Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

E-zdravstvo

3931 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Ministrstvo je ugotovilo, da je odsotnost pacientov ključni razlog za dolge čakalne dobe. Pomanjkanje zdravnikov, ne. In se uvaja "kazensko" disciplino nad pacienti, ne nad delovanjem zdravstva. (10dni pred pregledom treba opravičiti razlog odsotnosti, kar v primeru res nepričakovane odsotnosti na dan pregleda/posega, uvaja dodatno delo izdajatelja napotnice, ker bo bil obremenjen zdravnik, ki izdaja napotnice, saj bo po novem moral ponovno odločati ali je bolezensko stanje tako hudo, da mu lahko izda novo napotnico) Ker zdaj naprimer nekdo, ki ne bo spoštoval vrstnega reda, ali bo 2x ali večkrat neizpolnil zahteve zdravstva, bo 1x prišel do stanja, ki bo ogrožalo njegovo zdravstveno/življenjsko stanje in ga lahko zdravnik obravnava neprednostno. Kje so v času digitalizacije te e-napotnice? Npr. Zdravnik izda e-napotnico k ustrezni specializirani bolnišnici (po stopnji nujnosti) in pacient, takoj izve datum pregleda (najbrž se lahko pacient odloči tudi za pregled v drugem kraju, če želi hitrejšo obravnavo). Da ima zdravnik že takoj vpogled v točne čakalne dobe po Sloveniji, in se pacient sam odloči za kraj pregleda (in z njim določeno čakalno dobo). Nekakšen e-sistem zdravstva, ki bi lahko za mero sigurnosti zahteval potrditev pacienta 2-dni pred posegom/pregledom in v primeru nepotrditve ostali pacienti dobijo obvestilo, da lahko zapolnijo manjkajoč termin. Pacienti za pregled/poseg bi se morali zglasiti 1uro pred pregledom/posegom, da v primeru odsotnosti na dan posega zdravnik ne ostane brez dela. Ob odsotnosti nekega pacienta na dan posega/pregleda, se spet pošlje obvestilo naročenim pacientom, da lahko pred koncem delovnega časa zdravnika se oglasijo na pregled/poseg. (sistem avtomatskega sms/glasovnega/e-mail obveščanja --> prost termin (vsakih 5/10min naslednjemu pacientu) --> in 1. ki potrdi se lahko zglasi proti koncu dnevnih pregledov ali vmes. Ministrstvo ima potem v e-sistemu pregled naročenih in pregledanih pacientov. Delo vsakega zdravnika. In v primeru visokih odsotnostih pri pregledih/posegih ali pomanjkanju dela pri zdravniku, in zapolni manjkajoče vrzeli. Ima pa tudi pregled kaj se smatra za zelo nujno (24ur), nujno (1teden), hitro (1mesec) in redno. (in mogoče sčasoma z zakonom opredeli hitrost napotitve naprej, glede na bolezensko stanje) najbrž bi bil tak sistem potreben tudi v zobozdravstvu. (baje, sicer nepreverjeno z moje strani, imajo nekateri krajše čakalne dobe zaradi poznanstev ali daril) in bi spet ministrstvo imelo nadzor nad čakalnimi dobami in dejanskim delom.

17 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jb2504 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 3. 2018

Odziv Ministrstva za zdravje

Veseli nas, da ste ravno tako kot mi mnenja, da je obstoječi sistem eNaročanja nekaj, kar pacienti potrebujemo in je za nas koristno.

Sistem eNaročanja vsem pacientom z izdano eNapotnico (teh je že pol leta več kot 90%) omogoča, da ga naročijo že pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti ali pa se naroči preko portal za paciente zvem.ezdrav.si sam. Pri tem ima na voljo pregled vseh izvajalcev zdravstvene dejavnosti, ki določeno storitev izvajajo, nato pa se odloči za tistega, ki mu najbolj ustreza. Z raširitvijo seznama storitev 26. marca bo naročanje omogočeno za več kot 600 storitev. Sistem eNaročanja ravno tako omogoča, da pacienti, ki se naročajo preko sistema, zapolnijo morebitne proste termine in s tem zagotovijo visoko izkoriščenost terminov, ki so na voljo. Sistem pacienta tudi opozori na prihajajoči termin pregleda 14 dni in 3 dni pred pregledom (na elektronski naslov ali preko SMS).

Do podatkov v sistemu MZ nima vpogleda, saj gre za osebne podatke pacientov, ima pa vpogled v anonimizirane podatke, ki jih lahko uporablja za analize in načrtovanje ukrepov.

K pripravi kriterijev za stopnje nujnosti za posamezno vrsto zdravstvene storitve smo pozvali Razširjene strokovne kolegije, ki so najvišji strokovni organ v posamezni specialnosti.

Komentarji