Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obvezna označba sponzoriranih objav na družbenih omrežjih in drugje

3135 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Zadnje čase je vse več uporabnikov na družbenih omrežjih, posledično je vse več "popularnih" ljudi, z ogromnim številom sledilcev, ki se sčasoma preživljajo s tem, da v videih in fotografijah (npr. na youtubeu, instagramu, facebooku, snapchatu itd.) objavljajo, kažejo ali recenzrajo produkte raznih podjetij in za to dobijo ali izdelek zastonj, ali pa kar denarno plačilo.

Ko taka oseba javno pokaže, reklamira, ali recenzira nek izdelek, gledalec težko ugotovi, a gre za iskreno recenzijo/objavo, ali pa gre za plačano reklamo, ki seveda izdelek pokaže v najboljši luči. Podobno velja tudi za vse ostale primere, kjer osebe take izdelke prikazujejo v posnetkih/slikah, ipd.

Predlagam da morajo biti vsi videi, kjer se pojavljajo sponzorirani izdelki, oz. je objavitelj pridobil neko materialno korist (zastonj izdelek ali pa denar), biti primerno označeni. Torej, naj bo na začetku videa ali pa na začetku opisa videa (slike, objave,...) napis, da gre za plačan prispevek, in kdo plačuje objavo/reklamo le-tega.

S tem bodo potrošniki bolje obveščeni o naravi samega posnetka oz. postavitve izdelka v kader, in bodo imeli dodatno informacijo, preden se bodo odločili za nakup takega, ali podobnih izdelkov.

Torej, po domače, če nek blogger/instagrammer dobi denar/izdelek, da ga pokaže v videu, naj bo to jasno napisano, da je objava plačana, in kdo je plačnik - lahko kar v videu ali na začetku opisa samega. Tako imajo določene države že urejeno (amerika, velika britanija ipd,).

19 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I IstiGram 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 6. 2018

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo odgovarja, da tako Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) kot tudi Zakon o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP), ki spadata v pristojnost Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, urejata samo razmerja med podjetjem in potrošnikom.

Navedena zakona opredeljujeta potrošnika kot fizično osebo, ki pridobiva ali uporablja blago in storitve za namene, ki niso povezani z njeno poklicno ali pridobitno dejavnostjo, podjetje pa kot pravno ali fizično osebo, ki opravlja pridobitno dejavnost, ne glede na pravnoorganizacijsko obliko.

V skladu s 15.a členom ZVPot mora biti v vseh oglaševalskih sporočilih, ki so del ali pa predstavljajo storitev informacijske družbe, če ni z drugim predpisom to že urejeno v enakem ali večjem obsegu, poleg firme in sedeža ali vsaj naslova spletnih strani, če je iz njih razvidna identifikacija podjetja, jasno prepoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo, in katero podjetje je njegov naročnik.

V skladu z 22. točko 7. člena ZVPNPP šteje za zavajajočo poslovno prakso, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno, če podjetje lažno zatrjuje ali daje vtis, da ne deluje za namene, ki so povezani z njegovo trgovsko, poslovno, obrtno ali svobodno poklicno dejavnostjo, ali se lažno predstavlja za potrošnika.

Za nadzor ZVPot in ZVPNPP je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, ki na podlagi opravljenega nadzora v konkretnem primeru lahko ugotavlja, ali posamezni uporabnik družbenega omrežja pri svojih objavah in oglasih nastopa v vlogi potrošnika ali podjetja.

Priloge:

Komentarji