Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vinjeta - nov avtomobil

1770 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Pozdravljeni,

predlagam ustrezno rešitev v primeru nakupu novega / menjave avtomobila, ko je treba poiskati tudi odgovor na vprašanje, kaj zdaj z vinjeto. Skratka, predlagam možnost nadomestila / sorazmernega deleža ob nakupu nove vinjete za nov avto.

19 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Ruslova 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


7. 5. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Vinjeta je v skladu z <link http: www.pisrs.si pis.web _blank external-link-new-window internal link in current>Zakonom o cestninjenju plačilo cestnine glede na določen čas uporabe cestninske ceste. Gre za pavšalni način plačila cestnine, pri čemer uporabnik z nakupom posamezne vrste vinjete zakupi možnost uporabe cestninske ceste v določenem časovnem obdobju. Ker je vinjeta nalepka, ki se mora na vozilo namestiti na predpisan način, to pomeni, da postane z njeno namestitvijo na vozilo njegova sestavina, zato deli pravno usodo glavne stvari, torej vozila. Iz tega vidika njeno premeščanje z vozila na vozilo ni dovoljeno, pri čemer moramo poudariti, da naša ureditev v tem pogledu ne odstopa od ureditev v drugih državah EU, ki poznajo vinjetni sistem cestninjenja. V primeru prodaje vozila je treba neizkoriščen del vinjete uveljavljati v poslovnem razmerju s kupcem vozila. 

Poleg navedenega pa se je potrebno zavedati, da prihodki iz naslova cestninjenja osebnih in tovornih vozil služijo servisiranju v preteklosti najetih posojil za izgradnjo slovenskega avtocestnega omrežja kot tudi njegovemu upravljanju in vzdrževanju ter posodabljanju z namenom zagotavljanja uporabnikom čim višjega nivoja uslug in standarda prometne varnosti. V tem pogledu je nujno zagotavljati finančno vzdržnost družbe DARS, d. d. Pri tem ne smemo pozabiti, da je za večino v preteklosti najetih posojil porok država, kar pomeni, da bi bilo potrebno v primeru nezmožnosti odplačevanja anuitet s strani družbe DARS, d. d., zagotoviti potrebna sredstva iz integralnega proračuna, v katerega prispevamo vsi davkoplačevalci. Tovrstna dodatna obremenitev državnega proračuna in posledično naših državljanov bi bila nepravična, saj je med našimi državljani veliko takih, ki nikoli ne uporabljajo slovenskega cestninskega omrežja. 

Priloge:

Komentarji