Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Implementacija dela z računalniki v šolah

1002 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Ne le poznavanje, temveč tudi razumevanje kako delujejo računalniki , je že danes ključnega pomena za ljudi, ki želijo biti uspešni v današnjem svetu. Z leti, bo razumevanje vedno kompleksnejših računalnikov še bolj pomembno. Urejanje besedil v Wordu pri urah slovenščine in uporaba Excela pri matematiki sta le dva primera, ki bi bila umestna v času kjer živimo. Prav tako obstajajo zabavni, interaktivni programi za vsa druga področja, večina učiteljev pa je računalniško nepismenih in so njihovi učenci prikrajšani mnogih zanimivih in poučnih stvari. Predlog bi lahko zaživel, če bi tudi učitelji opravili določena izobraževanja.

13 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C Contemplativus 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 5. 2019

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je v začetku leta 2016 sprejelo dokument <link http: www.mizs.gov.si si delovna_podrocja urad_za_razvoj_in_kakovost_izobrazevanja razvojna_podrocja ikt_v_izobrazevanju external-link-new-window internal link in current>Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v slovenske vzgojno-izobraževalne zavode do leta 2020.

Vizija nadaljnjega uvajanja IKT v vzgojno-izobraževalne zavode je zagotoviti posameznikom možnost izobraževanja v odprtem, ustvarjalnem in trajnostno vzdržnem učnem okolju, podprtem z inovativno uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, kar bo na učinkovit in kakovosten način omogočilo pridobitev znanja in spretnosti, ključnih kompetenc  in spretnosti 21. stoletja, potrebnih za uspešno vključevanje v družbo. Prihodnost je v razvoju kompetenc učiteljev, da bodo uporabljali IKT pri delu z učenci takrat, ko je to smiselno in učinkovito. 

Vključevanje e-učbenikov in e-gradiv v vzgojno-izobraževalni proces v slovenskih šolah poteka celovito (razvoj e-učbenikov in e-gradiv, usposabljanje učiteljev in podpora). Poleg samih e-učbenikov in e-gradiv obstajajo tudi podporna gradiva za učitelje:

  • <link https: www.zrss.si strokovne-resitve ponudba-resitev vkljucimo-v-pouk-e-ucbenike external-link-new-window internal link in current>primeri dobre prakse,
  • <link https: www.zrss.si strokovne-resitve ponudba-resitev nacrtujmo-e-pouk-s-smernicami external-link-new-window internal link in current>smernice za načtovanje pouka,
  • prav tako pa je bila narejena <link https: www.zrss.si digitalnaknjiznica kaj-nam-prinasa-esolska-torba-dobra-praksa external-link-new-window internal link in current>evalvacija uporabe e-učbenikov.

V letu 2017 je Arnes začel z izvajanjem štiriletnega Programa nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju - Slovensko izobraževalno omrežje – 2020 oz. SIO-2020. V okviru Programa se vzgojno-izobraževalnim zavodom  sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme. Program se izvaja skozi tri medsebojno povezane dejavnosti.  Več informacij o tem lahko preberete <link https: www.arnes.si sio-2020 external-link-new-window internal link in current>na njihovi spletni strani.

E-učbeniki so eno od sredstev za pouk, njihova učinkovita raba pa je odvisna predvsem od načina uporabe in didaktičnih pristopov poučevanja. Dosedanje raziskave so pokazale, da približno tretjina učiteljev uporablja sodobno tehnologijo (kamor uvrščamo tudi vsa digitalna gradiva, torej tudi e-učbenike) intuitivno pri vsakdanjem izvajanju pouka. Učinkovitost se lahko meri le z dosežki dijakov, kar pa lahko spremljamo v raziskavah, kot so PISA, TIMMS, PIRLS, kjer dobri rezultati slovenskih učencev in dijakov kažejo, da je Slovenija na tem področju precej uspešna.

E-učbeniki so sicer trajno prosto dostopni <link http: eucbeniki.sio.si external-link-new-window internal link in current>na portalu i-Učbeniki. Nastali so v razvojnem projektu E-učbeniki s poudarkom na naravoslovnih predmetih v osnovni šoli (2011-2014) in E-šolska torba (2013-2015).

V letu 2019 je minister za izobraževanje, znanost in šport dr. Jernej Pikalo imenoval delovno skupino (RINOS 2), ki bo pripravila dejavnosti, s katerimi se bodo temeljne vsebine računalništva in informatike uvedle v kurikulume osnovne in srednje šole ter tudi v vrtce.

Komentarji