Prepoved mopedov in koles z motorjem na kolesarskih stezah
Čedalje več nas je ki se po dnevnih opravkih vozimo s kolesom in s tem prispevamo k lastnemu in tujemo zdravju ter manjšamo gneče na cesti.
Zato je zelo narobe, da moramo med vožnjo po kolesarski stezi vdihovati strupene izpušne pline mopedov, ki jih na kolesarske steze pošilja 95. člen Zakona o pravilih cestnega prometa.
Zato predlagam, da se prepove vožnja po kolesarskhi stezah vsem motornim vozilom, ki jih poganja motor z notranjim izgorrevanjem.
Bolje kot ta predlog, bi bilo strožje kaznovanje kolesarjev, ki se vozijo po cestišču POLEG kolesarske steze in "sekajo" krožišča, ker jim je odveč slediti kolesarski stezi naokrog.
...pa vozijo po levi, pa vozijo s slušalkami + telefonom v roki, pa pijani, pa prehitro čez množico ljudi, ponoči brez luči, prehitevajo druge kolesarje tako, da zapeljejo direktno pred avto, ki vozi mimo, itd. itd.
Prej bi predlagal strožje kazni za kršitelje (največkrat ravno kolesarje), ki
- vozijo po pločniku
- vozijo v napačno smer = na napačni strani ceste
- vozijo po pločniku in še v napačno smer
- delajo najmanj vse naštete prekrške in to z otrokom na svojem kolesu ali z otroci na lastnih kolesih ob sebi, in jim dajejo 'poučen zgled'
Če policisti le redko kaznujejo take prekrškarje, je višina globe skoraj nepomembna.
- a vendar se vožnja po pločniku zadnje čase pogosto legalizira (postavljen znak pešci&kolesarji, ali pa rdeči pas po pločniku) - raje naj spremenijo ZPrCP, pa bomo privarčevali na barvi & znakih
- po napačni strani ceste lahko le prehitevajo avtomobile (ki pogosto stojijo v kolonah)
- zakaj je pa pomembno, v katero smer vozijo po pločniku? Saj tudi pešci lahko hodijo v obe smeri po pločniku?
- jaz svojega otroka učim, da pri zeleni najprej pogleda levo in desno - ker starši v avtomobilih svoje otroke z zgledom učijo, da avtomobilisti lahko vozijo po pešcih in kolesarjih
Po cesti ne smejo, ker so prepočasni.
Po kolesarski ne smejo, ker smrdijo.
Po pločniku ne smejo, ker so pešcem nevarni.
Katera površina jim sploh še ostane?
Pa gredo tudi meni (kot kolesarju) na živce, ker so počasnejši, naše kolesarske pa preozke za varno prehitevanje.
Tudi če jim ne ostane noben površina ne bo nobene škode. Tudi konjske vprege so naši predniki morali prenašati, nam pa jih ni več treba.
Danes za bolj lene obstajajo električni bicikli, za šibke in onemogle pa električni skuterji.
Če bi se šlo za varnost, ali pa kaj takega.. pa ajde, razumem.
Ampak plini? Resno? A je taka razlika a vozi po kolesarski stezi, ali pa pol metra levo po robu ceste?
Pravzaprav je precej kolesarskih stez, ki so precej odmaknjene od ceste in nepotrebno izpostavljanje izpušnim plinom je škodljivo za zdavje, kar je tudi neka vrsta varnosti. Se pa strinjam, da je ta predlog dobro sprejeti tudi zato, da ne bi prihajalo do nesreč in lahko ljudje kolesarijo v miru, kar je z motorji na teh stezah bistveno težje.
Je razlika. Niso vse steze tik ob cesti ampak so marsikje vmes še parkirišča, zelenica, kakšno grmičevje. Pa če voziš za mopedom, ki vozi s približno isto hitrostjo kot ti (cca 20-25 km/h, hitrejši morajo itak na cesto) lahko več kilometrov vdihuješ s polnimi pljuči cel izpuh, ki je verjetno še bolj škodljiv od avtomobilskega. S plinsko masko pa ni lahko kolesarit.
Burek Man
Seveda, pol metra je na cesti veliko, lahko igra veliko razliko v vdihavanju plinov! Očitno se ne vozite s kolesom, sploh po mestu ne.
Če ne zaradi plinov, bi lahko vsaj zaradi varnosti razdelili večje kolesarske poti na dva dela (eno za mopede, drugo za kolesarje).
Druga možnost je, da bi po kolesarskih lahko vozili zgolj mopedi na elektriko ipd., ne pa na bencinski pogon.