Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved mopedov in koles z motorjem na kolesarskih stezah

7894 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Čedalje več nas je ki se po dnevnih opravkih vozimo s kolesom in s tem prispevamo k lastnemu in tujemo zdravju ter manjšamo gneče na cesti.

Zato je zelo narobe, da moramo med vožnjo po kolesarski stezi vdihovati strupene izpušne pline mopedov, ki jih na kolesarske steze pošilja 95. člen Zakona o pravilih cestnega prometa.

Zato predlagam, da se prepove vožnja po kolesarskhi stezah vsem motornim vozilom, ki jih poganja motor z notranjim izgorrevanjem.

14 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR E Endvat Ritri 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 7. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa (v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) v 13. točki prvega odstavka 3. člena določa, da je »kolo« enosledno ali dvosledno vozilo, ki ga poganja voznik z lastno močjo ali kolo s pomožnim motorjem, ki je enosledno ali dvosledno vozilo s pedali, opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če kolesar preneha poganjati pedala. Zakon o motornih vozilih v 12. točki prvega odstavka 3. člena določa, da je »moped« (oziroma »kolo z motorjem«) motorno vozilo z dvema ali tremi kolesi, katerega delovna prostornina motorja na prisilni vžig ne presega 50 ccm ali moč motorja na kompresijski vžig ali trajna nazivna moč elektromotorja ne presega 4 kW in pri katerem konstrukcijsko določena hitrost ne presega 45 km/h. Pogoji za udeležbo koles in mopedov v cestnem prometu so urejeni v ZPrCP, in sicer v določbi prvega odstavka 93. člena ZPrCP (pogoji za udeležbo koles v cestnem prometu) in v določbi prvega odstavka 95. člena ZPrCP (pogoji za udeležbo mopedov v cestnem prometu). Tako za kolesa kot tudi za mopede, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, je v ZPrCP določeno, da jih vozniki morajo voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, pa jih smejo vozniki voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje. Za mopede, katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h, pa je določeno, da jih morajo vozniki voziti po cesti ali delu ceste, ki je namenjen prometu tiste vrste vozil, ki jim pripada njihovo vozilo (desni rob smernega vozišča v smeri vožnje). Skladno z navedeno določbo 95. člena ZPrCP je po kolesarskem pasu, kolesarski stezi in kolesarki poti dovoljena vožnja koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, ne pa tudi mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h. Predlagana določba, ki bi prepovedovala vožnjo po kolesarskem pasu, kolesarski stezi in kolesarki poti mopedom, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, z vidika prometne varnosti predstavlja prometno-varnostno tveganja, prav tako pa so pogoji udeležbe teh vozil v cestnem prometu v Republiki Sloveniji urejeni podobno kot v sosednjih državah (Avstrija, Nemčija). Ministrstvo za infrastrukturo iz navedenih razlogov prepovedi vožnje mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, po kolesarskih pasih, kolesarskih stezah in kolesarskih poteh, ne podpira.

Priloge:

Komentarji




  • b b.l

    Bolje kot ta predlog, bi bilo strožje kaznovanje kolesarjev, ki se vozijo po cestišču POLEG kolesarske steze in "sekajo" krožišča, ker jim je odveč slediti kolesarski stezi naokrog.

    • B Burek Man

      ...pa vozijo po levi, pa vozijo s slušalkami + telefonom v roki, pa pijani, pa prehitro čez množico ljudi, ponoči brez luči, prehitevajo druge kolesarje tako, da zapeljejo direktno pred avto, ki vozi mimo, itd. itd.

  • Ikona uporabnika Kamen Kamen

    Prej bi predlagal strožje kazni za kršitelje (največkrat ravno kolesarje), ki

    - vozijo po pločniku

    - vozijo v napačno smer = na napačni strani ceste

    - vozijo po pločniku in še v napačno smer

    - delajo najmanj vse naštete prekrške in to z otrokom na svojem kolesu ali z otroci na lastnih kolesih ob sebi, in jim dajejo 'poučen zgled'

     

    • S Simon

      Če policisti le redko kaznujejo take prekrškarje, je višina globe skoraj nepomembna.

      - a vendar se vožnja po pločniku zadnje čase pogosto legalizira (postavljen znak pešci&kolesarji, ali pa rdeči pas po pločniku) - raje naj spremenijo ZPrCP, pa bomo privarčevali na barvi & znakih

      - po napačni strani ceste lahko le prehitevajo avtomobile (ki pogosto stojijo v kolonah)

      - zakaj je pa pomembno, v katero smer vozijo po pločniku? Saj tudi pešci lahko hodijo v obe smeri po pločniku?

      - jaz svojega otroka učim, da pri zeleni najprej pogleda levo in desno - ker starši v avtomobilih svoje otroke z zgledom učijo, da avtomobilisti lahko vozijo po pešcih in kolesarjih

  • S Simon

    Po cesti ne smejo, ker so prepočasni.

    Po kolesarski ne smejo, ker smrdijo.

    Po pločniku ne smejo, ker so pešcem nevarni.

     

    Katera površina jim sploh še ostane?

     

    Pa gredo tudi meni (kot kolesarju) na živce, ker so počasnejši, naše kolesarske pa preozke za varno prehitevanje.

    • k kinbaropu

      Tudi če jim ne ostane noben površina ne bo nobene škode. Tudi konjske vprege so naši predniki morali prenašati, nam pa jih ni več treba.

       

      Danes za bolj lene obstajajo električni bicikli, za šibke in onemogle pa električni skuterji.

       

       

  • B Burek Man

    Če bi se šlo za varnost, ali pa kaj takega.. pa ajde, razumem.

     

    Ampak plini? Resno? A je taka razlika a vozi po kolesarski stezi, ali pa pol metra levo po robu ceste?

    • K Klara Kocjančič

      Pravzaprav je precej kolesarskih stez, ki so precej odmaknjene od ceste in nepotrebno izpostavljanje izpušnim plinom je škodljivo za zdavje, kar je tudi neka vrsta varnosti. Se pa strinjam, da je ta predlog dobro sprejeti tudi zato, da ne bi prihajalo do nesreč in lahko ljudje kolesarijo v miru, kar je z motorji na teh stezah bistveno težje.

    • E Endvat Ritri

      Je razlika. Niso vse steze tik ob cesti ampak so marsikje vmes še parkirišča, zelenica, kakšno grmičevje. Pa če voziš za mopedom, ki vozi s približno isto hitrostjo kot ti (cca 20-25 km/h, hitrejši morajo itak na cesto) lahko več kilometrov vdihuješ s polnimi pljuči cel izpuh, ki je verjetno še bolj škodljiv od avtomobilskega. S plinsko masko pa ni lahko kolesarit.

       

    • Ikona uporabnika anekdota anekdota

      Burek Man

      Seveda, pol metra je na cesti veliko, lahko igra veliko razliko v vdihavanju plinov! Očitno se ne vozite s kolesom, sploh po mestu ne.

       

      Če ne zaradi plinov, bi lahko vsaj zaradi varnosti razdelili večje kolesarske poti na dva dela (eno za mopede, drugo za kolesarje).

       

      Druga možnost je, da bi po kolesarskih lahko vozili zgolj mopedi na elektriko ipd., ne pa na bencinski pogon.