Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

ukinitev dajatve za uporabo cest za motorna vozila

2181 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam ukinitev dajatve za uporabo cest, ker je nepravična, ker enači vozila ki prevozijo letno 1000 km (upokojenec, 2.avto) z vozili ki prevozijo letno 50 000 km. Ukinitev bi tudi zmanjšala birokracijo. Najbolj pravičen je davek na gorivo, več prevoziš (bolj uporabljaš ceste) - več goriva porabiš - več plačaš davka. Težji avto (bolj uničuje ceste) - več goriva porabi - več plača davka. Davek na goriva je že sedaj cca 60% cene goriva. Izračun za povprečni avto z porabo 8 l/100km in 12000 prevoženimi km letno. 8 x 120 = 960 litrov goriva x 1,26 evra/liter = 1210 evrov letno x 60% = 725 evrov davka letno Dajatev za uporabo cest (neka povprečna) od 1351 - 1800 ccm je 96 evrov. Ukinitev te dajatve (davka) bo obdavčevanje vozil naredilo bolj pravično, plačaš kolikor uporabljaš. Postopek registracije se tudi s tem poenostavi.

12 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kala 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o dajatvah za motorna vozila ureja obveznost plačevanja letne dajatve za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu (v nadaljnjem besedilu: letna dajatev), način določitve višine letne dajatve, oprostitve plačila, vračilo sorazmernega deleža, nadzor nad plačevanjem ter postopki v zvezi z obveznostjo plačevanja letne dajatve.

Republika Slovenija  je pri uvedbi letne dajatve sledila tovrstnim ureditvam plačevanja dajatve oziroma davka v ostalih državah članicah EU. Poleg tega  je potrebno pri tem upoštevati še obvezo, da je bilo potrebno v slovenski pravni red vpeljati tudi Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta 1999/62/ES z dne 17. junija 1999 o cestnih pristojbinah za uporabo določene infrastrukture za težka tovorna vozila (UL L št. 187 z dne 20. julija 1999, str. 42), kot je bila spremenjena z Direktivo 2006/38/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. maja 2006 o spremembi Direktive 1999/62/ES o cestnih pristojbinah za uporabo določene infrastrukture za težka tovorna vozila (UL L št. 157 z dne 9. junija 2006, str. 8), v delu, ki se nanaša na področje obdavčitve vozil.

V državah članicah se za vozila plačujejo naslednje dajatve za:

  • pridobitev oziroma nakup vozila – VAT, »sales tax« – kar je v Republiki Sloveniji urejeno z Zakonom o davku na motorna vozila in Zakonom o davku na dodano vrednost;
  • lastništvo vozila je v večini ostalih državah urejeno kot letni davek na lastništvo vozila in to ne glede na to, ali je vozilo registrirano ali ne. V republiki Sloveniji imamo ta davek kot dajatev vpeljano z Zakonom o dajatvah na motorna vozila, z razliko, da je ta dajatev pri nas vezana na uporabnika in ne na lastnika vozila, kot je v večini preostalih držav članic in da se dajatev plačuje samo za registrirana vozila in ne za celotno življenjsko dobo vozila;
  • registracija vozila, zavarovanje in podobno.

Na osnovi navedenega menimo, da bi ukinitev letne dajatve znatno odstopala od ureditve plačil potrebnih dajatev v državah članicah in zato predlog državljana o ukinitvi letne dajatve ni sprejemljiv.

Komentarji




  • S Skye_Middleton

    ●▬▬▬▬▬▬▬▬ (y) ۩۞۩ (y) ▬▬▬▬▬▬▬▬●

     

    Google zdaj plačuje od 6285 do 7392 dolarjev na teden za spletno delo od doma. Temu poslu sem se pridružil pred dvema mesecema in v prvem tednu tega posla zaslužil 6457 dolarjev. To delo je res neverjetno in mi vsak dan da velik delež dohodka. Prepričan sem, da boste dosegli najboljši rezultat.

     

    Vse o tem si preberite tukaj ..... ===>>> www.CashFlow77.Com

  • k kr en

    Imamo premajhno državo. Večina državljanov ima do meje manj kot 100km in vsaj občasno (redkeje ali bolj pogosto) lahko tanka v tujini. Že zdaj se bolj splača povsod, razen v Italiji. Razlike pa so dovolj majhne, da tankamo v tujini le priložnostno, če smo že ravno tam.

