Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zmanjšanje števila občin

1345 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

Predlagam da se število občin v Sloveniji zmanjša na racionalno raven.

Število prebivalcev bi moralo biti min 50000

93 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S SergejP 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


1. 10. 2019

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ponovna uvedba lokalne samouprave kot klasične lokalne samouprave je bila na notranjepolitičnem področju ena pomembnejših nalog, ki so bile izpeljane v prvem obdobju po osamosvojitvi Slovenije. Ustanovitev novih občin je bila po osamosvojitvi največja reforma teritorialnih upravnih sistemov v državi. Teritorialni del reforme lokalne samouprave je bil pomemben del uvajanja novega sistema lokalne samouprave po letu 1994 in je samoupravne lokalne skupnosti temeljito spremenil tudi po njihovem obsegu, območju. Ozemeljski sestavini uvajanja lokalne samouprave je bil dan velik strokovni in tudi politični poudarek. Ta ugotovitev velja predvsem za prve postopke teritorialnih sprememb občin, ko se je oblikoval koncept občin.
 
Dogajanja pri ustanavljanju občin so imela naslednje skupne značilnosti:

  • velika vloga ustavnega sodišča pri oblikovanju ustavnega koncepta občine, mestne občine in razumevanja ter z ustavo skladne uporabe kriterijev in pogojev za ustanovitev občine oziroma mestne občine,
  • krog pobudnikov in predlagateljev za začetek postopka za ustanovitev občine je bil zelo širok (zbori krajanov, sveti krajevnih skupnosti, občinski sveti, poslanci, in drugi z ustavo določeni predlagatelji),
  • nejasna je bila vloga vlade (v primerjavi z njenim ustavnim položajem nosilca izvršilne funkcije oblasti) v postopkih teritorialne členitve države na občine, v katerih je oziroma ni bila predlagatelj ustanovitve nove občine,
  • nejasna so bila razmerja med rednim zakonodajnim postopkom po poslovniku državnega zbora in posebnim postopkom po zakonu o postopku za ustanovitev občin,
  • enako je veljalo za pravno varstvo pravic, interesov in pravnih koristi pobudnikov in predlagateljev v predhodnem postopku.

 
V Sloveniji deluje 212 občin, od katerih je 11 mestnih občin. Povprečna slovenska občina ima okoli 9.250 prebivalcev, medtem ko je povprečje v članicah Evropske unije skoraj pol manjše, 5.580 prebivalcev. Ob upoštevanju vašega predloga bi pomenilo, da bi bilo v Sloveniji 41 občin. Ob tem velja opozoriti na določbo 139. člena Ustave RS, ki določa, da je treba pred ustanovitvijo občine izvesti referendum s katerim se ugotovi volja prebivalcev, pri pripravi predloga o zmanjšanju števila občin pa tudi ustavno določilo, da je občina lokalna skupnost, ki obsega naselje ali več naselij, ki so povezana s skupnimi potrebami in interesi prebivalcev. Vlada Republike Slovenije glede na navedena dejstva ter da taka reforma verjetno ne bi imela večinske podpore med prebivalstvom, deluje predvsem v smeri spodbujanja medobčinskega sodelovanja. Tako na podlagi Zakona o financiranju občin sofinancira skupne občinske uprave, ki delujejo na območju več občin ter zagotavljajo strokovno izvajanje z zakoni določenih nalog občin. V praksi občine izvajajo svoje naloge tudi na področju gospodarskih javnih služb na širših območjih. Področna zakonodaja, strokovna zahtevnost nalog in racionalnost pri izvajanju nalog občin namreč pogojujejo izvajanje nalog v skupnih javnih podjetjih. Omenimo samo najpomembnejša področja: ravnanje z odpadki, vodooskrba prebivalcev, odvajanje in čiščenje odpadnih voda. Podobno se izvajajo posamezne naloge na izobraževalnem in socialnem področju. Tako je več občin soustanoviteljic javnih zavodov na področju primarnega zdravstva, glasbenega izobraževanja, izobraževanja odraslih, muzejske dejavnosti, knjižnic.

Priloge:

Komentarji