-izdelava PVC oken-vrat ,najprej so se hvalili da bodo zaposlili domačine in kaj se je zgodilo skoraj vsi zaposleni tuji državljani in bivše juge ki so se kar preselili v občino.
Domačini pa ostajajo še naprej brezposelni, ker skoraj vsi lastniki firm iščejo čim cenejšo delovno silo z žegnom poltike- vsake stare-nove vlade.
Najprej poskrbite za lasten narod da bomo imeli dostojne službe potem pa iščite dodatne delavce v tujini ko bo to res potrebno.
peter i,
dobro povedano!
G. Boštjan Erjavec
Toplo pozdravljam branje naturalistov.
Ve"ina ljudi žal bere samo športne novice in FB...
Vecina ljudi ni porno igralcev, da bi na delu ravno doživljali orgazme...
Jaz imam sicer svoje delo rad, kar pa ne pomeni, da je vsak delovni dan postlan z rožicami in skoraj nikoli ne traja le 8 ur...
Mogoče bi morali kakšnega revčka, ki mu je delo prenaporno, vzeti k sebi domov in ga po žlički hraniti, mu menjati plenice ter peti uspavanke...
S svojim denarjem namreč lahko počnete, kar želite, socialna podpora pa je denar vseh davkoplačevalcev.
UMOR???
Zame je ubijanje to, kar naša država počne z delovnimi ljudmi, preplačevanje vseh javnih storitev, kraja davkoplačevalskega denarja in skublenje z davščinami, od katerih imajo največ le politiki, z njimi zlizani "gospodarstveniki" in nedelovni "marginalci, ki dejansko ne zdržijo v službi 8 ur... "
Niti približno ne smemo vseh prejemnikov DSP tlačiti v isti koš, ravno zato pa rabimo strog nadzor in omejitve...
Slovenija naj bi bila socialna drzava. Upam, da bo ostala. Ukinitev socialne pomoci, bi pomenilo dejansko ubijanje vseh teh ljudi z revscino. To se sicer dogaja ze zdaj, tisto bi bilo pa dobesedno UMOR! Kdo lahko to prevzame nase moralno? Kaj naj naredi clovek, ce ne dobi sluzbe niti po 2 letih (kriza, npr.) Kaj naj vsi mogoci marginalci, ki dejansko ne zdrzijo v sluzbi 8 ur in jim je zaradi slabe izobrazbe prenaporna. Dejansko je nek odstotek ljudi vmes - niso ravno bolni, popolnoma zmozni za delo pa tudi ne. Hitler jih je zaplinil. To pa je pravzaprav celo bolj humano, kot pustiti jih brez vsakega dohodka. Od revscine se umira pocasi in bolece. Preberite malo Zolaja, npr. Beznico. Tam je revscina res lepo opisana, pa tudi odsotnost vsakrsne socialne drzave. Preberite in povejte, ce si zelite to?!
Najprej naj ločijo res nezmožne za delo in tiste ki lahko delajo.
Potem naj poostrijo nadzor nad prejemniki socialnih pomoči, saj mnogi med njimi zraven lepo delajo na črno.
Potem naj zaostrijo pogoje za pridobitev socialne pomoči za tuje državljanje in tiste tujce ki uradno živijo v Sloveniji samo zaradi socialne,otroških in brezplačne zdravstvene oskrbe v resnici pa večino časa živijo v svoji matični državi BIH,Albanija,Kosovo,Srbija..,
Najbolje pa je da se zgledujemo po Avstraliji če nima tuji državljan ki želi živeti v Sloveniji dovolj denarja da bi se lahko sam preživljal, se mu-ji preprosto zavrne prošnja za začasno bivanje-viza..itd...
Potem naj začnejo vračati v matične države vse nezakonite migrante ki prihajajo v Evropo in Slovenijo iz celotne afrike,arabskih azijskih držav.
Ne vem ko si je izmislil da so vsi begunci in da nas obvezuje konvencija o beguncih da jih vse tko prešerno spuščajo v evropo ?
