Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev visokih subvencij za hibridna vozila

2818 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Prelagam določitev še sprejemljive zgornje meje eko subvencije za hibridna vozila ter subvencioniranje le nakupa cenejših hibridnih vozil. Kot namreč vidim iz oglasov se ta zagotavlja tudi za luksuzna vozila, ki jih lahko kupi le nekaj slovencev, ti bi jih lahko kupili tudi brez subvencije, če bi bili seveda ekološko ozaveščeni. Primer za eno od možnih subvencij, ki me je navdihnil za pobudo:

  • ... Že od 102.400 eur z vključeno Eko subvencijo" (7.500 eur)

Tako tem kupcem ostali slovenci preko proračuna subvencioniramo nakup, s čemer se vrjetno, če bi jih vprašali ne bi strinjali.

S tem ukrepom bi z enakimi sredstvi zagotovili možnost subvencioniranega nakupa več uporabnikom in dosegli večji željeni "okoljski učinek".

20 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D DaNamBoBolje 56 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 1. 2020

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Za doseganje ciljev razogljičenja prometa v Sloveniji, z doseganjem indikativnih ciljev OP TGP ter udejanjanjem domačih zavez in obvez Republike Slovenije na podlagi mednarodnih sporazumov in zakonodaje EU, bo treba do leta 2030 spremeniti strukturo voznega parka v Sloveniji. Tako pri osebnih kot pri gospodarskih vozilih ter avtobusih za javni linijski prevoz potnikov se bo moral precej večati delež vozil na alternativna goriva. Šele zadostno število vozil na alternativna goriva bo omogočilo izvajanje vzdržnih poslovnih modelov vzpostavljanja in upravljanja infrastrukture.

Optimalen scenarij Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov do leta 2030 na 20 odstotkov. Z dosego zastavljenih ciljev v skladu z optimalnim scenarijem bo Slovenija izpolnila zaveze, ki jih ima na področju prometa. Če pa želimo doseči, da bi bila Slovenija med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti, bi morali slediti scenariju, ki predvideva, da bi imeli v voznem parku v letu 2030 že 37-odstotni delež osebnih avtomobilov na alternativna goriva. To pomeni, da bi bil v letu 2030 delež teh vozil ob prvi registraciji 81 odstotkov vseh na novo registriranih vozil, pri čemer bi bilo 79 odstotkov električnih avtomobilov in 2 odstotka avtomobilov na vodik.

Pri načrtovanju ukrepov uvajanja električnih vozil v prometu smo imeli ob pripravi Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu zadržke, ki ste jih navedli tudi sami v vaši pobudi, zato smo ukrepe neposrednih spodbud s subvencijami omejili na časovno obdobje, ko električna vozila cenovno še ne morejo konkurirati vozilom, ki jih poganja motor z notranjim zgorevanjem.

Glede vase pobude o prihodnosti električnih vozil in spodbujanja njihove uporabe v javnem sektorju pa vam sporočamo, da subjekti javnega sektorja pri posodabljanju voznega parka upoštevajo zahteve uredbe, ki ureja zeleno javno naročanje.

V vmesnem pregledu izvajanja ukrepov iz Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu 2018-2020 (akcijski program), ki smo ga na ministrstvu izdelali ob koncu leta 2019, ugotavljamo, da uresničevanje ciljev iz Strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji (strategija), ki jo je Vlada Republike Slovenije sprejela 12. oktobra 2017, predvsem na področju uporabe električnih vozil, znatno zaostaja za cilji strategije in akcijskega programa. Zato trenutno razmišljamo predvsem o dodatnih ukrepih za spodbujanje uporabe alternativnih goriv v prometu in ne o zniževanju sredstev za subvencije ob nakupu vozila. Svoje ukrepe bomo tudi v prihodnje sproti vrednotili in prilagajali situaciji na trgu in terenu.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 26. 4. 2018 | 18:14:39

Ukinitev visokih subvencij za hibridna vozila

Prelagam določitev še sprejemljive zgornje meje eko subvencije za hibridna vozila ter subvencioniranje le nakupa cenejših hibridnih vozil. Kot namreč vidim iz oglasov se ta zagotavlja tudi za luksuzna vozila, ki jih lahko kupi le nekaj slovencev, ki bi jih lahko kupili tudi brez subvencije, če bi bili seveda ekološko ozaveščeni. Tako pa tem tem ostali preko proračuna subvencioniramo nakup. S tem ukrepom bi z enakimi sredstvi zagotovili tudi možnost nakupa več uporabnikom in dosegli večji "okoljski učinek".

Komentarji