    Poceni gorivo prinaša tudi zaslužke od tujcev. Če bi bilo gorivo dražje od vseh sosedov in ker imamo premajhno državo, ne bi nihče več točil pri nas.

     

    Italija si lahko privošči draga goriva, ker večina državljanov nima alternative, kje tankati. Pa še pri njih obmejni črpalkarji crkujejo. Pri njih se gredo obmejni prebivalci načrtno "bencinski turizem".

  • k kala

    Sicer sem pa dal še en predlog, ki ga pa urednik te strani ni dal naprej.

    "Zmanjšanje nadomestila za uporabo cest na vsote, ki so veljale do leta 2013"

    Razlaga kot zgoraj, povečanje iz 194 na 565 evrov za vozila nad 4000 ccm.

  • D DavidS

    S plačilom nadomestila se plača pravica oziroma možnost uporabe cest, ne pa sama uporaba. Na vas je, da to možnost izkoristite malo, veliko ali pa sploh ne.

     

    In ker je cesto potrebno enako zgraditi za tistega ki se pelje enkrat kot za tistega ki se pelje stokrat, je pravično da enako prispevata za gradnjo in vzdrževanje cestnega omrežja.

     

    Enako, kot vinjete.

     

     

    Dajatev za avtomobile z večjimi motorji pa je višje zato, ker jih vlada smatra za luksuz, in ga pač obdavči višje kot osnovne življenjske potrebe.

    • k kala

      In ker je cesto potrebno enako zgraditi za tistega ki se pelje enkrat kot za tistega ki se pelje stokrat, je pravično da enako prispevata za gradnjo in vzdrževanje cestnega omrežja. Enako, kot vinjete.

       

      Moram rečt, da take "pravičnosti" jaz ne razumem. To je tako, kot da bi tebi zaračunali obisk trgovine naprimer 5 evrov, ker jo je treba zgradit, tako zate ki boš kupil kilo kruha, kot za nekoga ki bo napolnil cel voziček.

       

    • D DavidS

      Ne razumete razlike med infrastrukturo in potrošnimi dobrinami.

       

      Če kupite en kruh, tega kruha več ni na razpolago za ostale. Pek mora speči novega, treba ga je dostaviti v trgovino, zložiti na polico in zaračunati kupcu. Stroški gradnje trgovine so v primerjavi z vsemi ostalimi stroški zelo majhni.

       

      Če se peljem po cesti, se lahko takoj za menoj po isti cesti pelje nekdo drug. Brez kakršnega koli dodatnega stroška. Cesto je sicer treba vzdrževati, ampak pri cestah je daleč največji strošek izgradnja, vzdrževanje (tisto, povezano z obrabo) pa je relativno poceni.

       

      Če že želite primerjati z drugimi stvari, vzemite naročnino na kabelsko TV. Če jo gledate 10 ur dnevno, plačate isto naročnino kot tisti, ki jo gleda 2 uri tedensko. Ker so za kabelsko TV stroški večje uporabe zelo majhni v primerjavi s stroški izgradnje omrežja in operativnimi stroški ki niso povezani s količino časa, ki ga uporabniki preživijo pred ekranom.

  • B Burek Man

    Tudi za tistega, ki prevozi 1km je treba cesto zgraditi. In tistih 60eur letno (en tank), ni nek hud znesek za to.

     

    Edino bolj fer kot na kubikaturo bi bilo mogoče zaračunavati na težo avtomobila.

     

    Gorivo je pa že zdaj zadosti/preveč obdavčeno:

     

    www.mgrt.gov.si/si/delovna_podrocja/notranji_trg/nadzor_cen_naftnih_derivatov/cene_naftnih_derivatov/

     

    liter 95 bencina stane ~48 centov proda pa se za 1.28eur

    • k kala

      Za vozila z malim motorjem znesek res ni velik, zato se ga še lažje ukine. Za osebna vozila z kubaturo nad 4000 ccm je pa dajatev 565 evrov, kar je po moje oderuško.

      Se pa strinjam glede obračunavanja na težo.

      Bistvo mojega predloga je, da plačaš kolikor uporabljaš ceste oziroma porabiš goriva. To tudi že deluje z visoko obdavčitvijo goriva.