Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Poenostavitev prispevkov

2566 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Nov predlog zakona za novo dopolnilno zavarovanje z novim imenom zdravstveno doplačilo:

data.si/blog/2018/03/08/zdravstveno-doplacilo-od-20-do-75-evrov/

 

Trenutni sistem je tak, da se pri delodajalcu zmeniš za bruto plačo (recimo 1000eur za lažjo računico), in potem se glede na to cifro računajo prispevki. Delavec mora seveda prislužiti celoten svoj strošek delodajalcu.

Za zdravstvo se trenutno plača:

-6.63% (obvezno zdravstveno zavarovanje) od te bruto plače, torej 66.30eur, ki se jih odšteje od bruto plače

-6.56 (spet obvezno zdravstveno zavarovanje) od te bruto plače, torej 65.60 eur, ki se jih prišteje kot strošek delodajalca - torej strošek za plačo ni več 1000 ampak 1065.60eur, ki jih mora delavec seveda prislužiti.

-dodatnih ~28eur dopolnilnega zavarovanja (ki bo potem 25,30, 35, ali kolikorkoli že), ki jih mora zaposlen plačat sam.

Torej 3x delo za isto stvar!

Podobno za pokojninsko zavarovanje, od 1000eur se odšteje 15.50% delavcu, delodajalcu pa naloži 8.85% doplačila, spet 2x za isto stvar.

 

Podobno kot v enem prejšnjem predlogu tukaj, predlagam poenostavitev, dvig osnovne plače na danačnjo bruto-bruto raven (popravek cifre na papirju), in EN prispevek za zdravstvo, ki je direktno viden na plačilni listi, EN prispevek za pokojnino, EN prispevek za starševsko varstvo, ipd., in naj se ukine obvezna doplačila dodatnih zavarovanj za storitve, ki jih mora kriti obvezno zavarovanje.

23 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Burek Man 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 1. 2020

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V zvezi s posredovanim predlogom bi uvodoma želeli izpostaviti, da Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2) kot eden izmed štirih sistemskih predpisov, ki urejajo področja socialnih zavarovanj, v prvem odstavku 8. člena določa, da obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje financirajo zavarovanci, delodajalci oziroma v določenih primerih tudi Republika Slovenija. Obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje, kot tudi ostala obvezna socialna zavarovanja, temeljijo na podlagi načela medgeneracijske solidarnosti in vzajemnosti, ki sta neposredno povezani z dokladnim principom financiranja. To pomeni, da aktivni zavarovanci in drugi zavezanci za plačilo prispevkov s sprotnim financiranjem zagotavljajo sredstva za izplačevanje pokojnin upravičencem. Z razliko od naložbenega sistema, ko lahko zavarovanci v vsakem trenutku preverijo, koliko sredstev so zbrali na svojem računu, se pri dokladnem sistemu prispevki tekoče porabljajo, zato je bil že ob sami zasnovi tega sistema sprejet družbeni dogovor, da se jasno razmeji, kolikšen del bremena za izplačilo posameznih pridobljenih pravic se porazdeli iz financiranja prispevka delavca in kolikšen del iz prispevka delodajalca. Višine stopenj prispevkov za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, prispevek za obvezno zdravstveno zavarovanje, prispevek za starševsko varstvo in prispevek za zaposlovanje so določene v Zakonu o prispevkih za socialna zavarovanja (v nadaljnjem besedilu: ZPSV), pri čemer so določene stopnje prispevkov, ki bremenijo zavarovance in stopnje, ki bremenijo delodajalce.

Z veljavnim sistemom obračunavanja prispevkov za socialna zavarovanja pa so povezani še številni drugi sistemi, med katerimi je potrebno izpostaviti davčni sistem. Skladno s 159. členom ZPIZ-2 je pristojnost za pobiranje prispevkov za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje podeljena davčnemu organu. Pobiranje prispevkov vključuje nadzor nad obračunavanjem, plačevanjem prispevkov, vodenje evidenc, izterjavo in vse druge potrebne aktivnosti, da se zagotovi izpolnitev zavezančeve obveznosti glede plačila prispevkov. Prispevki zavarovanca in delodajalca se po veljavnih predpisih plačujejo na različne račune, zato je tudi nadzor nad obračunavanjem prispevkov možen samo na način razdelitve prispevka na prispevek zavarovanca in prispevek delodajalca.

Kljub temu, da smo v odgovoru na vaš predlog izhajali predvsem in zakonodaje, ki ureja področje pokojninsko in invalidsko zavarovanje, naj poudarimo, da je sistem pobiranja prispevkov v principu enak za vsa socialna zavarovanja. Glede na navedene menimo, da predlog za poenostavitev vseh prispevkov za socialno zavarovanje ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji