Ukinitev obvezne zimske opreme osebnih avtomobilov
Vsem je seveda jasno, da so zimske pnevmatike boljše v zimskih razmerah. Prav tako je vsem jasno, da so v toplejšem vremenu boljše letne pnevmatike.
Predlagam, da to uredimo tako, kot imajo urejeno naši severni sosedje, po katerih se sicer zelo radi zgledujemo. V povprečju imajo več snega od nas in nižje temperature, pa je zimska oprema kljub temu obvezna le v zimskih razmerah.
V zadnjih nekaj letih se mi bistveno večkrat zgodi, da se z zimskimi gumami vozim v toplem sončnem vremenu, kot pa po snegu. In toliko kot so zimske gume boljše ko je mrzlo, so letne gume boljše ko je toplo.
Predlog:
29. člen Zakona o pravilih cestnega prometa naj se spremeni tako, da bo v prvem odstavku določeno, da morajo vozila imeti zimsko opremo le če so na cesti zimske razmere.
6. odstavek tega člena naj se spremeni tako, da se globa za vožnjo brez zimske opreme v zimskih razmerah dvigne na 500 EUR + 5 kazenskih točk (sedaj 40 EUR).
9. odstavek tega člena naj se spremeni tako, da bo globa za oviranje prometa zaradi neuporabe zimske opreme v zimskih razmerah 1.500 EUR in 18 točk (sedaj 500 EUR + 5 točk).
10. odstavek tega člena naj se spremeni tako, da bo globa za pravne osebe 10.000 EUR, za odgovorno osebo pa 1.500 EUR (sedaj 1.000 EUR in 120 EUR).
In ko bi predlagatelja sneg presenetil na avtocesti, bi preklel vsako sekundo pisanja tega predloga...
Sem proti, saj 29. člen Zakona o pravilih cestnega prometa, določa, da morajo imeti motorna in priklopna vozila v cestnem prometu predpisano zimsko opremo. Predpisano zimsko opremo morajo imeti tudi v zimskih razmerah. Glede na to, da je vsako leto večji kaos na cesti zaradi neprimerne opreme, ker nas skoraj vsako leto vedno pred 15. novembrom preseneti sneg ne bi bilo logično, da bi to ukinili, niti ne razumem predloga, da bi zimske pnevmatike imeli na avtomobilu, le takrat ko zapade sneg, potem bi to zgledalo tako, da bi skoraj vsak moral imeti doma vulkanizersko delavnico in menjati gume izn letnih na zimske vsakič ko bo zapadel sneg ali pa se bo temperatura spustila pod 0.
Sem proti, Zakon o pravilih cestnega prometa v 29. členu določa, da morajo biti motorna in priklopna vozila na slovenskih cestah pozimi in v zimskih razmerah opremljena s predpisano zimsko opremo (https://www.policija.si/index.php/preventiva-/1148).
V tem ne vidim problema in ne vidim smisla, da bi gume menjali vedno ko bo posijalo sonce. V prtljažniku imaš verige in s tem se izogneš kazni. Mnogi za menjavo pnevmatik plačamo in ni smisla da jih menjavamo neprestano.
Mislim da trenutna zakonodaja ustreza slovenskemu okolju. Komur se zdi menjava gum prevelik storšek, naj pač premisli ali si lahko privošči avto. Gume so ključnega pomena, saj predstavljajo edini stik s podlago. Predlog ni dovolj optimiziran, saj se že ob zdajšnji zakonodaji dogaja, preveč nesrečnih dogodkov na cestah, zaradi neustrezne opreme.
Uglavnem, zaradi prevelike temperature amplitude v obdobju enega leta, lahko s preventivnim prilagajanjem ustreznosti gum naredimo veliko.
www.zurnal24.si/avto/so&
Kazni previsoke, drugače bi bil predlog sprejemljiv
In kaj bi s tem profitiral? Pol miljiona voznikov bi čakalo do prve vremenske napovedi, ki bi čez 1 dan napovedovala sneg, potem bi pa naenkrat navalili na vulkanizerje. Zdaj se vsaj malo razporedijo, če je že pred 15. kakšen bolj zimski dan ali po 15. še ostane toplo.
Mislim da je ravno obratno, ravno po sedanjem večina ljudi čaka zadnji dan, Veliko vulkanizarjevo, vremenska napoved je pa vsaj za en teden dovolj točna za menjavo gum. Poleg tega bi predlog rešil problem, ko so v sredini novembra še vedno visoke temperature in se zimske gume pospešeno obrabljajo...
S tem bi profitiral predvsem, da tisti, ki se v zimskih razmerah ne vozijo, ne bi rabili 2x letno menjavati gum. V mestih obstaja precejšnje število ljudi, ki lahko tiste tri dni v letu, ko je na cesti sneg, uporabijo javni prevoz....na očiščenih cestah pa je varna tudi vožnja z letnimi gumami.