Ali ste si sploh prebrali konvencijo o beguncih keo to sploh so ?
www.unhcr.org/si/konvencija-o-statusu-beguncev
DELO
Več kot polovica je dolgotrajnih prejemnikov
Objavljeno
10. november 2018 14.00
"...Slovenija je socialna država, naši vrednoti morata biti solidarnost in spoštovanje človekovega dostojanstva, meni Klampferjeva, ministrstvo pa si bo »prizadevalo za ohranitev razmerja med trgom dela in socialnim varstvom oziroma za določitev sprejemljivega razmerja med denarno socialno pomočjo in najnižjimi plačami«. Prav porušeno razmerje med transferji in dohodki iz dela so opozicijske poslanske skupine, ki so desno od sredine, navedle kot poglavitni razlog, da so do zakona zadržani.
Aleksander Reberšek iz NSi je konkretno ponazoril, da je razlika med dohodki štiričlanske družine, v kateri starša prejemata minimalno plačo, in tisto, kjer starša ne delata, manj kot 200 evrov, pri enostarševski družini z dvema otrokoma pa je razlika celo manj kot 40 evrov..."
DELO
Objavljeno
10. november 2018 14.00
www.delo.si/novice/slovenija/vec-kot-polovica-je-dolgotrajnih-prejemnikov-111194.html
Med upravičenci do denarne socialne pomoči je bilo 1. avgusta 2018 61.267 odraslih ljudi, kar 58 odstotkov med njimi pa je dolgotrajnih. Konec leta 2014 jih je bilo denimo 50 odstotkov, od takrat pa število le še narašča. »Že kar nekaj časa opozarjamo na visok odstotek dolgotrajnih prejemnikov, in to ob tem, da je povpraševanje na trgu dela veliko. Pred leti smo delali raziskavo o strategijah preživetja ljudi z zelo nizkimi dohodki in takrat ugotovili, da veliko dolgotrajnih prejemnikov pestijo razne zdravstvene in socialne težave, nekateri imajo omejitve pri zaposlovanju, kar nekaj pa jih je imelo težave, ki niso zdravniško dokumentirane,« je opisala Martina Trbanc iz IRSSV.
V razmislek...
Osebno poznam naslednje osebe:
-sposobnega mehanika starega 35 let, ki dela v Nemčiji, ker ga medicina dela v Sloveniji ne pusti delati > nikoli mu ne dajo zelene luči na zdravniškem pregledu za delo
-gospe v poznih 50-ih letih, ki je že vsaj 10 let brez zaposlitve, odkar je izgubila zadnjo službo kot tehnološki višek, kasneje doživela še infarkt in ima sedaj še druge probleme z zdravjem. Dolgotrajno prejema DSP, vedno se je odzvala na vsako ponudbo za delo, pomoč ali javna dela. Nikakor ne dobi zaposlitve.
-veliko moških med 25 in 50 let starosti predvsem iz gradbeništva, ki so zdravi in ki raje namenoma sabotirajo vsak razgovor za delo in delajo na črno, ker so imeli v preteklosti redne natege glede izplačil plač, neplačanih prispevkov in ostale probleme z državo...
-mlade ženske, ki denar služijo na črno s prodajo umetniških izdelkov, inštruiranjem ali prek svojih društev...
-osebo okoli 50 let, ki je nekaj mesecev po izgubi zaposlitve uvidela, da je najbolj enostavno trajno prejemati DSP in 2x tedensko delati kot prostovoljka preko CSD ter prejemati skupaj 593 eur dohodka + plačano dopolnilno zdravstveno zavarovanje = 628 eur mesečno.
Minimalna plača za 176 ur mesečno namreč znaša le 660 eur.
Poleg tega prejemnik socialne pomoči le-te državi ne rabi nikoli vrniti in se ne vpiše plomba na njegovo nepremičnino, ki ne presega vrednosti 120.000 eur.
Lahko ima v lasti tudi vozilo do vrednosti 11.000 eur po e-taxu.
Lahko uporablja tudi dražje vozilo na leasing.
Lahko živi tudi v luksuzni vili na leasing....
