30. 1. 2020
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Za doseganje ciljev razogljičenja prometa v Sloveniji, z doseganjem indikativnih ciljev OP TGP ter udejanjanjem domačih zavez in obvez Republike Slovenije na podlagi mednarodnih sporazumov in zakonodaje EU, bo treba do leta 2030 spremeniti strukturo voznega parka v Sloveniji. Tako pri osebnih kot pri gospodarskih vozilih ter avtobusih za javni linijski prevoz potnikov se bo moral precej večati delež vozil na alternativna goriva. Šele zadostno število vozil na alternativna goriva bo omogočilo izvajanje vzdržnih poslovnih modelov vzpostavljanja in upravljanja infrastrukture.
Optimalen scenarij Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov do leta 2030 na 20 odstotkov. Z dosego zastavljenih ciljev v skladu z optimalnim scenarijem bo Slovenija izpolnila zaveze, ki jih ima na področju prometa. Če pa želimo doseči, da bi bila Slovenija med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti, bi morali slediti scenariju, ki predvideva, da bi imeli v voznem parku v letu 2030 že 37-odstotni delež osebnih avtomobilov na alternativna goriva. To pomeni, da bi bil v letu 2030 delež teh vozil ob prvi registraciji 81 odstotkov vseh na novo registriranih vozil, pri čemer bi bilo 79 odstotkov električnih avtomobilov in 2 odstotka avtomobilov na vodik.
Pri načrtovanju ukrepov uvajanja električnih vozil v prometu smo imeli ob pripravi Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu zadržke, ki ste jih navedli tudi sami v vaši pobudi, zato smo ukrepe neposrednih spodbud s subvencijami omejili na časovno obdobje, ko električna vozila cenovno še ne morejo konkurirati vozilom, ki jih poganja motor z notranjim zgorevanjem.
Glede vase pobude o prihodnosti električnih vozil in spodbujanja njihove uporabe v javnem sektorju pa vam sporočamo, da subjekti javnega sektorja pri posodabljanju voznega parka upoštevajo zahteve uredbe, ki ureja zeleno javno naročanje.
V vmesnem pregledu izvajanja ukrepov iz Akcijskega programa za alternativna goriva v prometu 2018-2020 (akcijski program), ki smo ga na ministrstvu izdelali ob koncu leta 2019, ugotavljamo, da uresničevanje ciljev iz Strategije na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji (strategija), ki jo je Vlada Republike Slovenije sprejela 12. oktobra 2017, predvsem na področju uporabe električnih vozil, znatno zaostaja za cilji strategije in akcijskega programa. Zato trenutno razmišljamo predvsem o dodatnih ukrepih za spodbujanje uporabe alternativnih goriv v prometu in ne o zniževanju sredstev za subvencije ob nakupu vozila. Svoje ukrepe bomo tudi v prihodnje sproti vrednotili in prilagajali situaciji na trgu in terenu.