Tisti, ki se pozimi ne vozi, itak ne rabi menjati gum, ker policaji ne hodijo preverjat avtomobilov po garažah. Zimske gume pa nikakor niso samo za sneg. Tudi pri očiščenih mokrih cestah in pri nizkih temperaturah je zimska pnevmatika čisto nekaj drugega kot letne gume. Tisti, ki se radi igrajo s svojim življenjem, ali pa se tudi pozimi res vozijo samo ob suhih in toplih dneh, pa si pač vržejo v prtljažnik verige, katere lahko dobijo za par evrov in je zakonu zadoščeno.
Še eden, ki je zjutraj pozabil vzeti tableto ...
Predlog podpiram, datumska omejitev bi sicer lahko ostala v zakonu, le pripis bi se dodal, da obveznost velja v zimskih razmerah - snegu, ledu, mrazu itd. (tako imajo v Avstriji).
Prav tako bi se lahko dodal člen, o globi za osebo, ki v zimskih razmerah nima zimske opreme in je udeležena v nesreči, oz. je ogrožala druge ljudi.
Proti, ker v mrazu so zimske gume boljše. Alternativa letnih gum + verig še vedno obstaja, verige so pa ~30 eur hofer-kvaliteta dovolj za izpolnit zakonski minimum.
Zaupat ljudem, da bodo pravočasno zamenjali gume pa žal ne gre (kot se vidi ob vsakem sneženju, ko je ogromno ogromno avtomobilov še z letnimi gumami v jarkih in/ali delajo zastoje.
V mrazu so zimske gume boljše, v toplem vremenu (danes je bilo prav lepo vreme) pač ne.
Sicer pa - če so zimske gume boljše, potem kmombinacija letnih z verigami v prtljažniku ne pomaga prav veliko, mar ne?
Ravno iz tega, da za zimsko opremo štejejo tudi verige v prtljažniku gre sklepati, da razlika v obnašanju v odvisnosti od temperature ni toliko bistvena kot sneg. Države, ki imajo obvezo v zimskih razmerah le-teh nimajo definirane po temperaturi ampak snegu, ki se oprijemlje vozišča.
Višje kazni so namenjene ravno temu, da se več voznikov odvrne od tega, da bi vozili z letnimi gumami v snegu.
>V mrazu so zimske gume boljše, v toplem vremenu (danes je bilo prav lepo vreme) pač ne.
Danes je bilo nekje 8 stopinj (zrak), asfalt pa nekaj stopinj manj. Temu jaz ne bi rekel toplo. Ponoči je bilo okoli ničle, nekje je bilo celo pod, kar pomeni poledico - torej neprimerno za letne gume.
>Sicer pa - če so zimske gume boljše, potem kmombinacija letnih z verigami v prtljažniku ne pomaga prav veliko, mar ne?
Ne, res ne pomaga. Pomaga edino, če res nepričakovano zapade sneg, da zasilno prideš do doma, pa še to z kršenjem nekaj zakonov. Jaz bi prepisal zimske gume za pozimi obvezno.
>Ravno iz tega, da za zimsko opremo štejejo tudi verige v prtljažniku gre sklepati, da razlika v obnašanju v odvisnosti od temperature ni toliko bistvena kot sneg. Države, ki imajo obvezo v zimskih razmerah le-teh nimajo definirane po temperaturi ampak snegu, ki se oprijemlje vozišča.
Seveda je. Pri nizkih temperaturah je letna guma trša, in ima daljšo zavorno pot. Prav tako v primeru poledice, se letna guma obnaša precej precej slabše kot zimska. In za poledico ne rabiš snega.
>Višje kazni so namenjene ravno temu, da se več voznikov odvrne od tega, da bi vozili z letnimi gumami v snegu.
Problem v sloveniji ni v višini kazni, ampak v številu kontrol. Povprečen pijanec se lahko vsak dan po šihtu usede v gostilno, spije dva pira in pet "takratkih" in gre ob petih popoldne v gužvi lepo domov, in to počne leta in leta, pa ga nihče ne bo ustavil. Isto je z gumami, malo ledu, mogoče malo snega, pa ljudje rečejo "saj bo šlo, saj se ne prijema", in večini res brez problema uspe priti na cilj. Je pa dovolj, da samo enemu ne uspe, pa je avtocesta zaprta nekaj ur. Kamioni isto. Večina jih je prepeljala vse klance in ni zdrsela dol s ceste, enemu, dvema, trem, pa ni uspelo, in nastal je kaos. Policijska kontrola in visoka verjetnost, da te dobijo (pa četudi za nižjo kazen) dosti bolj pomaga, kot visoka kazen, in praktično nič verjetnosti, da te dobijo (dokler že ne pride do nekega sr**ja).