Naj samo se dodam, da mnogi poklici ljudi tako izcrpajo, da zadnjih 10 let pred penzijo sploh niso zmozni za delo oz. ga ne dobijo (ce ga slucajno izgubijo), ker je jasno, da 55 letnik, ki se ne more vec niti zravnati ne bo dobil dela na gradbiscu, pa tudi ne verjamem, da ga vlece tja, kjer je izgubil mladost in zdravje in kjer je delo tako naporno, kot kak vrhunski sport. Tudi sportniki mladi nehajo.
Potem so to invalidi ali delni invalidi z medicinsko dokumentacijo in ne zgolj brezposelni prejemniki socialne podpore. Socialna podpora mora biti namenjena kratkoročni premostitvi in ne trajnemu načinu preživetja.
Za preverjanje, proti omejitvi prejemanja.
Koliko zasebnih detektivov bomo pa še morali zaposliti v JS (in jih z davki financirati), zato ker nekomu delo ne diši oz. se ne splača?
Problem ni v soc. podpori, ampak da je znesek previsok ce se uposteva minimalna placa, in se enostavno nekaterim ne splaca delat al pa sploh razmisljat o zaposlitvi. 4 clanska druzina kjer sta oba starsa brezposelna dobi 1500e+ na mesec, brezplacen vrtec, subvecnije za stanovanje in podobno, v bistvu ti so na enakem ali celo na boljsem kot druzina kjer sta oba starsa zaposlena z majhnimi placami. Adijo pamet.
Namen tega socialnega transferja naj bi bil zgolj začasna pomoč rezidentu, ki je trenutno brez dohodkov in razen strehe nad glavo nima drugega premoženja in virov za preživljanje.
Če je oseba delovno sposobna (starost, zdravje...) mora biti predhodno in hkrati vpisana na Zavod za zaposlovanje kot aktivna iskalka zaposlitve in aktivno iskati zaposlitev.
Če se ne motim, je denarna socialna pomoč dodeljena vsakič sproti za največ tri mesece naprej, kar pomeni, da naj bi se vsakič sproti preverilo dejansko stanje vlagatelja (premoženje, dohodki in drugi prejemki).
So pa tudi tu sive cone, ki jih CSD ne more preveriti oziroma vpogledati dejanskega stanja, če vlagatelj tega pošteno ne prijavi:
Nakit, stvari večjih vrednosti in gotovina, ki jo ima vlagatelj doma ali v sefu v Sloveniji in tujini.
Gotovina, ki jo ima vlagatelj v depozitih ali na bančnih računih družinskih članov ali prijateljev (npr. otrok denar na računu staršev ali bratov, sester in obratno...)
Najemnina za oddajanje premičnin v najem.
Nepremičnine v tujini, še posebej tiste v državah bivše Jugoslavije.
Najemnina za oddajanje teh nepremičnin v najem.
Gotovinski dobički iz preprodaje blaga na črno.
Gotovinski prejemki iz dela na črno.
Po mojem opažanju je več vrst prejemnikov DSP:
-ljudje s tako nizkimi pokojninami, da ni niti za golo preživetje > treba jim je pomagati!
-prestari ali prebolani za delo > naj bo država tako poštena, če pravi, da je "socialna" ter take ljudi invalidsko upokoji!
Takih je večina!
-ljudje, ki so izgubili delo, poteklo jim je nadomestilo za brezposelnost in niso še našli druge službe kljub temu, da jo aktivno iščejo > takih je relativno malo in jim lahko začasno pomagamo, saj si običajno v manj kot dveh letih najdejo novo delo.
-študenti na pavziranju > naj grejo delat ali se učit naprej! Obvezno ukinit DSP!
-iskalci prve zaposlitve > Fantje in dekleta, najdite si delo, mogoče pač v štartu ne bo primerno vaši magistrski izobrazbi in ne bo višje od minimalne plače, boste pa vsaj dodatno stimulirani, da si čimprej naberete delovne izkušnje in čimprej najdete boljšo službo. OBVEZNO UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ, če odklonijo kakršnokoli delo!!!
-ljudje, ki se jih delodajalci izogibajo, ker so z njimi sami problemi (nezanesljivi, nesposobni, delajo škodo, ustvarjajo samo konflikte in probleme...) > OBVEZNO UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ!!!
