Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uporaba t.i. ležečih policajev

5741 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da iz zakona odstrani uporabo t.i. ležečih policajev kot sredstvo za umirjanje prometa.

Utemeljitev;

Omenjeno sredstvo povzroča dodatno onesnaževanje okolja, zaradi zaviranja in pospeševanja, pred in po oviri. ( po izkušnjah so redki ležeči policaji narejeni tako, da bi se preko njih peljal v skladu z predpisano hitrostjo - seveda če voznik tudi plača stroške vzdrževanja vozila).

Hkrati se mora preko teh ovir na cesti peljati tudi večina ljudi, ki spoštuje cestno prometne predpise.

Menim, da imamo v danem času bistveno boljše rešitve za umirjanje prometa, ki sicer v prvem koraku mogoče stanejo nekaj več, so pa ob upoštevanju ekološke bilance seveda cenejše.

23 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Jani 40 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 3. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Umirjanje prometa je sklop gradbeno tehničnih in regulativnih ukrepov s katerimi se v naseljih in drugih občutljivih okoljih zagotavljajo prometne razmere tako da je hitrost vožnje prilagojena administrativnim omejitvam oziroma dejansko dopustnim razmeram. S temi ukrepi se minimalizira možnost nastanka prometnih nesreč in istočasno zmanjša morebitne posledice le teh na minimalno raven. Naprave za umirjanje prometa so različnih izvedb in sicer kot prometni znaki, zvočne zavore, sinusoidne, trapezne in montažne grbine, ploščadi, sredinski in stranski prometni otoki ter krožna križišča. V zadnjem času pa se uveljavljajo tudi aktivne izvedbe, ki s svojim aktivnim delovanjem selekcionirajo kršitelje in s tem pripomorejo k ohranjanju okolja. Namestitev fizične naprave/ovire za umirjanje prometa na vozišče je dopustna le na podlagi predhodnih analiz (podatkov o večjem deležu stalnega neupoštevanja prekoračitev omejitve hitrosti v daljšem časovnem obdobju oz. podatkov o številu prometnih nesreč, itd…). Odločitev za izvedbo ukrepa mora biti strokovno utemeljena, z izbiro vrste ukrepa pa je potrebno zagotoviti da bo dosežen zahtevan učinek. Pri izvajanju ukrepov za umirjanje prometa se izhaja iz želene hitrosti, ki se jo želi doseči z izvedbo ukrepa na nevarnem odseku ceste. Želeno hitrost definira prevozna hitrost naprave ter medsebojni razmik naprav, prevozna hitrost naprave pa je odvisna od geometrije naprave. Naprave in ukrepi za umirjanje prometa se načrtujejo skladno z Odredbe o obvezni uporabi tehnične specifikacije /TSC 03.800:2009/ (Uradni list RS, št. 21/00), ter Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15 in 46/17). Z omenjenimi predpisoma so natančno predpisani geometrijski elementi (horizontalni, vertikalni, zaokrožitve) za dimenzioniranje posamezne naprave za določeno prevozno hitrost in izhajajo iz mednarodnih strokovnih ugotovitev. Aktualna formalna regulativa področja umirjanja prometa v naseljih je ustrezna in primerljiva evropskemu prostoru, zato ne obstajajo argumentirani razlogi za spreminjanje ali ukinjanje zakonskih rešitev, ki urejajo » naprave in ukrepe za umirjanje prometa«.

Priloge:

Komentarji