Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Reforma RTVS in pravičen prispevek

2491 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Rad bi izpostavil predvsem dva velika problema v zvezi s financiranjem in delovanjem RTVS.

Prvi problem: financiranje RTV Slovenija (RTVS).

RTVS je trenutno financirana deloma iz državnega proračuna, večji del sredstev pa direktno iz žepa gospodinjstev, ki imajo radijski in/ali televizijski sprejemnik, in sicer po več kot 150 EUR letno.

Zakonodaja je zastarela, saj danes radijski in televizijski sprejemnik še zdaleč nista več edina načina spremljanja vsebin, ki jih ponuja RTVS. Potrebne so dopolnitve obstoječih zakonov in določb.

Prisila v plačevanje RTV prispevka, ki velja le za nekatere prebivalce RS, je že leta neutemeljena in diskriminatorna. Zato naj prispevek plačujejo vsi ali nihče.

Rad bi izpostavil sledeče argumente:

- Skoraj vsak, ki ima v lasti motorno vozilo, ima dostop do radijske naprave.

- Vsak, ki ima pametni telefon, lahko posluša radijske postaje (vključno s slovenskimi).

- Prav vsak, ki živi v RS, ima dostop do interneta (pametni telefon, stacionarni ali prenosni računalnik, tablica) in posledično do arhiva vseh oddaj in prenosov RTVS, prav tako tudi do spletnega prenosa njihovih vsebin v živo - to ugotavlja tudi Ministrstvo za kulturo, kar je razvidno v njihovem odzivu na zadnji predlog v zvezi s financiranjem RTVS: www.predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/9276/null/answers.

Ministrstvo za kulturo je v odzivu na prejšnji predlog o spremembi financiranja RTVS izpostavilo, da se kot "druga naprava" (poleg televizijskega in radijskega sprejemnika) šteje tudi vsaka naprava, ki omogoča dostop do interneta. Po njihovem mnenju (in glede na citirane zakone in pravilnike) bi moral RTV prispevek torej plačevati dejansko vsak prebivalec RS, saj ima prav vsak dostop do takšne naprave, z zelo redkimi izjemami. Na ta način bi se okrepilo (citiram zadnji odgovor z MK) "stabilno in od političnih in gospodarskih centrov moči neodvisno delovanje in s tem uresničevanje poslanstva RTVS", posledično pa bi bil prispevek manjši.

Drugi problem: razpolaganje s finančnimi sredstvi na RTVS.

RTVS redno zaposluje preko 2000 ljudi in ogromno zunanjih sodelavcev. Potrebno je prestrukturiranje RTVS in ekonomično ravnanje s financami.

Nekaj argumentov:

- Kadrovanje na RTVS poteka enako kot pred letom 1990: primerni so samo kadri, ki imajo zveze in poznanstva ter so ideološko ali strankarsko "pravilno" usmerjeni.

- Večkrat smo bili tudi priča pristranskosti tega "neodvisnega" medija.

- Težav z alkoholizmom med zaposlenimi se ne rešuje. Nekateri so vinjeni na delovnem mestu, mnogi hodijo v bližnji lokal na alkoholne pijače med delovnim časom.

- Ni znano, koliko denarja se porabi za številne projekte.

- Izpostavljeni so bili primeri pranja denarja skozi projekte (nazadnje letos poleti v zvezi z grafičnim oblikovanjem za projekt na Primorskem).

Zadnji članek o poslovanju RTVS: www.rtvslo.si/slovenija/nadzorni-svet-rtv-slo-na-odboru-kriticno-o-raz...

Če imate kakršne koli informacije o kršitvah pravilnikov, zakonov, aktov in/ali drugih določb na RTVS, to prosim napišite v komentar pod tem predlogom.

22 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T TB 31 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2018

Odziv Ministrstva za kulturo

V skladu z Zakonom o Radioteleviziji Slovenija (ZRTVS-1) je RTV Slovenija javni zavod posebnega kulturnega in nacionalnega pomena, ki opravlja javno službo na področju radijske in televizijske dejavnosti, utemeljeno na ustavno zagotovljeni pravici do svobode izražanja, ki vključuje tudi pravico do javnega obveščanja in do obveščenosti. Z namenom zagotovitve institucionalne avtonomije, uredniške neodvisnosti in primernega financiranja za izvajanje javne službe je zakonodajalec financiranje RTV Slovenije uredil na način, da je to neodvisno od političnih in gospodarskih vplivov. Glavni vir sredstev za izvajanje javne službe predstavlja RTV prispevek, druge vire pa predstavljajo tržne dejavnosti (npr. oglaševanje), sredstva državnega proračuna, sponzoriranje itd. Ministrstvo ob tem pripominja, da je v državah članicah EU ter tudi v drugih evropskih državah RTV prispevek, v kombinaciji z drugimi prihodki, najpogostejši model financiranja javne službe na področju radijske in televizijske dejavnosti.

Nadalje Ministrstvo za kulturo sporoča, da je glede predloga predlagatelja v zvezi s tem, da naj RTV prispevek plačujejo tudi vsi državljani, ki imajo vozilo z radijsko napravo oz. pametni telefon, računalnik ali tablico, ki ima dostop do interneta, že podalo odgovor, in sicer v odgovoru na predlog »Predlagam.vladi.si predlog 9276-184«. Ne glede na navedeno Ministrstvo za kulturo ponovno poudarja, da iz veljavne določbe prvega odstavka 31. člena ZRTVS-1 povsem jasno izhaja, da je obveznost plačila RTV prispevka vezana na imetništvo katerekoli naprave, ki omogoča sprejem radijskih oziroma televizijskih programov RTV Slovenija.

Glede predlagateljevih navedb, da RTV Slovenija ne ravna ekonomično s financami ter da je tako kadrovska kot tudi programska politika RTV Slovenija pristranska, saj kadrovanje poteka prek zvez, pa Ministrstvo za kulturo pojasnjuje, je RTV Sloveniji v skladu z ZRTVS-1 zagotovljena institucionalna avtonomija, nadzor nad njenim delovanjem in poslovanjem pa se zagotavlja v okviru z zakonom določenih organov. Organi RTV Slovenije so Programski svet, ki je odgovoren za programsko politiko, Nadzorni svet, ki med drugim sprejema finančni načrt in letno poročilo javnega zavoda ter nadzira njegovo poslovanje, in Generalni direktor, ki vodi in organizira delo ter odgovarja za zakonitost poslovanja javnega zavoda. Nadzor nad smotrnostjo in pravilnostjo poslovanja izvaja Računsko sodišče Republike Slovenije. Nadzor nad izvajanjem določb ZRTVS-1 pa izvajata Inšpektorat RS za kulturo in medije in Tržni inšpektorat. Glede na navedeno je presoji Ministrstva za kulturo zagotovljen ustrezen nadzor nad delovanjem in poslovanjem RTV Slovenije. Zato je predlog, da je treba RTV Slovenijo prestrukturirati in uvesti ekonomično ravnanje s financami, neutemeljen.

Priloge:

Komentarji




    Nalagam ...