-ljudje, ki bi delali samo tista dela, ki jim pašejo > OBVEZNO UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ!!! Nihče niti država jim ni dolžna vtakniti sanjske službe v zadnjico...
-ljudje, ki bi delali, ampak ne za tako nizko plačo > OBVEZNO UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ!!! Če so tako sposobni, naj si sami najdejo službo, kjer bodo plačani tako visoko, kot mislijo, da si zaslužijo ali pa naj se samozaposlijo! Država pa mora imeti uzakonjeno tako visoko minimalno plačo, da je z njo mogoče preživeti in ne zgolj životariti!
-lenuhi, ki jim je vseeno, če celo življenje prejemajo samo 400 eur mesečno > OBVEZNO UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ!!!
Pa naj brskajo po smetnjakih in zganjajo kriminal, če upajo...
-preračunljivi inteligentneži s svojo filozofijo, ki vlečejo socialno pomoč in vse ostale državne socialne transferje. Imajo detajlno naštudiran ves sistem pravic in mahinacij ter znajo državo redno in obilno skubiti za vse, kar mislijo, da jim pripada. Skoraj vedno tudi delajo na črno in tako zaslužijo mesečno bistveno več kot delavec za minimalno plačo. > OBVEZNO PROBATI UKINITI JIM VSAKRŠNO DENARNO POMOČ!!! Čeprav bo to zelo težko, saj so pametnejši od državnih birokratov in zelo iznajdljivi. Bojo pa potem vsaj začeli legalno delati in nehali skubiti davkoplačevalce...
-ljudje, ki so iz različnih vzrokov v osebnem stečaju > Mogoče bi morala država razmisliti o takojšnjem odpisu večine dolgov, kot je to nedavno omogočila političnim priviligirancem, ki niso ravno brez INTELEKTA, so pa toliko bolj pokvarjeni...
In kaj je alternativa? Kriminal ali brskanje za hrano v smetnjakih?
Neka minimalna varnost mora pač biti. Nekateri resnično niso sposobni delati, veliko pa je povsem sposobnih, pa zaradi skoraj minimalni plači primerljivega dohodka, rajši ležijo doma.
Edini rešitvi sta, ali da uvedemo nazaj povračilo socialne podpore v primeru da ta oseba kaj podeduje ali kako drugače pride do denarja, ali pa se uvede univerzalni temeljni dohodek. S tem bi ukinili socialno službo, denar bi prejemali vsi, tudi tisti ki delajo. Tako bi se delo vsaj izplačalo, tisti ki pa res niso sposobni za delo pa bi imeli vsaj za preživetje.
Se strinjam, s tem, da obstaja določen odstotek ljudi, ki zaposlitve ne bodo dobili, zato je za te smiselno podaljšanje. Torej - dopustne bi morale biti izjeme, načeloma pa se strinjam z omejitvijo, ob tem, da država začne končno delati tudi z delodajalci, da si ne bodo več mogli dovoliti vsega, kar jim pade na pamet, ker so s tem krivi za slabe delovne razmere ter posledično nemotiviranost brezposelnih.
Časovna omejitev je preveč pavšalen ukrep, ki tudi ne bi bil pravičen. Po eni strani obstajajo ljudje, ki naj bi jim pomoč bila dejansko namenjena - npr. razni zaradi bolezni ali drugih okoliščin prizadeti ljudje ter podobno prikrajšani posamezniki. Po drugi strani prihaja do izkoriščanja iz strani številnih, kjer socialna pomoč funkcionira kot državna potuha. Rešitev je regulativa in redna inšpekcija, da pomoč dejansko prejemajo tisti, ki jim je namenjena.
