Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Podaljšana oddaljenost začetka parkirnega prostora od izhodov/vhodov v stranske ulice/ceste

1726 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlog je vezan na oddaljenost parkirnega prostora v ulicah in po mestu, kjer so parkirna mesta ob obrobju cestišča dobro označena, ampak povzročajo dodatne izzive pri vožnji, ko je potrebno zaviti v ostale enakovredne ceste (npr. križišče s parkirnimi prostori levo desno od cestišča) ali v vhode stranskih cest, stranskih ulic (npr. ob stanovanjskih objektih) zaradi premajhne razdalje od vhoda v ulico/cesto do odmerjene črte parkirnega prostora.

Vozniki parkirajo avto do izkoristka zadnjega centimetra prostora, kar povzroči, da pride pogosto do tega, da je avto parkiran tik ob parkirni črti, preblizu zavoju ali prehodu za pešce. Zavijanje v take stranske ulice in ceste je zelo nepraktično! Vprašljiva je vidljivost z leve in desne strani, tako za tistega, ki se vključuje na glavno cesto/ulico, kot za tistega, ki iz glavne ceste/ulice zavija v stransko ulico/cesto. Da ne omenjam pešcev in kolesarjev, ko je prehod za pešce tik ob zaključku parkirnega prostoru ob voznem pasu, kaj šele ko prehoda za pešce ni!

To je izziv za nas stanovalce (naša ulica) ob vsakdanji uporabi vozila, vendar lahko podobne primere opazim po našem mestu, celo v ostalih krajih, tudi v Ljubljani, v bistvu v vsakem manjšem in večjem kraju in mestu, če dobro pogledate naokoli in si vzamete čas za opazovanje v vašem okolju.

Pred kratkih je sosed potreboval nujno medicinsko pomoč sredi noči. Rešilec ga je prišel iskat in prav zaradi nepreglednosti (in teme) in nepraktičnega vhoda v stransko ulico iz glavne ulice (zaradi zaparkiranja oz. postavitve avtomobilov ob glavni cesti/ulici! pa čeprav so parkirali pravilno v za to označenem prostoru!), je rešilec od glavne ceste/ulice potreboval več kot 5 minut v eno smer od/do njega (sosedova hiša je od tega vhoda oddaljena manj kot 50m). Nazadnje je deloma obračal po pločniku (enosmerna ulica) in z vzvratno vožnjo nazaj od sosedove hiše. Ne predstavljam si, kako bi bilo, če bi v našo ulico (glavno in v stranske ob bivalnih objektih) morali zaviti gasilci, ki potrebujejo hiter dostop. To je skrajnost vezana na našo ulico, vendar se dogaja tudi širom Slovenije.

Menim, da potrebujemo boljšo zakonsko opredelitev in signalizacijo, ki omogoča lažje parkiranje in prehodnost tako, da se začetek parkirnega mesta podaljša za en meter ali dva od vhoda v take ulice/ceste (v večjih in manjših mestih!), prav zaradi lažjega prehoda in varnosti v vsakdanjih situacijah vseh udeležencev v prometu ter v primerih posredovanja nujne pomoči.

5 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M MarinaTereza TM 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • 5 5r

    Predpisi že obstajajo.

    • M MarinaTereza TM

      Glede natančno predpisane dolžine, širine, kota, napisa (glede na kraj in vozno sredstvo -- splošne smernice), DA.

       

      Glede praktičnosti, varnosti, dostopnosti, preglednosti in izvajanjem predpisov pri ODDALJENOSTI začetka določenih parkirnih mest od točke ZAVIJANJA (in prečkanja) npr. v stanovanjske ulice, ceste (dvosmerne in enosmerne), na primeru križišč in pri prehodih za pešče v teh območij, NE -- ni dovolj dobro urejeno oz zapisano! Zato prihaja do odstopanj/razlik oz "napak" v praksi

  • B Burek Man

    Saj ponavadi že je tako, je pa problem lahko občina, ki preveč maksimizira parkirna mesta, ali pa ljudje, ki narobe parkirajo.

