Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Naravovarstvena zavest mladostnikov

1308 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Pozdravljeni, na letošnji čistilni akciji Očistimo Slovenijo 2018, z dne 15.09.2018 smo udeleženci ugotovili, da se stanje onesnaževanja v slovenskih gozdovih izboljšuje, ugotovili pa smo tudi, da so povzročitelji onesnaževanja pretežno mladostniki, ki z namenom zabave v prostem času zahajajo v gozdove, za sabo pa puščajo odpadke in povzročajo onesnaževanje okolja.

Za zmanjšanje navedene problematike bi potrebovali sistemski ukrep, katerega izvajanje se za ciljno skupino mladostnikov, lahko implementira le v vzgojno izobraževalnih ustanovah. Izobraževanje na temo odpadkov in onesnaževanja v osnovnih šolah sicer že poteka, vendar to, kot ugotavljamo udeleženci čistilne akcije pri mladostnikih ne dviga dovolj naravovarstvene zavesti.

Predlagam, da MIZŠ v kurikulum izobraževanja osnovnošolcev 7., 8. in 9. razredov vključi udeleževanje na čistilnih akcijah, ki jih organizirajo razne naravovarstvene organizacije kot so PZS, LZS, RZS, DOPS, itd. Z vključevanjem osnovnošolcev v čistilne akcije bi v šoli pridobljeno naravovarstveno znanje praktično izkusili, z odstranjevanjem odpadkov in saniranjem onesnaženja, ki so ga povzročili njihovi vrstniki ali celo oni sami pa bi pridobili zavest, da se odpadkov v naravi ne pušča.

Z željo, da podan predlog obravnavate vas lepo pozdravljam.

25 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Slon37 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 11. 2021

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Strinjamo se z izhodiščem, da je lahko sodelovanje otrok, učencev pri čiščenju oziroma vzdrževanju okolice primer avtentičnega učenja in primer dobre prakse. Kar je potrebno v nadaljevanju izpostaviti, je potreba po skupnostnem pristopu, skrbi za varnost pri ravnanju, posebej, ko učenec naleti na zdravju nevarno snov ali predmet, ter skrb za logistiko pri ločevanju zbranega materiala.

Ravno zaradi tega so šole že spodbujene k vključevanju v tovrstne aktivnosti, vendar takrat, ko gre za skupnostni pristop (čistilne akcije v mestni, vaški četrti ali krajevni skupnosti) - ko so prisotni tudi odrasli, starši, ko je prisotna organizacija, ki poskrbi za zaščitno opremo (rokavice...) in ločevanje odpadkov oziroma odvoz.

Komentarji