Brez skrbi je poštimano in zelo strogo in zelo redno je potrebno marsikaj dokazovati.. kdor bi kadarkoli bil v taki poziciji in bi vedel kako je dejansko v praksi *( in nebi le videl teh nakazanih nekaj sto evrov,vse ostalo zakaj je ta oseba na socialni pa kar izbrisal iz fokusa misli) preprosto nebi dajal ne takih predlogov in ne podobnih komentarjev..ker je ze tako..je zelo strogo in vsak prehlad se mora dokazovati z verodostojno dokumentacijo..dejansko je se prestrogo in ne obratno.lp
neumen nesmiselen predlog.
koliko je ljudi kateri služb ne morejo dobiti.Ce pa misliš zaposlovati vse povorek potem pa ok,bom delal kot avtomehanik kljub needuciranosti ,ti popravljal avto kateri ti dlje kot par metrov ne bo šel,potem pa se buni.
Ali pa Avtimehanik naj dela v strezbi in ti bo prinesel juho v salici za caj ter ti jo zlil za vrat,če bo sreča mrzlo.
Ta predlog je neutemeljen,zgolj predlog brez bilo kake studije o smiselnosti.
Bo pa pospešil hude oblike kriminala katerega ce se sprejme je predlagatelj potencijalni kandidat da okusi kako to izgleda da ga ne posljem v tujino kjer si lahko to izkusi na primer v ZDA.
Ukinit denarno socialno pomoč in uvesti UTD. Proračunski izdatek podoben. UTD stimulira, sociala daje potuho. Podpiram.
Nekdo je tukaj že delal tak izračun, in bi UTD bil cca 50eur na mesec.
To bi pa bila stimulacija XD
Menim da je bolje, da socialne pomoči sploh ne bi bilo oz. naj se od te "pomoči" pokrije samo zdravstveno zavarovanje (če je že prijavljen na zavodu)pa ne bo nobenega brezdelja, ker ostalega denarja ne bo.
Denarna pomoč ne rešuje problemov, da se jo tako radodarno deli (država si kupuje socialni mir) , to je velik denar in marsikdo to na veliko izkorišča.
Ta denar bi lahko porabili drugače, investicije, višje pokojnine.
In še nekaj marskido bi se rad zaposlil, pa delodajalci niti ne odgovorijo tako da ne metat vseh ljudi v isti koš!
Potrebno bo delat tudi na samozaposlitvah ker je premalo možnosti in ljudje jih želijo.
In socialna pomoč bo samo še preteklost.
Plus socialni prispevki bi morali biti na voljo samo za drzavljane.
Mislim da bi bilo bolje uvest obvezno družbenokoristno delo za vse te ljudi. Tako bi rešili problem dela na črno, spravili ljudi delat, jih socializirali, pa še delovne navade bi dobili nazaj (vsak šolar ve, kako težko je po poletnih počitnicah začet zgodaj ustajat pa hodit v šolo... zdaj si pa zamisli da te počitnice trajajo 10 let).
Družbeno koristno delo za sabo potegne hudo organizacijo, mrežo in lokalno razprešenost, poleg tega pa za seboj potegne spet NAŠE financiranje takega dela nekemu (vladi všečnemu) podjetju. Podobno kot to sedaj teče pri raznih tečajih, ki jih nudi Zavod za zaposlovanje.
Osebno bi raje videla takole:
Za vse, za delo spodobne ljudi, bi v času, ko je na volje dovolj služb, po dveh letih začeli progresivno nižati vse socialne transferje:
- od drugega do tretjega leta: posameznik prejme 80% socialne pomoči
- od tretjega do četrtega leta 60% pomoči, za vse ostale socialne transferje, ki so vezani na dohodek (otroški dodatki, subvencija vrteca, najemnin, republiške štipendije itd) se upošteva, kot da posameznik prejema minimalno plačo
- od četrtega do petega leta prejme 40% socialne pomoči, za vse ostale transferje se upošteva, da prejme minimalno plačo
- od petega leta dalje ni upravičene do socialne pomoči, vse ostale transferje se upošteva, da prejme minimalno plačo
Prav tako bi morali vsem, ki so doma subvencionirati zgolj 4 ure vrtca na dan / otroka - toliko, da se otrok socializira. Ne pa da so doma, prejemajo vso podporo in imajo otroka cel dan v vrtcu.
Se popolnoma strinjam, če človek v dveh do treh letih ne najde primernega delovnega mesta zase oz. sanjske službe, potem je ta služba res samo sanjska in bo čas za eno bolj realno...