     

    primer:

    goo.gl/maps/eWTFrzBba2B2

    Lepo se vidi, da se parkirišča začnejo globje v ulici.

    Se pa tudi vidi, da sta dva parkirala izven označenih parkirnih mest.

    In tudi lepo se vidi ime ulice, in kdor pozna, ve tudi kaj drugega se še nahaja na tej ulici, ampak le-teh očitno to ne moti.

    • M MarinaTereza TM

      Naslov in predlog sem malenkost popravila zaradi nejasnosti (mojega napačnega izražanja).

       

      Dobro povedano. Če vzameva vašo sliko za primer:

       

      Tako oddaljeni bi morali bili začetki parkirnih prostorov v vseh večjih IN manjših mestih krajih širom Slovenije. toliko bolj pomembno, če govorimo o primerih cest in ulic ob stanovanjskih objektih (enosmerne kot dvosmerne ulice in križišča).

       

      V realnosti pa dostikrat zgleda črta dovoljenega začetka parkiranja od mesta zavijanja ali od mesta prehoda za pešče bolj podobna meji do katere sta parkirala frajerja izven označenih mest (na sliki). To je napačno, ker se to oddaljenost smatra kot sprejemljivo dovoljeno razdaljo, ki ni praktična v vsakdanu, predvsem zaradi varnosti ne.

    • B Burek Man

      Saj v smernicah je tako, v pravilnikih tudi (torej, da mora biti križišče narejeno tako, da je pregledno).

       

      Kaj naredi župan in pa podizvajalec je pa problem. Tudi za grbine obstajajo smernice, pa še vedno včasih postavijo take, da ti skoraj odtrga pol podvozja, če greš čez pri 20kmh... pa vemo, da ni prav, ampak na občini krivijo izvajalca, izvajalec krivi občino, da je take zahtevala...

       

      tako da, pomojem ni problem, da ni predpisa, ampak bolj to, da nobena inšpekcijska služba ne izvaja nadzora in ne kaznuje ne naročnikov ne izvajalcev takih del.

    • M MarinaTereza TM

      Kje ste to našli, kaj točno piše v pravilniku?

       

      Jaz pravim, da mora najmanj 3 do 5 m razdalje od kraja zavijanja v take ulice/ceste/križišča. Za vse enako predpisano pravilo, brez izgovarjanja na izvajalce, občino itd. ker to ni rešitev. Taka razdalja ne glede na velikost mesta/kraja in križišča, ker se gre za vidljivost, varnost in dostopnost. To ni urejeno na tak način kot je sedaj.

    • S Simon

      Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP),

      65. člen (ustavitev in parkiranje),

      4. odstavek (prepovedana ustavitev in parkiranje),

      3. alineja:

      na razdalji manj kot 5 m pred prehodom za pešce ali kolesarje. Če so na vozišču pred prehodom označena parkirna mesta, mora biti prepoved iz te točke označena s predpisano označbo na vozišču;

       

      5. alineja:

      Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami ...

       

      Se pravi, tudi če je pred prehodom označeno parkirno mesto, je parkiranje prepovedano (in bi morala biti prepoved ustrezno označena), voznik ki tam parkira pa je lahko deležen 40€ globe. Če je policistom/redarjem v interesu.

    • M MarinaTereza TM

      Predpisi obstajajo za:

       

      Glede natančno predpisane dolžine, širine, kota, napisa (glede na kraj in vozno sredstvo -- splošne smernice), DA.

       

      Glede praktičnosti, varnosti, dostopnosti, preglednosti in izvajanjem predpisov pri ODDALJENOSTI začetka določenih parkirnih mest od točke ZAVIJANJA (in prečkanja) npr. v stanovanjske ulice, ceste (dvosmerne in enosmerne), na primeru križišč in pri prehodih za pešče v teh območij, NE -- ni dovolj dobro urejeno oz zapisano! Zato prihaja do odstopanj/razlik oz "napak" v praksi